Sanitat amplia als 69 anys la vacuna d’AstraZeneca i manté el veto als menors de 60

La Comissió de Salut Pública ha acordat ampliar fins als 69 anys la vacunació amb AstraZeneca, tot mantenint la recomanació de no administrar-la als menors de 60 que es va pactar ahir al Consell Interterritorial de Salut.

D’esta manera, se seguirà administrant el vaccí anglés al grup de 60 a 65 anys i una vegada s’acabe es passarà al pròxim grup, el 5C, que inclou les persones entre 66 i 69 anys, segons l’estratègia pública de vacunació acordada per l’executiu estatal i les Comunitats Autònomes. Segons ha explicat el Ministeri de Sanitat, l’objectiu és completar «com més prompte millor» la vacunació de la població més vulnerable.

El departament de Carolina Darias, però, encara no ha donat cap resposta a aquelles persones menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca. En concret, sobre este col·lectiu la Comissió de Salut Pública ha indicat que comunicarà «pròximament» la decisió sobre la segona dosi «segons s’actualitze i amplie l’evidència científica, les avaluacions de l’Agència Europea del Medicament (EMA) i en comunicació amb altres països de la Unió Europea».

Cal recordar que a última hora d’ahir, el Consell Interterritorial de Salut va aprovar que des d’este dijous la vacuna d’AstraZeneca només s’administre a persones majors de 60 anys. Esta decisió suposa un gir de 180 graus en l’estratègia de vacunació que fins ara s’estava executant a Espanya, ja que el vaccí de la farmacèutica britànica s’administrava fins ara a persones d’entre 18 i 65 anys.

L’EMA assegura que les trombosis són un «efecte secundari infreqüent» del vaccí

Cal recordar que l’EMA concloïa ahir que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Últimes notícies

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.