Sanitat amplia als 69 anys la vacuna d’AstraZeneca i manté el veto als menors de 60

La Comissió de Salut Pública ha acordat ampliar fins als 69 anys la vacunació amb AstraZeneca, tot mantenint la recomanació de no administrar-la als menors de 60 que es va pactar ahir al Consell Interterritorial de Salut.

D’esta manera, se seguirà administrant el vaccí anglés al grup de 60 a 65 anys i una vegada s’acabe es passarà al pròxim grup, el 5C, que inclou les persones entre 66 i 69 anys, segons l’estratègia pública de vacunació acordada per l’executiu estatal i les Comunitats Autònomes. Segons ha explicat el Ministeri de Sanitat, l’objectiu és completar «com més prompte millor» la vacunació de la població més vulnerable.

El departament de Carolina Darias, però, encara no ha donat cap resposta a aquelles persones menors de 60 anys que ja han rebut la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca. En concret, sobre este col·lectiu la Comissió de Salut Pública ha indicat que comunicarà «pròximament» la decisió sobre la segona dosi «segons s’actualitze i amplie l’evidència científica, les avaluacions de l’Agència Europea del Medicament (EMA) i en comunicació amb altres països de la Unió Europea».

Cal recordar que a última hora d’ahir, el Consell Interterritorial de Salut va aprovar que des d’este dijous la vacuna d’AstraZeneca només s’administre a persones majors de 60 anys. Esta decisió suposa un gir de 180 graus en l’estratègia de vacunació que fins ara s’estava executant a Espanya, ja que el vaccí de la farmacèutica britànica s’administrava fins ara a persones d’entre 18 i 65 anys.

L’EMA assegura que les trombosis són un «efecte secundari infreqüent» del vaccí

Cal recordar que l’EMA concloïa ahir que les trombosis estranyes detectades en alguns vacunats poden ser «un efecte secundari infreqüent» del vaccí d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un «possible vincle» entre un reduït nombre de casos de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el medicament britànic.

Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els «beneficis superen els riscos». Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguen «conscients de la possibilitat que es produïsquen» estos casos molt rars durant les dos setmanes posteriors a la vacunació.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.