La delegació del Govern i més de 25.000 persones demanen papers per a l”heroi de Dénia’ i la seua família

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha emés una sol·licitud al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que s’expedisca «documentació i identificació d’estranger» per al migrant de nacionalitat senegalesa que va rescatar a un veí de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), d’un incendi declarat divendres passat i també per a la seua família.

 

Delegació del Govern ha traslladat al Ministeri la documentació, que inclou la sol·licitud de l’Ajuntament de Dénia per a que es concedisca la regularització de Gorgui Lamine, que viu en Gandia, la capital de la Safor (València), amb la seua parella i el seu bebé, els informes de la Policia Local de Dénia sobre la seua actuació en el rescat del veí amb discapacitat  i l’interés mostrat per la mateixa administració, amb la finalitat de què el Govern considere la seua possible regularització.

 

El delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha explicat la situació sobre el migrant després d’una roda de premsa de Salvament Marítim per a informar sobre els canvis operatius en el servici en el Mediterrani.

 

«Delegació de Govern va emetre ahir una sol·licitud de petició al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que es puga procedir a expedir la documentació i identificació d’estranger per a ell i per a la seua família», ha confirmat el delegat.

 

Segons Fulgencio, ja s’han posat en contacte amb el Ministeri, «que ha entés que sí que es podrien donar les causes i, ara, cal iniciar l’estudi de l’expedient atenent el caràcter excepcional. Per descomptat, esta Delegació de Govern ho ha proposat i crec que serà perfectament arreplegat pel Ministeri».

 

Més de 25.000 firmes

Més de 25.000 persones han firmat, en dos dies, una petició en la plataforma change.org per a que Gorgui Lamine obtinga els papers, segons ha avançat el diari ‘Información’. Molts comparen el seu cas amb el de Mamoudou Gassama, el malià que va escalar fins a quatre pisos per a salvar un xiquet i a qui França li donà la nacionalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.