València «plantarà» arbres de vent i solars

L’Ajuntament de València «plantarà» arbres metàl·lics en parcs, que utilitzaran l’energia eòlica i solar per a proveir a escoles i instal·lacions municipals i cridar l’atenció dels ciutadans per a contribuir a la transició energètica i lluitar contra el canvi climàtic.

 

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de València, Alejandro Ramón, ha explicat que en el marc d’esta iniciativa, amb un import de 350.000 euros, també es preveu instal·lar un terra energètic en zones infantils, per a que els xiquets generen energia i que, quan salten, s’il·lumine el terra.

 

Es tracta d’un projecte que va proposar la mateixa regidoria en els pressupostos participatius d’enguany i que «es va col·locar en el top 5 dels més votats», segons Ramón, que ha incidit en què no es poden aventurar dates per a la seua instal·lació perquè en alguns casos requerixen molts tràmits, pel que els temps varien.

 

Arbres de vent

Els arbres de vent són estructures de metall ramificades que, en lloc d’acabar en fulles, ho fan en xicotetes turbines que, a diferència de les grans turbines eòliques que roden en un eix horitzontal, ho fan en vertical i aprofiten el vent per a generar energia.

 

De fet, el regidor ha explicat que s’han de col·locar en zones de corrents de vent com és la primera línia de platja, espais transitats per a «sensibilitzar a la població que hi ha alternatives per a generar energies renovables», i amb algun centre municipal pròxim per al seu proveïment energètic. Amb estes premisses, els dos primers arbres eòlics se situaran en el passeig de Pinedo per a proveir a l’Escoleta municipal, i en el passeig de la platja de la Malva-rosa, prop del CEIP Malva-rosa.

 

Arbres solars

Els arbres solars són igualment estructures metàl·liques però les fulles són xicotets panells solars i se situaran en els parcs de Vivers, Oest i Benicalap, amb l’objectiu també de «proveir» a instal·lacions municipals pròximes i conscienciar a la població sobre l’ús d’energies renovables.

 

Els paviments energètics són llosetes, a les que se’ls ha posat el nom de «sambori» com el popular joc, que s’instal·laran en places concorregudes i amb vida de barris com Benimaclet o Patraix i tindran davall uns sistemes que, amb la pressió, generen una xicoteta càrrega elèctrica que il·luminarà automàticament els leds que inclou. «Quan els xiquets salten sobre ells s’il·luminaran i això cridarà la seua atenció i la de sos pares», ha explicat. En este cas, l’energia que es produïx és per a proveir el mateix joc infantil.

 

Segons el regidor, estos arbres i el paviment són com un «aliment» per a cridar l’atenció del ciutadà, ja que al costat d’ells s’instal·laran plaques a on s’informarà que l’Ajuntament treballa per a produir energies alternatives i revertir el canvi climàtic i els convidarà a contribuir també en esta lluita.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.