Apareixen set dofins encallats en les platges valencianes pel fort temporal marítim

Un total de set dofins han aparegut encallats en les costes valencianes durant el temporal passat, segons ha constatat la Xarxa d’Encallaments. Cinc d’ells van aparéixer en platges de Dénia, en la Marina Alta (Alacant) i altres dos en València, un en el Saler i un altre en la Malva-rosa.

 

D’esta manera ho ha indicat la Fundació Oceanogràfic en un comunicat que arreplega les dades de la Xarxa d’Encallaments, formada per la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic.

 

  

El 20 de gener van aparéixer en les Marines de Dénia una cria i un dofí llistat adult. L’endemà es van registrar dos dofins llistats també en la mateixa localitat. El dia 22 es va trobar un exemplar encallat en la Malva-rosa i després un altre en el Saler i l’últim a trobar-se va ser el d’un dofí, esta volta mular, en Dénia. L’actuació de la Xarxa d’Encallaments ha sigut possible gràcies a la col·laboració ciutadana, amb avisos al 112, i a la intervenció de les policies locals de les poblacions.

 

 

Fonts de la Fundació Oceanogràfic han explicat que quan estos cetacis es moren s’afonen en la mar i passen a formar part de la cadena alimentària, però un percentatge desconegut, encara que s’estima que baix, arriba a la platja en diferents graus de descomposició. Quan es produïxen temporals forts és possible que els animals que tenen compromesa la seua salut per causes diferents es troben més a la mercé de la mala mar.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.