La pujada de les pensions valencianes per a l’any 2020

Diners

La pujada serà efectiva a partir de l’1 de gener de 2020   | ACN

El Govern d’Espanya abordarà este divendres, previsiblement, la pujada de les pensions del 2020 en l’últim Consell de Ministres que se celebrarà enguany. Tot apunta que les pensions, en línia amb el pla pressupostari enviat a Brussel·les i amb el compromís del president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pujaran un 0,9% l’any que ve.

 

Per a conseguir-ho, el Govern té com a opció més probable la suspensió de l’article 58 de la llei general de la seguretat social, que fixa una pujada de les pensions del 0,25%, i la posterior pujada del 0,9% una volta siga format l’executiu .

 

Una altra alternativa que es contempla és l’aplicació de l’actual índex de revaloració de les pensions (0,25%), perquè, quan es constituïsca l’executiu, s’adopte la pujada restant fins a arribar al 0,9% previst en el pla pressupostari. No obstant això, també hi hauria la possibilitat, encara que menys probable, que l’executiu aprove este divendres la pujada del 0,9% que va enviar a Brussel·les per al 2020.

 

«Garantia absoluta» de la pujada de les pensions

 

En tot cas, la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, ha deixat clar durant les últimes setmanes que hi ha «una garantia absoluta» de què les pensions pugen un 0,9% l’any que ve, a partir de l’1 de gener del 2020. A demés, en el Pacte de Toledo, el fet de lligar les pensions a l’IPC real va ser l’únic assumpte en què hi va haver preacord clar.

 

El 2019, l’índex de revaloració de les pensions es va suspendre després d’aprovar la pujada de l’1,6% de totes les pensions, en línia amb la pujada dels preus. Esta fórmula, vigent des del 2014 i contemplada en la llei de pensions del 2013, indexava la revaloració anual de les pensions a una fórmula que contemplava la salut dels comptes de la Seguretat Social.

 

En matèria de pensions, també cal prestar atenció al factor de sostenibilitat, fórmula encaminada a vincular la quantia de les pensions a l’evolució de l’esperança de vida, que hauria d’haver entrat en vigor l’1 de gener del 2019 i que es va posposar fins al 2023.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.