La delegació del Govern i més de 25.000 persones demanen papers per a l»heroi de Dénia’ i la seua família

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha emés una sol·licitud al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que s’expedisca «documentació i identificació d’estranger» per al migrant de nacionalitat senegalesa que va rescatar a un veí de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), d’un incendi declarat divendres passat i també per a la seua família.

 

Delegació del Govern ha traslladat al Ministeri la documentació, que inclou la sol·licitud de l’Ajuntament de Dénia per a que es concedisca la regularització de Gorgui Lamine, que viu en Gandia, la capital de la Safor (València), amb la seua parella i el seu bebé, els informes de la Policia Local de Dénia sobre la seua actuació en el rescat del veí amb discapacitat  i l’interés mostrat per la mateixa administració, amb la finalitat de què el Govern considere la seua possible regularització.

 

El delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha explicat la situació sobre el migrant després d’una roda de premsa de Salvament Marítim per a informar sobre els canvis operatius en el servici en el Mediterrani.

 

«Delegació de Govern va emetre ahir una sol·licitud de petició al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que es puga procedir a expedir la documentació i identificació d’estranger per a ell i per a la seua família», ha confirmat el delegat.

 

Segons Fulgencio, ja s’han posat en contacte amb el Ministeri, «que ha entés que sí que es podrien donar les causes i, ara, cal iniciar l’estudi de l’expedient atenent el caràcter excepcional. Per descomptat, esta Delegació de Govern ho ha proposat i crec que serà perfectament arreplegat pel Ministeri».

 

Més de 25.000 firmes

Més de 25.000 persones han firmat, en dos dies, una petició en la plataforma change.org per a que Gorgui Lamine obtinga els papers, segons ha avançat el diari ‘Información’. Molts comparen el seu cas amb el de Mamoudou Gassama, el malià que va escalar fins a quatre pisos per a salvar un xiquet i a qui França li donà la nacionalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.