El govern espanyol decidix allargar la restricció dels vols procedents de diferents països

 

Espanya ha anunciat la pròrroga de diferents mesures de mobilitat per a frenar la progressió de la pandèmia. En primer lloc, ha decidit prorrogar els controls a la frontera interior terrestre amb Portugal fins al pròxim 1 de març, tal com ja recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) i, per una altra banda, ha aprovat perllongar la restricció dels vols procedents del Regne Unit fins al 2 de març.

 

El motiu que ha portat al govern espanyol a prendre esta decisió és la perillositat que suposaria l’expansió d’una nova soca vírica al territori espanyol, un risc que des de la delegació sanitària no estan disposats a assumir. Ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en roda de premsa després del Consell de Ministres. Darias ha legitimat la quarta pròrroga d’esta restricció, que va entrar en vigor el passat 22 de desembre i que seguirà fins al 2 de març a les 16.00 hores, segons recull ‘Europa Press’.

 

L’encarregada de la delegació sanitària també ha informat que esta mateixa llei s’aplica a les altres dos regions globals que s’han vist afectades per la mutació del patogen en diferents soques. D’esta manera, la norma també s’aplica als vols procedents de Brasil i Sud-àfrica. 

 

 

Els requisits d’Europa i l’amenaça de les variants

A demés, per a aquelles persones que tot i la mesura hagen de viatjar per un assumpte de força major procedent d’eixos països, es demanarà una PCR negativa recollida en les últimes 72 hores. Això és una obligatorietat que s’ha establert en la totalitat de països europeus, que també han reforçat les mesures preventives als aeroports perquè en alguns ja s’usen test d’antígens per a reforçar els controls.

 

El govern espanyol va anunciar el passat dimarts la restricció dels vols que procedien d’eixos països del 3 al 17 de febrer, però ja va avisar que la possible pròrroga podria ser necessària segons l’avanç de la pandèmia a escala mundial. Com que les dades procedents dels territoris no han estat positives fins al moment, s’ha optat per estendre el període de prevenció.

 

Si bé la tendència al país anglosaxó continua baixant, totes les mesures preses al respecte són poques. Per exemple, la mitjana diària registra al voltant d’uns 14.000 positius diaris amb més de 300 morts. Tot i que són xifres preocupants suposa una reducció d’un 25% respecte als últims 14 dies.

 

A demés, el govern central europeu observa atentament l’eficàcia de les vacunes davant de les noves variants del Covid-19. Per este motiu, s’ha decidit mantindre les restriccions de mobilitat. El que ara pareix una realitat és que si es tornen a habilitat vols entre territoris, encara que hi haja nous indicis, es mantindran alguna classe de restriccions de seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.