Estafen i furten diners i joies valorades en 50.000 euros a ancianes en València

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en València a un xic i a una xica, de 27 i 34 anys, com a presumptes autors dels delictes d’estafa i robatori després de, presumptament, estafar a diferents ancianes.

 

Els agents van començar les investigacions a mitjans d’octubre, en tindre coneixement d’un robatori comés per un home, que pel que pareix es va fer passar per un inspector del gas i va enganyar a una dona de 83 anys. A la víctima li va robar diferents joies amb la col·laboració d’una còmplice, segons han informat les forces de seguretat en un comunicat.

 

L’home suposadament va enganyar a l’anciana en el carrer, a on la va parar dient-li que era inspector de l’empresa de gas, que havia estat abans en sa casa però no hi havia ningú i que després passaria de nou per a fer la revisió periòdica.

 

Una volta va conseguir entrar a la casa de la víctima, li va dir que encenguera el foguer per a fer la revisió i que es llevara les joies que portava per a evitar radiacions. En este cas, els investigadors sospiten que, mentres ell entretenia a la víctima, l’altra detinguda va poder apoderar-se de les joies, entrant en la casa sense que la dona es donara compte amb l’ajuda del seu còmplice. Els policies van identificar al presumpte autor i van recuperar les peces de joieria, venudes el mateix dia.

 

Els agents també van descobrir la identitat de la suposada còmplice i van descobrir que els presumptes autors havien fet més de 30 operacions de venda de joies enguany i altres 15 més en 2018. Els policies van conseguir recuperar tres lots de joies. Fins al moment se’ls ha relacionat amb onze fets en València i es creu que han pogut actuar en altres localitats de les comarques valencianes. 

 

Víctimes vulnerables

Els presumptes autors seleccionaven a víctimes vulnerables, totes elles dones d’uns huitanta anys a les què, fins i tot, arribaven a amenaçar amb imposar-los sancions econòmiques o tallar la llum si es mostraven reticents a que els revisaren la seua instal·lació. Amb este ‘modus operandi’, els ara detinguts van conseguir, pel que pareix, estafar i furtar diners i joies per valor de més de 50.000 euros en l’últim any.

 

En un dels robatoris, van arribar a estafar a la víctima 16.560 euros perquè li van dir que havien de fer diferents reparacions en la seua instal·lació de gas, mentres que a una altra li van robar de l’interior de sa casa 7.000 euros.

 

A una altra víctima, amb una discapacitat visual, li van furtar fins a 900 euros i diferents joies, mentres que en un altre cas van estafar 140 euros, a més de robar altres 500 i algunes peces de joieria. Els detinguts han passat a disposició judicial i s’ha decretat el seu ingrés a la presó.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.