La pujada de les pensions valencianes per a l’any 2020

Diners

La pujada serà efectiva a partir de l’1 de gener de 2020   | ACN

El Govern d’Espanya abordarà este divendres, previsiblement, la pujada de les pensions del 2020 en l’últim Consell de Ministres que se celebrarà enguany. Tot apunta que les pensions, en línia amb el pla pressupostari enviat a Brussel·les i amb el compromís del president del Govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, pujaran un 0,9% l’any que ve.

 

Per a conseguir-ho, el Govern té com a opció més probable la suspensió de l’article 58 de la llei general de la seguretat social, que fixa una pujada de les pensions del 0,25%, i la posterior pujada del 0,9% una volta siga format l’executiu .

 

Una altra alternativa que es contempla és l’aplicació de l’actual índex de revaloració de les pensions (0,25%), perquè, quan es constituïsca l’executiu, s’adopte la pujada restant fins a arribar al 0,9% previst en el pla pressupostari. No obstant això, també hi hauria la possibilitat, encara que menys probable, que l’executiu aprove este divendres la pujada del 0,9% que va enviar a Brussel·les per al 2020.

 

«Garantia absoluta» de la pujada de les pensions

 

En tot cas, la ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, ha deixat clar durant les últimes setmanes que hi ha «una garantia absoluta» de què les pensions pugen un 0,9% l’any que ve, a partir de l’1 de gener del 2020. A demés, en el Pacte de Toledo, el fet de lligar les pensions a l’IPC real va ser l’únic assumpte en què hi va haver preacord clar.

 

El 2019, l’índex de revaloració de les pensions es va suspendre després d’aprovar la pujada de l’1,6% de totes les pensions, en línia amb la pujada dels preus. Esta fórmula, vigent des del 2014 i contemplada en la llei de pensions del 2013, indexava la revaloració anual de les pensions a una fórmula que contemplava la salut dels comptes de la Seguretat Social.

 

En matèria de pensions, també cal prestar atenció al factor de sostenibilitat, fórmula encaminada a vincular la quantia de les pensions a l’evolució de l’esperança de vida, que hauria d’haver entrat en vigor l’1 de gener del 2019 i que es va posposar fins al 2023.

 

També pots llegir…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.