Pfizer i BioNTech comencen un assaig clínic per a provar la seua vacuna en embarassades

 

Pfizer i BioNTech han anunciat que s’ha administrat la dosi a les primeres participants en un estudi global de fase 2/3 per a continuar avaluant la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de la seua vacuna contra el Covid-19 en dones embarassades sanes de 18 anys o més.

 

«Estem orgullosos d’iniciar este estudi en dones embarassades i de continuar reunint les proves de seguretat i eficàcia per a secundar potencialment l’ús de la vacuna per part de grups de població importants. Les dones embarassades tenen un major risc de complicacions i de tindre Covid-19 greu, pel que és fonamental que facen una vacuna que siga segura i eficaç per a esta població. Estem profundament agraïts als voluntaris que s’estan inscrivint en l’assaig i als investigadors del centre que estan dirigint aquest treball», ha comentat el vicepresident sènior de Recerca i desenvolupament Clínic de Vacunes de Pfizer, William Gruber.

 

«Permetre un ampli accés a la nostra vacuna Covid-19 de gran eficàcia és un objectiu important per a nosaltres. Ara que estem veient l’èxit de la implementació inicial de les campanyes de vacunació a tot el món, és el moment de fer el següent pas i ampliar el nostre programa clínic a altres poblacions vulnerables, com les dones embarassades, per a protegir potencialment tant a elles com a les generacions futures», ha agregat el director mèdic de BioNTech, Özlem Türeci.

 

Cada dona participarà en l’estudi entre 7 i 10 mesos

L’assaig de fase 2/3 està dissenyat com un estudi aleatoritzat, controlat amb placebo i cec als observadors en aproximadament 4.000 dones embarassades sanes de 18 anys o més vacunades durant les 24 a 34 setmanes de gestació. L’estudi avaluarà la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de dos dosis de la vacuna o de placebo administrades amb 21 dies de diferència. Cada dona participarà en l’estudi durant aproximadament 7 a 10 mesos, depenent de si va ser aleatoritzada per a rebre la vacuna o el placebo.

 

L’estudi avaluarà la seguretat en els bebés de les dones embarassades vacunades i la transferència d’anticossos potencialment protectors als seus bebés. Els bebés seran controlats fins aproximadament els sis mesos d’edat. Com s’establix en el protocol de l’estudi, després que nasca el bebé d’una participant, les participants en l’assaig matern seran desemmascarades i les que estaven en el grup de placebo rebran la vacuna.

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.