14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Apareixen set dofins encallats en les platges valencianes pel fort temporal marítim

Un total de set dofins han aparegut encallats en les costes valencianes durant el temporal passat, segons ha constatat la Xarxa d’Encallaments. Cinc d’ells van aparéixer en platges de Dénia, en la Marina Alta (Alacant) i altres dos en València, un en el Saler i un altre en la Malva-rosa.

 

D’esta manera ho ha indicat la Fundació Oceanogràfic en un comunicat que arreplega les dades de la Xarxa d’Encallaments, formada per la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic.

 

  

El 20 de gener van aparéixer en les Marines de Dénia una cria i un dofí llistat adult. L’endemà es van registrar dos dofins llistats també en la mateixa localitat. El dia 22 es va trobar un exemplar encallat en la Malva-rosa i després un altre en el Saler i l’últim a trobar-se va ser el d’un dofí, esta volta mular, en Dénia. L’actuació de la Xarxa d’Encallaments ha sigut possible gràcies a la col·laboració ciutadana, amb avisos al 112, i a la intervenció de les policies locals de les poblacions.

 

 

Fonts de la Fundació Oceanogràfic han explicat que quan estos cetacis es moren s’afonen en la mar i passen a formar part de la cadena alimentària, però un percentatge desconegut, encara que s’estima que baix, arriba a la platja en diferents graus de descomposició. Quan es produïxen temporals forts és possible que els animals que tenen compromesa la seua salut per causes diferents es troben més a la mercé de la mala mar.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.