Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

L’esclat de més de 120 quilograms de pólvora ha fet vibrar a milers de persones congregades en la Plaça de l’Ajuntament de Logronyo en una intensa mascletà valenciana que ha transformat per uns minuts el cor de la ciutat en un autèntic escenari faller.

Este tret de pólvora ha sigut un dels actes centrals de la festa organitzada per l’associació Fallers pel Món, que porta la cultura valenciana i les seues principals referències festives per diferents zones d’Espanya, amb l’objectiu de compartir les seues tradicions i acostar l’esperit de les Falles a altres comunitats.

Ambient faller en el cor de Logronyo

La Plaça de l’Ajuntament, escenari habitual de moments importants per a la ciutat com l’inici de les seues festes, s’ha omplit de nou fins a quasi desbordar-se. Més de tres mil persones desplaçades des de València, al costat de nombrosos veïns i visitants de la capital de La Rioja, s’han donat cita amb la curiositat i les ganes de viure de prop una mascletà, un espectacle en el qual el soroll, el ritme i la vibració de la pólvora són protagonistes.

L’ambient ha sigut una mescla d’identitats i costums. Banderes valencianes i vestits de fallera han compartit espai amb símbols i productes de La Rioja. Durant més d’una hora s’han combinat aigua de València, música tradicional de la Comunitat Valenciana i cançons de La Rioja, acompanyades de vi i un clima d’alegria generalitzada que ha convertit l’espera en una autèntica celebració conjunta.

Mentres el públic omplia la plaça, la festa s’ha completat amb una recepció oficial a l’Ajuntament de Logronyo, encapçalada per l’alcalde Conrado Escobar, a representants de diversos ajuntaments valencians, membres de l’organització de l’esdeveniment i un grup de falleres. Este acte institucional ha servit per a subratllar el caràcter d’intercanvi cultural entre La Rioja i la Comunitat Valenciana i per a donar suport institucional a la celebració.

Les autoritats han encapçalat després la desfilada cap al centre de la Plaça de l’Ajuntament per a realitzar la Crida o anomenada a la festa, un moment simbòlic en la tradició fallera que anuncia l’inici de la celebració. En esta crida han participat l’alcalde, un representant de l’associació organitzadora i dos falleres, que han pres la paraula per a convidar al públic a sumar-se a l’esperit de les Falles.

La fallera triada com a portaveu ha afirmat que ‘la terra de les flors, de la llum i de l’amor arriba a La Rioja per a celebrar la seua festa’, i ha subratllat que ‘amb estos actes vam mostrar que les falles no entenen de fronteres, perquè són sentiment, pólvora que encén l’ànima i música que ens fa vibrar’. Les seues paraules han remarcat la idea que la pólvora, la música i l’emoció compartida són el llenguatge comú que unix als qui participen en estes celebracions, més enllà del seu lloc d’origen.

Després d’estos missatges, la plaça ha emmudit per uns segons a l’espera del so de la pólvora. A continuació han començat les explosions, primer amb focs artificials en els colors de les banderes de La Rioja i de la Comunitat Valenciana, que han il·luminat el cel i han simbolitzat la unió entre les dos terres entorn de la festa.

Estes llums han donat pas al tret intens de la mascletà, que durant cinc minuts ha omplit la Plaça de l’Ajuntament de baluern, fum i vibracions, intentant traslladar a Logronyo el sentiment que provoca la pólvora en els valencians. El públic, atent i expectant, ha seguit el ritme ascendent del tret, que ha anat guanyant força fins al tram final, quan el so s’ha tornat més continu i envolupant.

En concloure la mascletà, entre aplaudiments i comentaris entusiasmats, molts assistents han compartit impressions sobre l’experiència, destacant la potència del tret i la singularitat de viure una tradició tan arrelada a València en ple centre de Logronyo. La combinació de pólvora, música, símbols de les dos comunitats i participació ciutadana ha convertit la jornada en una mostra de com les festes poden servir de pont entre territoris i cultures distintes.

Últimes notícies

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.