Estafen i furten diners i joies valorades en 50.000 euros a ancianes en València

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un xic i a una xica, de 27 i 34 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i robatori després de, presumptament, estafar a diferents ancianes.

 

Els agents van començar les investigacions a mitjans d’octubre, en tindre coneixement d’un robatori comés per un home, que pel que pareix es va fer passar per un inspector del gas i va enganyar a una dona de 83 anys. A la víctima li va robar diferents joies amb la col·laboració d’una còmplice, segons han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

L’home suposadament va enganyar a l’anciana en el carrer, a on la va parar dient-li que era inspector de l’empresa de gas, que havia estat abans en sa casa però no hi havia ningú i que després passaria de nou per a fer la revisió periòdica.

 

Una volta va conseguir entrar a la casa de la víctima, li va dir que encenguera el foguer per a fer la revisió i que es llevara les joies que portava per a evitar radiacions. En este cas, els investigadors sospiten que, mentres ell entretenia a la víctima, l’altra detinguda va poder apoderar-se de les joies, entrant en la casa sense que la dona es donara compte amb l’ajuda del seu còmplice. Els policies van identificar al presumpte autor i van recuperar les peces de joieria, venudes el mateix dia.

 

Els agents també van descobrir la identitat de la suposada còmplice i van descobrir que els presumptes autors havien fet més de 30 operacions de venda de joies enguany i altres 15 més en 2018. Els policies van conseguir recuperar tres lots de joies. Fins al moment se’ls ha relacionat amb onze fets en València i es creu que han pogut actuar en altres localitats de les comarques valencianes. 

 

Víctimes vulnerables

Els presumptes autors seleccionaven a víctimes vulnerables, totes elles dones d’uns huitanta anys a les què, fins i tot, arribaven a amenaçar amb imposar-los sancions econòmiques o tallar la llum si es mostraven reticents a que els revisaren la seua instal·lació. Amb este ‘modus operandi’, els ara detinguts van conseguir, pel que pareix, estafar i furtar diners i joies per valor de més de 50.000 euros en l’últim any.

 

En un dels robatoris, van arribar a estafar a la víctima 16.560 euros perquè li van dir que havien de fer diferents reparacions en la seua instal·lació de gas, mentres que a una altra li van robar de l’interior de sa casa 7.000 euros.

 

A una altra víctima, amb una discapacitat visual, li van furtar fins a 900 euros i diferents joies, mentres que en un altre cas van estafar 140 euros, a més de robar altres 500 i algunes peces de joieria. Els detinguts han passat a disposició judicial i s’ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.