10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Sanitat amplia als 69 anys la vacuna d’AstraZeneca i manté el veto als menors de 60

La Comissió de Salut Pública ha acordat ampliar fins als 69 anys la vacunació amb AstraZeneca, tot mantenint la recomanació de no administrar-la als menors de 60 que es va pactar ahir al Consell Interterritorial de Salut.

D’esta manera, se seguirà administrant el vaccí anglés al grup de 60 a 65 anys i una vegada s’acabe es passarà al pròxim grup, el 5C, que inclou les persones entre 66 i 69 anys, segons l’estratègia pública de vacunació acordada per l’executiu estatal i les Comunitats Autònomes. Segons ha explicat el Ministeri de Sanitat, l’objectiu és completar «com més prompte millor» la vacunació de la població més vulnerable.

El departament de Carolina Darias, però, encara no ha donat cap resposta a aquelles persones menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca. En concret, sobre este col·lectiu la Comissió de Salut Pública ha indicat que comunicarà «pròximament» la decisió sobre la segona dosi «segons s’actualitze i amplie l’evidència científica, les avaluacions de l’Agència Europea del Medicament (EMA) i en comunicació amb altres països de la Unió Europea».

Cal recordar que a última hora d’ahir, el Consell Interterritorial de Salut va aprovar que des d’este dijous la vacuna d’AstraZeneca només s’administre a persones majors de 60 anys. Esta decisió suposa un gir de 180 graus en l’estratègia de vacunació que fins ara s’estava executant a Espanya, ja que el vaccí de la farmacèutica britànica s’administrava fins ara a persones d’entre 18 i 65 anys.

L’EMA assegura que les trombosis són un «efecte secundari infreqüent» del vaccí

Cal recordar que l’EMA concloïa ahir que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.