València «plantarà» arbres de vent i solars

L’Ajuntament de València «plantarà» arbres metàl·lics en parcs, que utilitzaran l’energia eòlica i solar per a proveir a escoles i instal·lacions municipals i cridar l’atenció dels ciutadans per a contribuir a la transició energètica i lluitar contra el canvi climàtic.

 

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de València, Alejandro Ramón, ha explicat que en el marc d’esta iniciativa, amb un import de 350.000 euros, també es preveu instal·lar un terra energètic en zones infantils, per a que els xiquets generen energia i que, quan salten, s’il·lumine el terra.

 

Es tracta d’un projecte que va proposar la mateixa regidoria en els pressupostos participatius d’enguany i que «es va col·locar en el top 5 dels més votats», segons Ramón, que ha incidit en què no es poden aventurar dates per a la seua instal·lació perquè en alguns casos requerixen molts tràmits, pel que els temps varien.

 

Arbres de vent

Els arbres de vent són estructures de metall ramificades que, en lloc d’acabar en fulles, ho fan en xicotetes turbines que, a diferència de les grans turbines eòliques que roden en un eix horitzontal, ho fan en vertical i aprofiten el vent per a generar energia.

 

De fet, el regidor ha explicat que s’han de col·locar en zones de corrents de vent com és la primera línia de platja, espais transitats per a «sensibilitzar a la població que hi ha alternatives per a generar energies renovables», i amb algun centre municipal pròxim per al seu proveïment energètic. Amb estes premisses, els dos primers arbres eòlics se situaran en el passeig de Pinedo per a proveir a l’Escoleta municipal, i en el passeig de la platja de la Malva-rosa, prop del CEIP Malva-rosa.

 

Arbres solars

Els arbres solars són igualment estructures metàl·liques però les fulles són xicotets panells solars i se situaran en els parcs de Vivers, Oest i Benicalap, amb l’objectiu també de «proveir» a instal·lacions municipals pròximes i conscienciar a la població sobre l’ús d’energies renovables.

 

Els paviments energètics són llosetes, a les que se’ls ha posat el nom de «sambori» com el popular joc, que s’instal·laran en places concorregudes i amb vida de barris com Benimaclet o Patraix i tindran davall uns sistemes que, amb la pressió, generen una xicoteta càrrega elèctrica que il·luminarà automàticament els leds que inclou. «Quan els xiquets salten sobre ells s’il·luminaran i això cridarà la seua atenció i la de sos pares», ha explicat. En este cas, l’energia que es produïx és per a proveir el mateix joc infantil.

 

Segons el regidor, estos arbres i el paviment són com un «aliment» per a cridar l’atenció del ciutadà, ja que al costat d’ells s’instal·laran plaques a on s’informarà que l’Ajuntament treballa per a produir energies alternatives i revertir el canvi climàtic i els convidarà a contribuir també en esta lluita.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.