13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La pujada de les pensions valencianes per a l’any 2020

Diners

La pujada serà efectiva a partir de l’1 de gener de 2020   | ACN

El Govern d’Espanya abordarà este divendres, previsiblement, la pujada de les pensions del 2020 en l’últim Consell de Ministres que se celebrarà enguany. Tot apunta que les pensions, en línia amb el pla pressupostari enviat a Brussel·les i amb el compromís del president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pujaran un 0,9% l’any que ve.

 

Per a conseguir-ho, el Govern té com a opció més probable la suspensió de l’article 58 de la llei general de la seguretat social, que fixa una pujada de les pensions del 0,25%, i la posterior pujada del 0,9% una volta siga format l’executiu .

 

Una altra alternativa que es contempla és l’aplicació de l’actual índex de revaloració de les pensions (0,25%), perquè, quan es constituïsca l’executiu, s’adopte la pujada restant fins a arribar al 0,9% previst en el pla pressupostari. No obstant això, també hi hauria la possibilitat, encara que menys probable, que l’executiu aprove este divendres la pujada del 0,9% que va enviar a Brussel·les per al 2020.

 

«Garantia absoluta» de la pujada de les pensions

 

En tot cas, la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, ha deixat clar durant les últimes setmanes que hi ha «una garantia absoluta» de què les pensions pugen un 0,9% l’any que ve, a partir de l’1 de gener del 2020. A demés, en el Pacte de Toledo, el fet de lligar les pensions a l’IPC real va ser l’únic assumpte en què hi va haver preacord clar.

 

El 2019, l’índex de revaloració de les pensions es va suspendre després d’aprovar la pujada de l’1,6% de totes les pensions, en línia amb la pujada dels preus. Esta fórmula, vigent des del 2014 i contemplada en la llei de pensions del 2013, indexava la revaloració anual de les pensions a una fórmula que contemplava la salut dels comptes de la Seguretat Social.

 

En matèria de pensions, també cal prestar atenció al factor de sostenibilitat, fórmula encaminada a vincular la quantia de les pensions a l’evolució de l’esperança de vida, que hauria d’haver entrat en vigor l’1 de gener del 2019 i que es va posposar fins al 2023.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Dos milions per a millorar l’eficiència energètica en tres edificis de l’Estat a Castelló

MITECO ha aprovat tres projectes per a reduir consum i emissions en edificis de la AGE a Castelló amb fons Feder 2021-2027. El principal convertirà un immoble en edifici de consum quasi nul.

Vivenda demana retirar de les plataformes 14.000 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana

Vivenda ha notificat a les plataformes 86.275 vivendes turístiques i de temporada il·legals i els ha demanat retirar els seus anuncis. En la Comunitat Valenciana són 14.387.

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.