11.8 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Detinguda en Gandia per furtar-li un anell de diamants a un ancià amb la tècnica del ‘furt carinyós’

Mà d'una persona major

La detinguda va intentar guanyar-se la confiança de l’ancià per a furtar-li l’anell | PIXABAY

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la capital de la Safor, a una dona, de 30 anys, com a presumpta autora d’un delicte de ‘furt carinyós’, després de, presumptament, robar-li a un home d’avançada edat un anell valorat en 2.000 euros.

 

Els fets es van produir el migdia del 30 d’octubre en l’avinguda Nord de la zona de la Platja de Gandia, la Policia va ser alertada de què un home acabava de patir un robatori i que un ciutadà tenia retinguda a la presumpta autora, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els agents van acudir immediatament al lloc dels fets. La sospitosa hauria abordat a un ciutadà d’avançada edat i, després d’entaular una conversa amb ell, li hauria furtat, presumptament, un anell amb un diamant. La víctima es va donar compte i va intentar defensar-se, pel que va arribar a patir ferides lleus.

 

L’autora va fugir del lloc, però un veí la va retindre fins a l’arribada de la Policia. Els agents van poder recuperar l’anell robat, que li va caure en el moment en què va pegar a fugir, i van detindre a la dona per un presumpte delicte de furt.

 

La tècnica del ‘furt carinyós’

El ‘furt carinyós’ és una modalitat delictiva que consistix en que l’autor entaula una conversació amb la víctima, es guanya la seua confiança amb gestos o frases carinyoses i li furta joies i objectes de valor quan la víctima es despista. A voltes, fins i tot arriben a utilitzar certa violència per a conseguir el seu objectiu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.