Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Advertixen que València supera els límits recomanats de contaminació

València

La ciutat de València amb contaminació en l’aire | Twitter

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha alertat este dimarts de que la ciutat València supera els nivells de contaminació per partícules en suspensió, que irriten i inflamen les vies respiratòries, agreugen l’asma i eleven el risc de patir malalties cardiovasculars i càncer de pulmó.

 

L’OCU, en col·laboració amb Datadista, ha reunit informació sobre les emissions contaminants i els protocols d’actuació en diferents ciutats espanyoles com Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Saragossa, Màlaga, Palma, Las Palmas de Gran Canaria, Bilbao i Valladolid durant l’any 2018. A més, ha comparat els límits de contaminació fixats per la Unió Europea amb els recomanats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

 

Segons estes dades, les emissions mitjanes anuals de les partícules en suspensió més xicotetes (PM 2,5) superen en totes les ciutats analitzades els 10 µg/m³, el valor fixat per l’OMS, i en el cas de València el nivell mitjà mesurat va conseguir els 14 µg/m³. Però a més, les cinc estacions de mesurament de València van superar en algun moment els 25 µg/m³ diaris, un altre límit d’emissions que estableix l’OMS; de fet, tres d’elles ho van fer durant almenys 30 dies.

 

 

Respecte de les emissions de partícules en suspensió més grans (PM 10), sis de les deu ciutats analitzades van superar o van igualar els 20 µg/m³, el valor mig anual d’emissions fixat per l’OMS per a este contaminant, i València va ser una d’elles, conseguint els 21 µg/m³. Davant esta situació, l’OCU sol·licita als ajuntaments el desenvolupament urgent de protocols d’actuació vinculats als nivells fixats en les directrius de l’Organització Mundial de la Salut. A més, urgix al Govern central a que establisca l’obligatorietat d’establir zones de baixes emissions en totes les grans ciutats. 

 

L’OCU advertix que els límits fixats per la Unió Europea per a les emissions de partícules en suspensió «no són segurs» per a la salut i recorda que els científics recomanen reduir-los a la mitat per a ajustar-los als fixats per l’OMS. Quant a les fonts d’emissió, varien molt segons la ciutat i són ports i aeroports, calderes de carbó i gasoil, indústries o pols sahariana, encara que la principal correspon als vehicles dièsel.

També pots llegir…

Últimes notícies

Ilia Topuria rebutja l’ofensiva d’Israel a Gaza i demana detindre la guerra

El campió del món de la UFC va mostrar la seua solidaritat amb les famílies de Gaza i va reclamar la fi immediata de la guerra. En el mateix acte, el promotor de UFC a Espanya va rebutjar vetar a esportistes israelians i va defendre separar esport i política.

L’any hidrològic tanca amb un 9% més de pluja i un repartiment desigual

Espanya acumula 663 l/m² fins al 13 de setembre, un 9% per damunt del normal. El repartiment ha sigut desigual i la sequera es modera en el balanç anual.

L’Albufera rep fins a 1,5 tones de pesticides a l’any i 0,6 arriben a la mar

Un estudi de la Universitat de València quantifica les entrades de pesticides en el llac i traça la seua ruta des dels arrossars fins al Mediterrani, amb pics de risc a l'agost.

Tardor més càlida i amb poques pluges després d’un estiu rècord de calor a Espanya

El pronòstic estacional de Aemet apunta a una tardor més càlida del normal i amb baixa probabilitat de ser plujós. Arriba després de l'estiu més calorós des de 1961 i amb el risc d'incendis elevat en el nord si no plou.

El Castelló destituïx a Johan Plat i nomena interí a Pablo Hernández

El Castelló cessa a Johan Plat després de cinc jornades sense guanyar i només dos punts. Pablo Hernández, exjugador del club, assumix l'equip de manera interina.

La defensa de Sergio Blasco reclama la nul·litat total de la causa de l’Hospital General

La defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per l'Hospital General de València en al·legar investigació prospectiva i falta d'indicis. El juí arranca amb 11 acusats i una petició fiscal de 20 anys de presó.

La Filmoteca Valenciana presenta la programació didàctica de cinema per al curs 2025-2026

Projeccions, debats i tallers per a tots els nivells educatius, amb novetats com el taller inclusiu ‘Desde otra mirada’ i la difusió del cinema valencià més recent

L’oferta de vivendes en venda cau un 39% des de 2019 amb València al capdavant

L'oferta de vivendes disponibles s'ha reduït un 39% des del pic del segon trimestre de 2019, segons Idealista. La caiguda és generalitzada i València registra el major ajust.