Detinguda en Gandia per furtar-li un anell de diamants a un ancià amb la tècnica del ‘furt carinyós’

Mà d'una persona major

La detinguda va intentar guanyar-se la confiança de l’ancià per a furtar-li l’anell | PIXABAY

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la capital de la Safor, a una dona, de 30 anys, com a presumpta autora d’un delicte de ‘furt carinyós’, després de, presumptament, robar-li a un home d’avançada edat un anell valorat en 2.000 euros.

 

Els fets es van produir el migdia del 30 d’octubre en l’avinguda Nord de la zona de la Platja de Gandia, la Policia va ser alertada de què un home acabava de patir un robatori i que un ciutadà tenia retinguda a la presumpta autora, segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat.

 

Els agents van acudir immediatament al lloc dels fets. La sospitosa hauria abordat a un ciutadà d’avançada edat i, després d’entaular una conversa amb ell, li hauria furtat, presumptament, un anell amb un diamant. La víctima es va donar compte i va intentar defensar-se, pel que va arribar a patir ferides lleus.

 

L’autora va fugir del lloc, però un veí la va retindre fins a l’arribada de la Policia. Els agents van poder recuperar l’anell robat, que li va caure en el moment en què va pegar a fugir, i van detindre a la dona per un presumpte delicte de furt.

 

La tècnica del ‘furt carinyós’

El ‘furt carinyós’ és una modalitat delictiva que consistix en que l’autor entaula una conversació amb la víctima, es guanya la seua confiança amb gestos o frases carinyoses i li furta joies i objectes de valor quan la víctima es despista. A voltes, fins i tot arriben a utilitzar certa violència per a conseguir el seu objectiu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’exalcalde de Turís assegura que ningú va avisar del risc abans de la dana

L’exalcalde de Turís Ismael Corell ha explicat davant la jutgessa de Catarroja que el 29 d’octubre de 2024 no va rebre cap avís oficial de risc per la dana, malgrat acumular-se més de 700 litres per metre quadrat al municipi.
FILMOTECA D'ESTIU