El govern espanyol decidix allargar la restricció dels vols procedents de diferents països

 

Espanya ha anunciat la pròrroga de diferents mesures de mobilitat per a frenar la progressió de la pandèmia. En primer lloc, ha decidit prorrogar els controls a la frontera interior terrestre amb Portugal fins al pròxim 1 de març, tal com ja recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i, per una altra banda, ha aprovat perllongar la restricció dels vols procedents del Regne Unit fins al 2 de març.

 

El motiu que ha portat al govern espanyol a prendre esta decisió és la perillositat que suposaria l’expansió d’una nova soca vírica al territori espanyol, un risc que des de la delegació sanitària no estan disposats a assumir. Ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en roda de premsa després del Consell de Ministres. Darias ha legitimat la quarta pròrroga d’esta restricció, que va entrar en vigor el passat 22 de desembre i que seguirà fins al 2 de març a les 16.00 hores, segons recull ‘Europa Press’.

 

L’encarregada de la delegació sanitària també ha informat que esta mateixa llei s’aplica a les altres dos regions globals que s’han vist afectades per la mutació del patogen en diferents soques. D’esta manera, la norma també s’aplica als vols procedents de Brasil i Sud-àfrica. 

 

 

Els requisits d’Europa i l’amenaça de les variants

A demés, per a aquelles persones que tot i la mesura hagen de viatjar per un assumpte de força major procedent d’eixos països, es demanarà una PCR negativa recollida en les últimes 72 hores. Això és una obligatorietat que s’ha establert en la totalitat de països europeus, que també han reforçat les mesures preventives als aeroports perquè en alguns ja s’usen test d’antígens per a reforçar els controls.

 

El govern espanyol va anunciar el passat dimarts la restricció dels vols que procedien d’eixos països del 3 al 17 de febrer, però ja va avisar que la possible pròrroga podria ser necessària segons l’avanç de la pandèmia a escala mundial. Com que les dades procedents dels territoris no han estat positives fins al moment, s’ha optat per estendre el període de prevenció.

 

Si bé la tendència al país anglosaxó continua baixant, totes les mesures preses al respecte són poques. Per exemple, la mitjana diària registra al voltant d’uns 14.000 positius diaris amb més de 300 morts. Tot i que són xifres preocupants suposa una reducció d’un 25% respecte als últims 14 dies.

 

A demés, el govern central europeu observa atentament l’eficàcia de les vacunes davant de les noves variants del Covid-19. Per este motiu, s’ha decidit mantindre les restriccions de mobilitat. El que ara pareix una realitat és que si es tornen a habilitat vols entre territoris, encara que hi haja nous indicis, es mantindran alguna classe de restriccions de seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Dos guàrdies civils reanimen a un home de 86 anys que va deixar de respirar després d'ennuegar-se mentres menjava en un restaurant de Cullera. L'ús ràpid de la maniobra de Heimlich va permetre que l'ancià expulsara el menjar i recuperara la respiració abans de ser traslladat a l'hospital.

Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda de Pedralba ha obligat a atendre cinc persones per inhalació de fum, una d'elles traslladada a l'Hospital de Llíria.

Obres entre Puçol i Vila-real obliguen a Renfe a substituir 72 trens per autobusos este diumenge

Les obres d'Adif entre Puçol i Vila-real tallaran la circulació ferroviària des de la nit del dissabte fins al migdia del diumenge, i Renfe substituirà 72 trens per autobusos en Rodalia i Mitjana distància.

L’hostaleria de València eleva un 7,8% la seua facturació en les Falles 2026 i millora les previsions

Els bars i restaurants de València tanquen les Falles 2026 amb un increment mitjà de facturació del 7,78% respecte a 2025 i un balanç millor del que es preveu pel sector.