Sanitat amplia als 69 anys la vacuna d’AstraZeneca i manté el veto als menors de 60

La Comissió de Salut Pública ha acordat ampliar fins als 69 anys la vacunació amb AstraZeneca, tot mantenint la recomanació de no administrar-la als menors de 60 que es va pactar ahir al Consell Interterritorial de Salut.

D’esta manera, se seguirà administrant el vaccí anglés al grup de 60 a 65 anys i una vegada s’acabe es passarà al pròxim grup, el 5C, que inclou les persones entre 66 i 69 anys, segons l’estratègia pública de vacunació acordada per l’executiu estatal i les Comunitats Autònomes. Segons ha explicat el Ministeri de Sanitat, l’objectiu és completar «com més prompte millor» la vacunació de la població més vulnerable.

El departament de Carolina Darias, però, encara no ha donat cap resposta a aquelles persones menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca. En concret, sobre este col·lectiu la Comissió de Salut Pública ha indicat que comunicarà «pròximament» la decisió sobre la segona dosi «segons s’actualitze i amplie l’evidència científica, les avaluacions de l’Agència Europea del Medicament (EMA) i en comunicació amb altres països de la Unió Europea».

Cal recordar que a última hora d’ahir, el Consell Interterritorial de Salut va aprovar que des d’este dijous la vacuna d’AstraZeneca només s’administre a persones majors de 60 anys. Esta decisió suposa un gir de 180 graus en l’estratègia de vacunació que fins ara s’estava executant a Espanya, ja que el vaccí de la farmacèutica britànica s’administrava fins ara a persones d’entre 18 i 65 anys.

L’EMA assegura que les trombosis són un «efecte secundari infreqüent» del vaccí

Cal recordar que l’EMA concloïa ahir que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Últimes notícies

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.