La delegació del Govern i més de 25.000 persones demanen papers per a l»heroi de Dénia’ i la seua família

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha emés una sol·licitud al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que s’expedisca «documentació i identificació d’estranger» per al migrant de nacionalitat senegalesa que va rescatar a un veí de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), d’un incendi declarat divendres passat i també per a la seua família.

 

Delegació del Govern ha traslladat al Ministeri la documentació, que inclou la sol·licitud de l’Ajuntament de Dénia per a que es concedisca la regularització de Gorgui Lamine, que viu en Gandia, la capital de la Safor (València), amb la seua parella i el seu bebé, els informes de la Policia Local de Dénia sobre la seua actuació en el rescat del veí amb discapacitat  i l’interés mostrat per la mateixa administració, amb la finalitat de què el Govern considere la seua possible regularització.

 

El delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha explicat la situació sobre el migrant després d’una roda de premsa de Salvament Marítim per a informar sobre els canvis operatius en el servici en el Mediterrani.

 

«Delegació de Govern va emetre ahir una sol·licitud de petició al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que es puga procedir a expedir la documentació i identificació d’estranger per a ell i per a la seua família», ha confirmat el delegat.

 

Segons Fulgencio, ja s’han posat en contacte amb el Ministeri, «que ha entés que sí que es podrien donar les causes i, ara, cal iniciar l’estudi de l’expedient atenent el caràcter excepcional. Per descomptat, esta Delegació de Govern ho ha proposat i crec que serà perfectament arreplegat pel Ministeri».

 

Més de 25.000 firmes

Més de 25.000 persones han firmat, en dos dies, una petició en la plataforma change.org per a que Gorgui Lamine obtinga els papers, segons ha avançat el diari ‘Información’. Molts comparen el seu cas amb el de Mamoudou Gassama, el malià que va escalar fins a quatre pisos per a salvar un xiquet i a qui França li donà la nacionalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.