La delegació del Govern i més de 25.000 persones demanen papers per a l»heroi de Dénia’ i la seua família

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha emés una sol·licitud al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que s’expedisca «documentació i identificació d’estranger» per al migrant de nacionalitat senegalesa que va rescatar a un veí de Dénia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), d’un incendi declarat divendres passat i també per a la seua família.

 

Delegació del Govern ha traslladat al Ministeri la documentació, que inclou la sol·licitud de l’Ajuntament de Dénia per a que es concedisca la regularització de Gorgui Lamine, que viu en Gandia, la capital de la Safor (València), amb la seua parella i el seu bebé, els informes de la Policia Local de Dénia sobre la seua actuació en el rescat del veí amb discapacitat  i l’interés mostrat per la mateixa administració, amb la finalitat de què el Govern considere la seua possible regularització.

 

El delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha explicat la situació sobre el migrant després d’una roda de premsa de Salvament Marítim per a informar sobre els canvis operatius en el servici en el Mediterrani.

 

«Delegació de Govern va emetre ahir una sol·licitud de petició al Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per a que es puga procedir a expedir la documentació i identificació d’estranger per a ell i per a la seua família», ha confirmat el delegat.

 

Segons Fulgencio, ja s’han posat en contacte amb el Ministeri, «que ha entés que sí que es podrien donar les causes i, ara, cal iniciar l’estudi de l’expedient atenent el caràcter excepcional. Per descomptat, esta Delegació de Govern ho ha proposat i crec que serà perfectament arreplegat pel Ministeri».

 

Més de 25.000 firmes

Més de 25.000 persones han firmat, en dos dies, una petició en la plataforma change.org per a que Gorgui Lamine obtinga els papers, segons ha avançat el diari ‘Información’. Molts comparen el seu cas amb el de Mamoudou Gassama, el malià que va escalar fins a quatre pisos per a salvar un xiquet i a qui França li donà la nacionalitat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.