Detinguda en Gandia per furtar-li un anell de diamants a un ancià amb la tècnica del ‘furt carinyós’

Mà d'una persona major

La detinguda va intentar guanyar-se la confiança de l’ancià per a furtar-li l’anell | PIXABAY

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la capital de la Safor, a una dona, de 30 anys, com a presumpta autora d’un delicte de ‘furt carinyós’, després de, presumptament, robar-li a un home d’avançada edat un anell valorat en 2.000 euros.

 

Els fets es van produir el migdia del 30 d’octubre en l’avinguda Nord de la zona de la Platja de Gandia, la Policia va ser alertada de què un home acabava de patir un robatori i que un ciutadà tenia retinguda a la presumpta autora, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els agents van acudir immediatament al lloc dels fets. La sospitosa hauria abordat a un ciutadà d’avançada edat i, després d’entaular una conversa amb ell, li hauria furtat, presumptament, un anell amb un diamant. La víctima es va donar compte i va intentar defensar-se, pel que va arribar a patir ferides lleus.

 

L’autora va fugir del lloc, però un veí la va retindre fins a l’arribada de la Policia. Els agents van poder recuperar l’anell robat, que li va caure en el moment en què va pegar a fugir, i van detindre a la dona per un presumpte delicte de furt.

 

La tècnica del ‘furt carinyós’

El ‘furt carinyós’ és una modalitat delictiva que consistix en que l’autor entaula una conversació amb la víctima, es guanya la seua confiança amb gestos o frases carinyoses i li furta joies i objectes de valor quan la víctima es despista. A voltes, fins i tot arriben a utilitzar certa violència per a conseguir el seu objectiu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.