València «plantarà» arbres de vent i solars

L’Ajuntament de València «plantarà» arbres metàl·lics en parcs, que utilitzaran l’energia eòlica i solar per a proveir a escoles i instal·lacions municipals i cridar l’atenció dels ciutadans per a contribuir a la transició energètica i lluitar contra el canvi climàtic.

 

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de València, Alejandro Ramón, ha explicat que en el marc d’esta iniciativa, amb un import de 350.000 euros, també es preveu instal·lar un terra energètic en zones infantils, per a que els xiquets generen energia i que, quan salten, s’il·lumine el terra.

 

Es tracta d’un projecte que va proposar la mateixa regidoria en els pressupostos participatius d’enguany i que «es va col·locar en el top 5 dels més votats», segons Ramón, que ha incidit en què no es poden aventurar dates per a la seua instal·lació perquè en alguns casos requerixen molts tràmits, pel que els temps varien.

 

Arbres de vent

Els arbres de vent són estructures de metall ramificades que, en lloc d’acabar en fulles, ho fan en xicotetes turbines que, a diferència de les grans turbines eòliques que roden en un eix horitzontal, ho fan en vertical i aprofiten el vent per a generar energia.

 

De fet, el regidor ha explicat que s’han de col·locar en zones de corrents de vent com és la primera línia de platja, espais transitats per a «sensibilitzar a la població que hi ha alternatives per a generar energies renovables», i amb algun centre municipal pròxim per al seu proveïment energètic. Amb estes premisses, els dos primers arbres eòlics se situaran en el passeig de Pinedo per a proveir a l’Escoleta municipal, i en el passeig de la platja de la Malva-rosa, prop del CEIP Malva-rosa.

 

Arbres solars

Els arbres solars són igualment estructures metàl·liques però les fulles són xicotets panells solars i se situaran en els parcs de Vivers, Oest i Benicalap, amb l’objectiu també de «proveir» a instal·lacions municipals pròximes i conscienciar a la població sobre l’ús d’energies renovables.

 

Els paviments energètics són llosetes, a les que se’ls ha posat el nom de «sambori» com el popular joc, que s’instal·laran en places concorregudes i amb vida de barris com Benimaclet o Patraix i tindran davall uns sistemes que, amb la pressió, generen una xicoteta càrrega elèctrica que il·luminarà automàticament els leds que inclou. «Quan els xiquets salten sobre ells s’il·luminaran i això cridarà la seua atenció i la de sos pares», ha explicat. En este cas, l’energia que es produïx és per a proveir el mateix joc infantil.

 

Segons el regidor, estos arbres i el paviment són com un «aliment» per a cridar l’atenció del ciutadà, ja que al costat d’ells s’instal·laran plaques a on s’informarà que l’Ajuntament treballa per a produir energies alternatives i revertir el canvi climàtic i els convidarà a contribuir també en esta lluita.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.