Pfizer i BioNTech comencen un assaig clínic per a provar la seua vacuna en embarassades

 

Pfizer i BioNTech han anunciat que s’ha administrat la dosi a les primeres participants en un estudi global de fase 2/3 per a continuar avaluant la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de la seua vacuna contra el Covid-19 en dones embarassades sanes de 18 anys o més.

 

«Estem orgullosos d’iniciar este estudi en dones embarassades i de continuar reunint les proves de seguretat i eficàcia per a secundar potencialment l’ús de la vacuna per part de grups de població importants. Les dones embarassades tenen un major risc de complicacions i de tindre Covid-19 greu, pel que és fonamental que facen una vacuna que siga segura i eficaç per a esta població. Estem profundament agraïts als voluntaris que s’estan inscrivint en l’assaig i als investigadors del centre que estan dirigint aquest treball», ha comentat el vicepresident sènior de Recerca i desenvolupament Clínic de Vacunes de Pfizer, William Gruber.

 

«Permetre un ampli accés a la nostra vacuna Covid-19 de gran eficàcia és un objectiu important per a nosaltres. Ara que estem veient l’èxit de la implementació inicial de les campanyes de vacunació a tot el món, és el moment de fer el següent pas i ampliar el nostre programa clínic a altres poblacions vulnerables, com les dones embarassades, per a protegir potencialment tant a elles com a les generacions futures», ha agregat el director mèdic de BioNTech, Özlem Türeci.

 

Cada dona participarà en l’estudi entre 7 i 10 mesos

L’assaig de fase 2/3 està dissenyat com un estudi aleatoritzat, controlat amb placebo i cec als observadors en aproximadament 4.000 dones embarassades sanes de 18 anys o més vacunades durant les 24 a 34 setmanes de gestació. L’estudi avaluarà la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de dos dosis de la vacuna o de placebo administrades amb 21 dies de diferència. Cada dona participarà en l’estudi durant aproximadament 7 a 10 mesos, depenent de si va ser aleatoritzada per a rebre la vacuna o el placebo.

 

L’estudi avaluarà la seguretat en els bebés de les dones embarassades vacunades i la transferència d’anticossos potencialment protectors als seus bebés. Els bebés seran controlats fins aproximadament els sis mesos d’edat. Com s’establix en el protocol de l’estudi, després que nasca el bebé d’una participant, les participants en l’assaig matern seran desemmascarades i les que estaven en el grup de placebo rebran la vacuna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.