La pujada de les pensions valencianes per a l’any 2020

Diners

La pujada serà efectiva a partir de l’1 de gener de 2020   | ACN

El Govern d’Espanya abordarà este divendres, previsiblement, la pujada de les pensions del 2020 en l’últim Consell de Ministres que se celebrarà enguany. Tot apunta que les pensions, en línia amb el pla pressupostari enviat a Brussel·les i amb el compromís del president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pujaran un 0,9% l’any que ve.

 

Per a conseguir-ho, el Govern té com a opció més probable la suspensió de l’article 58 de la llei general de la seguretat social, que fixa una pujada de les pensions del 0,25%, i la posterior pujada del 0,9% una volta siga format l’executiu .

 

Una altra alternativa que es contempla és l’aplicació de l’actual índex de revaloració de les pensions (0,25%), perquè, quan es constituïsca l’executiu, s’adopte la pujada restant fins a arribar al 0,9% previst en el pla pressupostari. No obstant això, també hi hauria la possibilitat, encara que menys probable, que l’executiu aprove este divendres la pujada del 0,9% que va enviar a Brussel·les per al 2020.

 

«Garantia absoluta» de la pujada de les pensions

 

En tot cas, la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, ha deixat clar durant les últimes setmanes que hi ha «una garantia absoluta» de què les pensions pugen un 0,9% l’any que ve, a partir de l’1 de gener del 2020. A demés, en el Pacte de Toledo, el fet de lligar les pensions a l’IPC real va ser l’únic assumpte en què hi va haver preacord clar.

 

El 2019, l’índex de revaloració de les pensions es va suspendre després d’aprovar la pujada de l’1,6% de totes les pensions, en línia amb la pujada dels preus. Esta fórmula, vigent des del 2014 i contemplada en la llei de pensions del 2013, indexava la revaloració anual de les pensions a una fórmula que contemplava la salut dels comptes de la Seguretat Social.

 

En matèria de pensions, també cal prestar atenció al factor de sostenibilitat, fórmula encaminada a vincular la quantia de les pensions a l’evolució de l’esperança de vida, que hauria d’haver entrat en vigor l’1 de gener del 2019 i que es va posposar fins al 2023.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.