La delegació del Govern i més de 25.000 persones demanen papers per a l»heroi de Dénia’ i la seua família

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha emés una sol·licitud al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que s’expedisca «documentació i identificació d’estranger» per al migrant de nacionalitat senegalesa que va rescatar a un veí de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), d’un incendi declarat divendres passat i també per a la seua família.

 

Delegació del Govern ha traslladat al Ministeri la documentació, que inclou la sol·licitud de l’Ajuntament de Dénia per a que es concedisca la regularització de Gorgui Lamine, que viu en Gandia, la capital de la Safor (València), amb la seua parella i el seu bebé, els informes de la Policia Local de Dénia sobre la seua actuació en el rescat del veí amb discapacitat  i l’interés mostrat per la mateixa administració, amb la finalitat de què el Govern considere la seua possible regularització.

 

El delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha explicat la situació sobre el migrant després d’una roda de premsa de Salvament Marítim per a informar sobre els canvis operatius en el servici en el Mediterrani.

 

«Delegació de Govern va emetre ahir una sol·licitud de petició al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que es puga procedir a expedir la documentació i identificació d’estranger per a ell i per a la seua família», ha confirmat el delegat.

 

Segons Fulgencio, ja s’han posat en contacte amb el Ministeri, «que ha entés que sí que es podrien donar les causes i, ara, cal iniciar l’estudi de l’expedient atenent el caràcter excepcional. Per descomptat, esta Delegació de Govern ho ha proposat i crec que serà perfectament arreplegat pel Ministeri».

 

Més de 25.000 firmes

Més de 25.000 persones han firmat, en dos dies, una petició en la plataforma change.org per a que Gorgui Lamine obtinga els papers, segons ha avançat el diari ‘Información’. Molts comparen el seu cas amb el de Mamoudou Gassama, el malià que va escalar fins a quatre pisos per a salvar un xiquet i a qui França li donà la nacionalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.