Els hostalers valencians advertixen de què un 20% dels locals podrien tancar este any

 

El president de la Confederació empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar, ha advertit este dijous que este sector està «en una situació desesperada, és la zona zero de la crisi» i a finals d’any podrien haver tancat entorn d’un 20 o 30% dels 34.000 establiments hostalers que hi ha en el territori.

 

«Som un sector estratègic per al territori valencià i per al país», ha subratllat, i representa el 26% del PIB entre l’aportació directa i indirecta, però se senten «en la cuneta». «Hi haurà mesures, es posaran, però en este moment estem sense desemparats», ha assegurat el directiu en la seua compareixença en Les Corts.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Espinar ha recordat l’impacte que va suposar per al sector de l’hostaleria tancar els establiments en març, després d’uns mesos de gener i febrer ‘negres’ en els que el temporal va destrossar molts negocis i perdent la facturació de Falles, Magdalena, Setmana Santa i Fogueres.

 

Porten ja estos locals, ha recordat, una paralització de pràcticament sis mesos, «cosa que fa ja inviable la continuïtat de moltes empreses», sobretot tenint en compte que el 90% són autònoms o pimes de menys de cinc treballadors que han hagut de continuar pagant despeses fixes i impostos a pesar de no tindre ingressos.

 

I els locals, ha incidit Espinar, estan buits per la falta de turistes i els canvis en els hàbits de consum derivats, per exemple, pel teletreball o la desaparició de les reunions d’empresa. Només resistixen un poc millor els de localitats de costa i sobretot els caps de setmana.

 

El president ha plantejat algunes mesures

Per això, ha plantejat una sèrie de mesures, entre elles adaptar les mesures establides per a la nova normalitat, com que l’ocupació dins dels establiments d’hostaleria només estiga limitada al fet que es respecte la distància de 1,5 metres entre taules, sense límit d’aforament.

 

També advoca per regular les condicions dels còctels i discomòbils en salons i banquets i l’obertura de zones infantils a l’aire lliure en les masies, i establir en els locals d’oci nocturn una superfície interior d’ocupació del 75% mantenint les distàncies.

 

Espinar també ha demanat ajudes i subvencions per a fer front a diferents despeses i a la reducció del volum de negoci i l’ajornament o suspensió del cobrament d’impostos i campanyes de reactivació del consum amb bons, com en altres països, així com baixar l’IVA del 10 al 4%.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.