27.9 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

Oltra descarta dimitir i assegura que ‘no s’ha comés cap il·legalitat’

La vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat, Mónica Oltra, ha assenyalat que no dimitirà davant la petició d’imputació per part del jutge que investiga el seu departament per la gestió dels abusos sexuals a una menor tutelada, cas pel qual va ser condemnat el seu exmarit.

En un acte notificat aquest divendres a les parts, el magistrat assenyala que existeixen “indicis racionals i sòlids” de la participació de l’aforada en els fets pels quals ja se segueixen diligències contra 13 investigats, entre alts càrrecs de la Conselleria i treballadors del centre on van ocórrer els fets.

- Advertisement -Telegram València Diari

En ser preguntada pels mitjans ahir en la primera trobada estatal de persones trans celebrada a Madrid, la vicepresidenta de la Generalitat va assenyalar que la imputació entra dins de la “normalitat” en la tasca de recerca del jutge i que compareixerà per a “explicar el que sempre he explicat perquè la veritat només té un camí”.

Oltra es mostra confiada que no hi haurà sentència condemnatòria i apunta que la justícia no marca la decència ni l’ètica, que és el que hi ha hagut en el seu cas.

Puig no està preocupat per l’estabilitat del Botànic

Per part seua, el president de la Generalitat, Ximo Puig, davant la possible imputació d’Oltra, va assenyalar ahir que està emmarcat en la “normalitat judicial” i afirma que no està “en absolut” preocupat per l’estabilitat del Botànic.

Apunta Puig que creu en la justícia, la democràcia i en la separació de poders i ha incidit que “moltes vegades han arribat al TSJCV qüestions que no han anat més enllà”.

Últimes notícies

El Llevant inicia la seua pretemporada amb proves mèdiques i l’estrena de Vicente Iborra com a assistent

El Llevant ha començat oficialment la seua pretemporada amb proves mèdiques per als jugadors i el suport de Vicente Iborra com a nou assistent tècnic de Julián Calero.

L’Elx renova al porter Matías Dituro una temporada més després del seu destacat rendiment

L'Elx confirma la renovació per una temporada més del porter argentí Matías Dituro, fonamental en l'ascens de l'equip a Primera Divisió.

Vicent Císcar assumix l’alcaldia de Paiporta després de la renúncia de Maribel Albalat

Vicent Císcar és elegit nou alcalde de Paiporta després de la dimissió de Maribel Albalat per motius de salut. El canvi es produïx en un municipi afectat per la tragèdia de la dana de 2023.

El festival MIAU de Fanzara celebra la seua novena edició finançat amb fons propis després de la retirada d’ajudes municipals

El festival MIAU de Fanzara, referent de l'art urbà en la Comunitat Valenciana, celebra en 2025 la seua novena edició finançada amb recursos propis després de l'eliminació d'ajudes municipals i autonòmiques.

Alcoi impulsa el futur Museu Camilo Sesto amb un projecte museogràfic de 290.000 euros

L'Ajuntament d'Alcoi ha licitat per quasi 291.000 euros el disseny i instal·lació del projecte museogràfic del Museu Camilo Sesto, finançat per fons europeus Next Generation.

Carlos Mazón destaca en el Congrés Nacional del PP amb salutacions i suports a líders clau

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, saluda a importants barons del PP i recolza el projecte d'Alberto Núñez Feijóo durant el XXI Congrés Nacional del partit, que busca revitalitzar Espanya enfront del Govern actual.

Dos hospitalitzats per inhalació de fum rere incendi en vivenda de Sagunt

Un incendi en una vivenda a Sagunt va provocar l'hospitalització de dos hòmens per inhalació de fum, a més del rescat de mascotes i persones en el lloc.

L’Elx inicia la pretemporada amb una sola incorporació i múltiples concentracions

L'Elx comença la seua pretemporada 2025 amb el retorn a Primera Divisió i una única incorporació, Germán Valera, i anuncia dos concentracions a Múrcia i Algorfa.