12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Sanitat amplia als 69 anys la vacuna d’AstraZeneca i manté el veto als menors de 60

La Comissió de Salut Pública ha acordat ampliar fins als 69 anys la vacunació amb AstraZeneca, tot mantenint la recomanació de no administrar-la als menors de 60 que es va pactar ahir al Consell Interterritorial de Salut.

D’esta manera, se seguirà administrant el vaccí anglés al grup de 60 a 65 anys i una vegada s’acabe es passarà al pròxim grup, el 5C, que inclou les persones entre 66 i 69 anys, segons l’estratègia pública de vacunació acordada per l’executiu estatal i les Comunitats Autònomes. Segons ha explicat el Ministeri de Sanitat, l’objectiu és completar «com més prompte millor» la vacunació de la població més vulnerable.

El departament de Carolina Darias, però, encara no ha donat cap resposta a aquelles persones menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca. En concret, sobre este col·lectiu la Comissió de Salut Pública ha indicat que comunicarà «pròximament» la decisió sobre la segona dosi «segons s’actualitze i amplie l’evidència científica, les avaluacions de l’Agència Europea del Medicament (EMA) i en comunicació amb altres països de la Unió Europea».

Cal recordar que a última hora d’ahir, el Consell Interterritorial de Salut va aprovar que des d’este dijous la vacuna d’AstraZeneca només s’administre a persones majors de 60 anys. Esta decisió suposa un gir de 180 graus en l’estratègia de vacunació que fins ara s’estava executant a Espanya, ja que el vaccí de la farmacèutica britànica s’administrava fins ara a persones d’entre 18 i 65 anys.

L’EMA assegura que les trombosis són un «efecte secundari infreqüent» del vaccí

Cal recordar que l’EMA concloïa ahir que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Últimes notícies

Alacant suspén els mercats ambulants del dissabte i el carnestoltes del divendres pel vent

L'Ajuntament ha cancel·lat els mercats ambulants del dissabte al matí i els actes de carnestoltes del divendres per ratxes previstes de fins a 85 km/h. Manté tancaments i mesures preventives a l'espera de l'evolució de l'episodi.

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.