Detinguda en Gandia per furtar-li un anell de diamants a un ancià amb la tècnica del ‘furt carinyós’

Mà d'una persona major

La detinguda va intentar guanyar-se la confiança de l’ancià per a furtar-li l’anell | PIXABAY

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la capital de la Safor, a una dona, de 30 anys, com a presumpta autora d’un delicte de ‘furt carinyós’, després de, presumptament, robar-li a un home d’avançada edat un anell valorat en 2.000 euros.

 

Els fets es van produir el migdia del 30 d’octubre en l’avinguda Nord de la zona de la Platja de Gandia, la Policia va ser alertada de què un home acabava de patir un robatori i que un ciutadà tenia retinguda a la presumpta autora, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els agents van acudir immediatament al lloc dels fets. La sospitosa hauria abordat a un ciutadà d’avançada edat i, després d’entaular una conversa amb ell, li hauria furtat, presumptament, un anell amb un diamant. La víctima es va donar compte i va intentar defensar-se, pel que va arribar a patir ferides lleus.

 

L’autora va fugir del lloc, però un veí la va retindre fins a l’arribada de la Policia. Els agents van poder recuperar l’anell robat, que li va caure en el moment en què va pegar a fugir, i van detindre a la dona per un presumpte delicte de furt.

 

La tècnica del ‘furt carinyós’

El ‘furt carinyós’ és una modalitat delictiva que consistix en que l’autor entaula una conversació amb la víctima, es guanya la seua confiança amb gestos o frases carinyoses i li furta joies i objectes de valor quan la víctima es despista. A voltes, fins i tot arriben a utilitzar certa violència per a conseguir el seu objectiu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.