Els hostalers valencians advertixen de què un 20% dels locals podrien tancar este any

 

El president de la Confederació empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar, ha advertit este dijous que este sector està «en una situació desesperada, és la zona zero de la crisi» i a finals d’any podrien haver tancat entorn d’un 20 o 30% dels 34.000 establiments hostalers que hi ha en el territori.

 

«Som un sector estratègic per al territori valencià i per al país», ha subratllat, i representa el 26% del PIB entre l’aportació directa i indirecta, però se senten «en la cuneta». «Hi haurà mesures, es posaran, però en este moment estem sense desemparats», ha assegurat el directiu en la seua compareixença en Les Corts.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Espinar ha recordat l’impacte que va suposar per al sector de l’hostaleria tancar els establiments en març, després d’uns mesos de gener i febrer ‘negres’ en els que el temporal va destrossar molts negocis i perdent la facturació de Falles, Magdalena, Setmana Santa i Fogueres.

 

Porten ja estos locals, ha recordat, una paralització de pràcticament sis mesos, «cosa que fa ja inviable la continuïtat de moltes empreses», sobretot tenint en compte que el 90% són autònoms o pimes de menys de cinc treballadors que han hagut de continuar pagant despeses fixes i impostos a pesar de no tindre ingressos.

 

I els locals, ha incidit Espinar, estan buits per la falta de turistes i els canvis en els hàbits de consum derivats, per exemple, pel teletreball o la desaparició de les reunions d’empresa. Només resistixen un poc millor els de localitats de costa i sobretot els caps de setmana.

 

El president ha plantejat algunes mesures

Per això, ha plantejat una sèrie de mesures, entre elles adaptar les mesures establides per a la nova normalitat, com que l’ocupació dins dels establiments d’hostaleria només estiga limitada al fet que es respecte la distància de 1,5 metres entre taules, sense límit d’aforament.

 

També advoca per regular les condicions dels còctels i discomòbils en salons i banquets i l’obertura de zones infantils a l’aire lliure en les masies, i establir en els locals d’oci nocturn una superfície interior d’ocupació del 75% mantenint les distàncies.

 

Espinar també ha demanat ajudes i subvencions per a fer front a diferents despeses i a la reducció del volum de negoci i l’ajornament o suspensió del cobrament d’impostos i campanyes de reactivació del consum amb bons, com en altres països, així com baixar l’IVA del 10 al 4%.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.