7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

València «plantarà» arbres de vent i solars

L’Ajuntament de València «plantarà» arbres metàl·lics en parcs, que utilitzaran l’energia eòlica i solar per a proveir a escoles i instal·lacions municipals i cridar l’atenció dels ciutadans per a contribuir a la transició energètica i lluitar contra el canvi climàtic.

 

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de València, Alejandro Ramón, ha explicat que en el marc d’esta iniciativa, amb un import de 350.000 euros, també es preveu instal·lar un terra energètic en zones infantils, per a que els xiquets generen energia i que, quan salten, s’il·lumine el terra.

 

Es tracta d’un projecte que va proposar la mateixa regidoria en els pressupostos participatius d’enguany i que «es va col·locar en el top 5 dels més votats», segons Ramón, que ha incidit en què no es poden aventurar dates per a la seua instal·lació perquè en alguns casos requerixen molts tràmits, pel que els temps varien.

 

Arbres de vent

Els arbres de vent són estructures de metall ramificades que, en lloc d’acabar en fulles, ho fan en xicotetes turbines que, a diferència de les grans turbines eòliques que roden en un eix horitzontal, ho fan en vertical i aprofiten el vent per a generar energia.

 

De fet, el regidor ha explicat que s’han de col·locar en zones de corrents de vent com és la primera línia de platja, espais transitats per a «sensibilitzar a la població que hi ha alternatives per a generar energies renovables», i amb algun centre municipal pròxim per al seu proveïment energètic. Amb estes premisses, els dos primers arbres eòlics se situaran en el passeig de Pinedo per a proveir a l’Escoleta municipal, i en el passeig de la platja de la Malva-rosa, prop del CEIP Malva-rosa.

 

Arbres solars

Els arbres solars són igualment estructures metàl·liques però les fulles són xicotets panells solars i se situaran en els parcs de Vivers, Oest i Benicalap, amb l’objectiu també de «proveir» a instal·lacions municipals pròximes i conscienciar a la població sobre l’ús d’energies renovables.

 

Els paviments energètics són llosetes, a les que se’ls ha posat el nom de «sambori» com el popular joc, que s’instal·laran en places concorregudes i amb vida de barris com Benimaclet o Patraix i tindran davall uns sistemes que, amb la pressió, generen una xicoteta càrrega elèctrica que il·luminarà automàticament els leds que inclou. «Quan els xiquets salten sobre ells s’il·luminaran i això cridarà la seua atenció i la de sos pares», ha explicat. En este cas, l’energia que es produïx és per a proveir el mateix joc infantil.

 

Segons el regidor, estos arbres i el paviment són com un «aliment» per a cridar l’atenció del ciutadà, ja que al costat d’ells s’instal·laran plaques a on s’informarà que l’Ajuntament treballa per a produir energies alternatives i revertir el canvi climàtic i els convidarà a contribuir també en esta lluita.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.