5.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Estafen i furten diners i joies valorades en 50.000 euros a ancianes en València

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un xic i a una xica, de 27 i 34 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i robatori després de, presumptament, estafar a diferents ancianes.

 

Els agents van començar les investigacions a mitjans d’octubre, en tindre coneixement d’un robatori comés per un home, que pel que pareix es va fer passar per un inspector del gas i va enganyar a una dona de 83 anys. A la víctima li va robar diferents joies amb la col·laboració d’una còmplice, segons han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

L’home suposadament va enganyar a l’anciana en el carrer, a on la va parar dient-li que era inspector de l’empresa de gas, que havia estat abans en sa casa però no hi havia ningú i que després passaria de nou per a fer la revisió periòdica.

 

Una volta va conseguir entrar a la casa de la víctima, li va dir que encenguera el foguer per a fer la revisió i que es llevara les joies que portava per a evitar radiacions. En este cas, els investigadors sospiten que, mentres ell entretenia a la víctima, l’altra detinguda va poder apoderar-se de les joies, entrant en la casa sense que la dona es donara compte amb l’ajuda del seu còmplice. Els policies van identificar al presumpte autor i van recuperar les peces de joieria, venudes el mateix dia.

 

Els agents també van descobrir la identitat de la suposada còmplice i van descobrir que els presumptes autors havien fet més de 30 operacions de venda de joies enguany i altres 15 més en 2018. Els policies van conseguir recuperar tres lots de joies. Fins al moment se’ls ha relacionat amb onze fets en València i es creu que han pogut actuar en altres localitats de les comarques valencianes. 

 

Víctimes vulnerables

Els presumptes autors seleccionaven a víctimes vulnerables, totes elles dones d’uns huitanta anys a les què, fins i tot, arribaven a amenaçar amb imposar-los sancions econòmiques o tallar la llum si es mostraven reticents a que els revisaren la seua instal·lació. Amb este ‘modus operandi’, els ara detinguts van conseguir, pel que pareix, estafar i furtar diners i joies per valor de més de 50.000 euros en l’últim any.

 

En un dels robatoris, van arribar a estafar a la víctima 16.560 euros perquè li van dir que havien de fer diferents reparacions en la seua instal·lació de gas, mentres que a una altra li van robar de l’interior de sa casa 7.000 euros.

 

A una altra víctima, amb una discapacitat visual, li van furtar fins a 900 euros i diferents joies, mentres que en un altre cas van estafar 140 euros, a més de robar altres 500 i algunes peces de joieria. Els detinguts han passat a disposició judicial i s’ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.