Els hostalers valencians advertixen de què un 20% dels locals podrien tancar este any

 

El president de la Confederació empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Comunitat Valenciana (Conhostur), Manuel Espinar, ha advertit este dijous que este sector està «en una situació desesperada, és la zona zero de la crisi» i a finals d’any podrien haver tancat entorn d’un 20 o 30% dels 34.000 establiments hostalers que hi ha en el territori.

 

«Som un sector estratègic per al territori valencià i per al país», ha subratllat, i representa el 26% del PIB entre l’aportació directa i indirecta, però se senten «en la cuneta». «Hi haurà mesures, es posaran, però en este moment estem sense desemparats», ha assegurat el directiu en la seua compareixença en Les Corts.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Espinar ha recordat l’impacte que va suposar per al sector de l’hostaleria tancar els establiments en març, després d’uns mesos de gener i febrer ‘negres’ en els que el temporal va destrossar molts negocis i perdent la facturació de Falles, Magdalena, Setmana Santa i Fogueres.

 

Porten ja estos locals, ha recordat, una paralització de pràcticament sis mesos, «cosa que fa ja inviable la continuïtat de moltes empreses», sobretot tenint en compte que el 90% són autònoms o pimes de menys de cinc treballadors que han hagut de continuar pagant despeses fixes i impostos a pesar de no tindre ingressos.

 

I els locals, ha incidit Espinar, estan buits per la falta de turistes i els canvis en els hàbits de consum derivats, per exemple, pel teletreball o la desaparició de les reunions d’empresa. Només resistixen un poc millor els de localitats de costa i sobretot els caps de setmana.

 

El president ha plantejat algunes mesures

Per això, ha plantejat una sèrie de mesures, entre elles adaptar les mesures establides per a la nova normalitat, com que l’ocupació dins dels establiments d’hostaleria només estiga limitada al fet que es respecte la distància de 1,5 metres entre taules, sense límit d’aforament.

 

També advoca per regular les condicions dels còctels i discomòbils en salons i banquets i l’obertura de zones infantils a l’aire lliure en les masies, i establir en els locals d’oci nocturn una superfície interior d’ocupació del 75% mantenint les distàncies.

 

Espinar també ha demanat ajudes i subvencions per a fer front a diferents despeses i a la reducció del volum de negoci i l’ajornament o suspensió del cobrament d’impostos i campanyes de reactivació del consum amb bons, com en altres països, així com baixar l’IVA del 10 al 4%.

Últimes notícies

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.