6.3 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Estafen i furten diners i joies valorades en 50.000 euros a ancianes en València

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un xic i a una xica, de 27 i 34 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i robatori després de, presumptament, estafar a diferents ancianes.

 

Els agents van començar les investigacions a mitjans d’octubre, en tindre coneixement d’un robatori comés per un home, que pel que pareix es va fer passar per un inspector del gas i va enganyar a una dona de 83 anys. A la víctima li va robar diferents joies amb la col·laboració d’una còmplice, segons han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

L’home suposadament va enganyar a l’anciana en el carrer, a on la va parar dient-li que era inspector de l’empresa de gas, que havia estat abans en sa casa però no hi havia ningú i que després passaria de nou per a fer la revisió periòdica.

 

Una volta va conseguir entrar a la casa de la víctima, li va dir que encenguera el foguer per a fer la revisió i que es llevara les joies que portava per a evitar radiacions. En este cas, els investigadors sospiten que, mentres ell entretenia a la víctima, l’altra detinguda va poder apoderar-se de les joies, entrant en la casa sense que la dona es donara compte amb l’ajuda del seu còmplice. Els policies van identificar al presumpte autor i van recuperar les peces de joieria, venudes el mateix dia.

 

Els agents també van descobrir la identitat de la suposada còmplice i van descobrir que els presumptes autors havien fet més de 30 operacions de venda de joies enguany i altres 15 més en 2018. Els policies van conseguir recuperar tres lots de joies. Fins al moment se’ls ha relacionat amb onze fets en València i es creu que han pogut actuar en altres localitats de les comarques valencianes. 

 

Víctimes vulnerables

Els presumptes autors seleccionaven a víctimes vulnerables, totes elles dones d’uns huitanta anys a les què, fins i tot, arribaven a amenaçar amb imposar-los sancions econòmiques o tallar la llum si es mostraven reticents a que els revisaren la seua instal·lació. Amb este ‘modus operandi’, els ara detinguts van conseguir, pel que pareix, estafar i furtar diners i joies per valor de més de 50.000 euros en l’últim any.

 

En un dels robatoris, van arribar a estafar a la víctima 16.560 euros perquè li van dir que havien de fer diferents reparacions en la seua instal·lació de gas, mentres que a una altra li van robar de l’interior de sa casa 7.000 euros.

 

A una altra víctima, amb una discapacitat visual, li van furtar fins a 900 euros i diferents joies, mentres que en un altre cas van estafar 140 euros, a més de robar altres 500 i algunes peces de joieria. Els detinguts han passat a disposició judicial i s’ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.