Apareixen set dofins encallats en les platges valencianes pel fort temporal marítim

Un total de set dofins han aparegut encallats en les costes valencianes durant el temporal passat, segons ha constatat la Xarxa d’Encallaments. Cinc d’ells van aparéixer en platges de Dénia, en la Marina Alta (Alacant) i altres dos en València, un en el Saler i un altre en la Malva-rosa.

 

D’esta manera ho ha indicat la Fundació Oceanogràfic en un comunicat que arreplega les dades de la Xarxa d’Encallaments, formada per la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic.

 

  

El 20 de gener van aparéixer en les Marines de Dénia una cria i un dofí llistat adult. L’endemà es van registrar dos dofins llistats també en la mateixa localitat. El dia 22 es va trobar un exemplar encallat en la Malva-rosa i després un altre en el Saler i l’últim a trobar-se va ser el d’un dofí, esta volta mular, en Dénia. L’actuació de la Xarxa d’Encallaments ha sigut possible gràcies a la col·laboració ciutadana, amb avisos al 112, i a la intervenció de les policies locals de les poblacions.

 

 

Fonts de la Fundació Oceanogràfic han explicat que quan estos cetacis es moren s’afonen en la mar i passen a formar part de la cadena alimentària, però un percentatge desconegut, encara que s’estima que baix, arriba a la platja en diferents graus de descomposició. Quan es produïxen temporals forts és possible que els animals que tenen compromesa la seua salut per causes diferents es troben més a la mercé de la mala mar.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.