Els hostalers valencians advertixen de què un 20% dels locals podrien tancar este any

 

El president de la Confederació empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar, ha advertit este dijous que este sector està «en una situació desesperada, és la zona zero de la crisi» i a finals d’any podrien haver tancat entorn d’un 20 o 30% dels 34.000 establiments hostalers que hi ha en el territori.

 

«Som un sector estratègic per al territori valencià i per al país», ha subratllat, i representa el 26% del PIB entre l’aportació directa i indirecta, però se senten «en la cuneta». «Hi haurà mesures, es posaran, però en este moment estem sense desemparats», ha assegurat el directiu en la seua compareixença en Les Corts.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Espinar ha recordat l’impacte que va suposar per al sector de l’hostaleria tancar els establiments en març, després d’uns mesos de gener i febrer ‘negres’ en els que el temporal va destrossar molts negocis i perdent la facturació de Falles, Magdalena, Setmana Santa i Fogueres.

 

Porten ja estos locals, ha recordat, una paralització de pràcticament sis mesos, «cosa que fa ja inviable la continuïtat de moltes empreses», sobretot tenint en compte que el 90% són autònoms o pimes de menys de cinc treballadors que han hagut de continuar pagant despeses fixes i impostos a pesar de no tindre ingressos.

 

I els locals, ha incidit Espinar, estan buits per la falta de turistes i els canvis en els hàbits de consum derivats, per exemple, pel teletreball o la desaparició de les reunions d’empresa. Només resistixen un poc millor els de localitats de costa i sobretot els caps de setmana.

 

El president ha plantejat algunes mesures

Per això, ha plantejat una sèrie de mesures, entre elles adaptar les mesures establides per a la nova normalitat, com que l’ocupació dins dels establiments d’hostaleria només estiga limitada al fet que es respecte la distància de 1,5 metres entre taules, sense límit d’aforament.

 

També advoca per regular les condicions dels còctels i discomòbils en salons i banquets i l’obertura de zones infantils a l’aire lliure en les masies, i establir en els locals d’oci nocturn una superfície interior d’ocupació del 75% mantenint les distàncies.

 

Espinar també ha demanat ajudes i subvencions per a fer front a diferents despeses i a la reducció del volum de negoci i l’ajornament o suspensió del cobrament d’impostos i campanyes de reactivació del consum amb bons, com en altres països, així com baixar l’IVA del 10 al 4%.

Últimes notícies

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.