El govern espanyol decidix allargar la restricció dels vols procedents de diferents països

 

Espanya ha anunciat la pròrroga de diferents mesures de mobilitat per a frenar la progressió de la pandèmia. En primer lloc, ha decidit prorrogar els controls a la frontera interior terrestre amb Portugal fins al pròxim 1 de març, tal com ja recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i, per una altra banda, ha aprovat perllongar la restricció dels vols procedents del Regne Unit fins al 2 de març.

 

El motiu que ha portat al govern espanyol a prendre esta decisió és la perillositat que suposaria l’expansió d’una nova soca vírica al territori espanyol, un risc que des de la delegació sanitària no estan disposats a assumir. Ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en roda de premsa després del Consell de Ministres. Darias ha legitimat la quarta pròrroga d’esta restricció, que va entrar en vigor el passat 22 de desembre i que seguirà fins al 2 de març a les 16.00 hores, segons recull ‘Europa Press’.

 

L’encarregada de la delegació sanitària també ha informat que esta mateixa llei s’aplica a les altres dos regions globals que s’han vist afectades per la mutació del patogen en diferents soques. D’esta manera, la norma també s’aplica als vols procedents de Brasil i Sud-àfrica. 

 

 

Els requisits d’Europa i l’amenaça de les variants

A demés, per a aquelles persones que tot i la mesura hagen de viatjar per un assumpte de força major procedent d’eixos països, es demanarà una PCR negativa recollida en les últimes 72 hores. Això és una obligatorietat que s’ha establert en la totalitat de països europeus, que també han reforçat les mesures preventives als aeroports perquè en alguns ja s’usen test d’antígens per a reforçar els controls.

 

El govern espanyol va anunciar el passat dimarts la restricció dels vols que procedien d’eixos països del 3 al 17 de febrer, però ja va avisar que la possible pròrroga podria ser necessària segons l’avanç de la pandèmia a escala mundial. Com que les dades procedents dels territoris no han estat positives fins al moment, s’ha optat per estendre el període de prevenció.

 

Si bé la tendència al país anglosaxó continua baixant, totes les mesures preses al respecte són poques. Per exemple, la mitjana diària registra al voltant d’uns 14.000 positius diaris amb més de 300 morts. Tot i que són xifres preocupants suposa una reducció d’un 25% respecte als últims 14 dies.

 

A demés, el govern central europeu observa atentament l’eficàcia de les vacunes davant de les noves variants del Covid-19. Per este motiu, s’ha decidit mantindre les restriccions de mobilitat. El que ara pareix una realitat és que si es tornen a habilitat vols entre territoris, encara que hi haja nous indicis, es mantindran alguna classe de restriccions de seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.