Pfizer i BioNTech comencen un assaig clínic per a provar la seua vacuna en embarassades

 

Pfizer i BioNTech han anunciat que s’ha administrat la dosi a les primeres participants en un estudi global de fase 2/3 per a continuar avaluant la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de la seua vacuna contra el Covid-19 en dones embarassades sanes de 18 anys o més.

 

«Estem orgullosos d’iniciar este estudi en dones embarassades i de continuar reunint les proves de seguretat i eficàcia per a secundar potencialment l’ús de la vacuna per part de grups de població importants. Les dones embarassades tenen un major risc de complicacions i de tindre Covid-19 greu, pel que és fonamental que facen una vacuna que siga segura i eficaç per a esta població. Estem profundament agraïts als voluntaris que s’estan inscrivint en l’assaig i als investigadors del centre que estan dirigint aquest treball», ha comentat el vicepresident sènior de Recerca i desenvolupament Clínic de Vacunes de Pfizer, William Gruber.

 

«Permetre un ampli accés a la nostra vacuna Covid-19 de gran eficàcia és un objectiu important per a nosaltres. Ara que estem veient l’èxit de la implementació inicial de les campanyes de vacunació a tot el món, és el moment de fer el següent pas i ampliar el nostre programa clínic a altres poblacions vulnerables, com les dones embarassades, per a protegir potencialment tant a elles com a les generacions futures», ha agregat el director mèdic de BioNTech, Özlem Türeci.

 

Cada dona participarà en l’estudi entre 7 i 10 mesos

L’assaig de fase 2/3 està dissenyat com un estudi aleatoritzat, controlat amb placebo i cec als observadors en aproximadament 4.000 dones embarassades sanes de 18 anys o més vacunades durant les 24 a 34 setmanes de gestació. L’estudi avaluarà la seguretat, tolerabilitat i immunogenicitat de dos dosis de la vacuna o de placebo administrades amb 21 dies de diferència. Cada dona participarà en l’estudi durant aproximadament 7 a 10 mesos, depenent de si va ser aleatoritzada per a rebre la vacuna o el placebo.

 

L’estudi avaluarà la seguretat en els bebés de les dones embarassades vacunades i la transferència d’anticossos potencialment protectors als seus bebés. Els bebés seran controlats fins aproximadament els sis mesos d’edat. Com s’establix en el protocol de l’estudi, després que nasca el bebé d’una participant, les participants en l’assaig matern seran desemmascarades i les que estaven en el grup de placebo rebran la vacuna.

Últimes notícies

Nia Coffey posa fi a la seua etapa al València Basket i torna a la WNBA

La interior estatunidenc Nia Coffey activa la clàusula d'eixida del seu contracte temporal amb el València Basket després de conquistar la Copa de la Reina i s'incorpora de nou a la WNBA.

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.