Anuncios

Microones: els aliments que no deuries de recalfar

Aprofitar el menjar que ens ha sobrat, guardar-lo, i recalfar-lo posteriorment (unes hores després o dies després), podria no ser tan saludable com es pensa, encara que és una pràctica molt estesa.

 

El motiu ens el dona l’expert en seguretat alimentària Lluís Riera, explicant que els bacteris es multipliquen amb més facilitat quan es troben en un rang de temperatura situat entre els 4 i els 65 graus, la que es considera ‘temperatura de perill’, i que coincidix amb la temperatura de recalfament del microones: «En general, en térmens de seguretat alimentària, els aliments que no es recalfen són més segurs perquè, com més els manipulem, més probabilitat de creixement de microorganismes hi ha», ha explicat Lluís Riera.

Anuncios

 

Carns, ous i llet, els més desaconsellables

Els bacteris es multipliquen en tots els aliments, però els que són rics en proteïna i humitat són els que tenen els factors ideals per a la reproducció de microorganismes. Per tant, entre els aliments més desaconsellables a l’hora de ser recalfats estarien les carns, en especial el pollastre, els ous (comte amb recalfar la truita!), i la llet (és a dir, calfar-la, guardar-la, i tornar-la a calfar posteriorment), no és gens aconsellable. També s’ha d'anar alerta a l'hora de recalfar més d'una volta l’arròs o la pasta, ja que pot provocar la proliferació de la toxina Bacillus Cereus, causant de diarrees i vòmits.

 

La contaminació química, un altre problema

Però la contaminació bacteriana no és l’única que afecta els aliments recalfats, sinó que els contaminants químics de certs aliments també es veuen afectats quan estos es recalfen a certa temperatura de risc, que com hem comentat, es troba entre els 4 i els 65 graus.

 

Per tant, alguns vegetals en especial com són els espinacs, la ruca, l’api, i la col, tenen una alta concentració en nitrats, que no són tòxics però que poden acabar sent-ho si es transformen en nitrits. Eixa conversió a nitrits es produïx habitualment quan se’ls posa baix condicions d'altes temperatures i humitat; per tant, el més recomanable segons l’Agència Europea de Seguretat Alimentària, és menjar els espinacs cruns o justet després de cuinar-los, i no sotmetre’ls de nou a temperatures altes que afavorisquen la creació de nitrits.

 

És per eixa raó també que no es recomana fer purés de verdures per a xiquets amb espinacs o api, ja que s'acostuma a usar l’aigua de bullir, eixa aigua conté molts nitrits que no són recomanables en excés en l'etapa infantil.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.
Anuncios