Els hostalers valencians advertixen de què un 20% dels locals podrien tancar este any

 

El president de la Confederació empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar, ha advertit este dijous que este sector està «en una situació desesperada, és la zona zero de la crisi» i a finals d’any podrien haver tancat entorn d’un 20 o 30% dels 34.000 establiments hostalers que hi ha en el territori.

 

«Som un sector estratègic per al territori valencià i per al país», ha subratllat, i representa el 26% del PIB entre l’aportació directa i indirecta, però se senten «en la cuneta». «Hi haurà mesures, es posaran, però en este moment estem sense desemparats», ha assegurat el directiu en la seua compareixença en Les Corts.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Espinar ha recordat l’impacte que va suposar per al sector de l’hostaleria tancar els establiments en març, després d’uns mesos de gener i febrer ‘negres’ en els que el temporal va destrossar molts negocis i perdent la facturació de Falles, Magdalena, Setmana Santa i Fogueres.

 

Porten ja estos locals, ha recordat, una paralització de pràcticament sis mesos, «cosa que fa ja inviable la continuïtat de moltes empreses», sobretot tenint en compte que el 90% són autònoms o pimes de menys de cinc treballadors que han hagut de continuar pagant despeses fixes i impostos a pesar de no tindre ingressos.

 

I els locals, ha incidit Espinar, estan buits per la falta de turistes i els canvis en els hàbits de consum derivats, per exemple, pel teletreball o la desaparició de les reunions d’empresa. Només resistixen un poc millor els de localitats de costa i sobretot els caps de setmana.

 

El president ha plantejat algunes mesures

Per això, ha plantejat una sèrie de mesures, entre elles adaptar les mesures establides per a la nova normalitat, com que l’ocupació dins dels establiments d’hostaleria només estiga limitada al fet que es respecte la distància de 1,5 metres entre taules, sense límit d’aforament.

 

També advoca per regular les condicions dels còctels i discomòbils en salons i banquets i l’obertura de zones infantils a l’aire lliure en les masies, i establir en els locals d’oci nocturn una superfície interior d’ocupació del 75% mantenint les distàncies.

 

Espinar també ha demanat ajudes i subvencions per a fer front a diferents despeses i a la reducció del volum de negoci i l’ajornament o suspensió del cobrament d’impostos i campanyes de reactivació del consum amb bons, com en altres països, així com baixar l’IVA del 10 al 4%.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.