22.9 C
València
Dissabte, 3 maig, 2025

La pujada de les pensions valencianes per a l’any 2020

[the_ad_group id="6669"]
Diners

La pujada serà efectiva a partir de l’1 de gener de 2020   | ACN

El Govern d’Espanya abordarà este divendres, previsiblement, la pujada de les pensions del 2020 en l’últim Consell de Ministres que se celebrarà enguany. Tot apunta que les pensions, en línia amb el pla pressupostari enviat a Brussel·les i amb el compromís del president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pujaran un 0,9% l’any que ve.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Per a conseguir-ho, el Govern té com a opció més probable la suspensió de l’article 58 de la llei general de la seguretat social, que fixa una pujada de les pensions del 0,25%, i la posterior pujada del 0,9% una volta siga format l’executiu .

 

Una altra alternativa que es contempla és l’aplicació de l’actual índex de revaloració de les pensions (0,25%), perquè, quan es constituïsca l’executiu, s’adopte la pujada restant fins a arribar al 0,9% previst en el pla pressupostari. No obstant això, també hi hauria la possibilitat, encara que menys probable, que l’executiu aprove este divendres la pujada del 0,9% que va enviar a Brussel·les per al 2020.

 

«Garantia absoluta» de la pujada de les pensions

 

En tot cas, la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, ha deixat clar durant les últimes setmanes que hi ha «una garantia absoluta» de què les pensions pugen un 0,9% l’any que ve, a partir de l’1 de gener del 2020. A demés, en el Pacte de Toledo, el fet de lligar les pensions a l’IPC real va ser l’únic assumpte en què hi va haver preacord clar.

 

El 2019, l’índex de revaloració de les pensions es va suspendre després d’aprovar la pujada de l’1,6% de totes les pensions, en línia amb la pujada dels preus. Esta fórmula, vigent des del 2014 i contemplada en la llei de pensions del 2013, indexava la revaloració anual de les pensions a una fórmula que contemplava la salut dels comptes de la Seguretat Social.

 

En matèria de pensions, també cal prestar atenció al factor de sostenibilitat, fórmula encaminada a vincular la quantia de les pensions a l’evolució de l’esperança de vida, que hauria d’haver entrat en vigor l’1 de gener del 2019 i que es va posposar fins al 2023.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Mor un motorista de la Vall d’Uixó en col·lidir amb un turisme el conductor del qual ha donat positiu en cocaïna

L’accident ha deixat també una persona ferida greu traslladada en helicòpter a Saragossa

Investigadors valencians creen unes gominoles amb vitamines i minerals per a combatre carències nutricionals

Un equip de la UPV, junt amb universitats d’Itàlia i la Xina, desenvolupa llepolies impreses en 3D

Emergències activa l’alerta groga per tempestes a quasi tota la Comunitat Valenciana

Aemet preveu pluja acumulada de fins a 20 l/m² i possibilitat de granís en diverses comarques

Un jove mort a ganivetades i el seu germà, de 17 anys, ferit greu en una baralla a Natzaret

Més de 100 familiars de les víctimes col·lapsen les urgències de la Fe i clamen venjança

Augmenten les ajudes per a llibreries afectades per la riuada

La Generalitat Valenciana fomenta la reobertura de llibreries amb noves ajudes econòmiques per a superar els efectes de la riuada del 29 d'octubre.

Un nou estudi assenyala que els barrancs d’Horteta i Gallego van jugar un paper clau en la tràgica riuada de València

Un informe de la Universitat de València i altres institucions revisa les causes de la riuada del 29 d'octubre del 2024, rebutjant la idea que les capçaleres del Poyo siguin les úniques responsables, i posant l'accent en el rol dels barrancs d'Horteta i Gallego.

Tempestes i Pluges Impactaran Nou CCAA Aquest Dissabte, Sense Variacions Tèrmiques Significatives

Aquest dissabte, nou comunitats autònomes estaran en avís per pluges i tempestes a causa d'una borrasca atlàntica, segons l'AEMET. Les temperatures no experimentaran canvis importants, mantenint-se càlides en algunes zones de l'est.

Benetússer Amplia el Seu Parc Mòbil de Policia Local per Reforçar la Seguretat Ciutadana

L'Ajuntament de Benetússer ha reposat i ampliat el parc mòbil de la seva Policia Local després de perdre tots els vehicles durant les inundacions del 29 d'octubre. Això inclou nous cotxes híbrids i una duplicació de motos per millorar la resposta policial.