12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Apareixen set dofins encallats en les platges valencianes pel fort temporal marítim

Un total de set dofins han aparegut encallats en les costes valencianes durant el temporal passat, segons ha constatat la Xarxa d’Encallaments. Cinc d’ells van aparéixer en platges de Dénia, en la Marina Alta (Alacant) i altres dos en València, un en el Saler i un altre en la Malva-rosa.

 

D’esta manera ho ha indicat la Fundació Oceanogràfic en un comunicat que arreplega les dades de la Xarxa d’Encallaments, formada per la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic.

 

  

El 20 de gener van aparéixer en les Marines de Dénia una cria i un dofí llistat adult. L’endemà es van registrar dos dofins llistats també en la mateixa localitat. El dia 22 es va trobar un exemplar encallat en la Malva-rosa i després un altre en el Saler i l’últim a trobar-se va ser el d’un dofí, esta volta mular, en Dénia. L’actuació de la Xarxa d’Encallaments ha sigut possible gràcies a la col·laboració ciutadana, amb avisos al 112, i a la intervenció de les policies locals de les poblacions.

 

 

Fonts de la Fundació Oceanogràfic han explicat que quan estos cetacis es moren s’afonen en la mar i passen a formar part de la cadena alimentària, però un percentatge desconegut, encara que s’estima que baix, arriba a la platja en diferents graus de descomposició. Quan es produïxen temporals forts és possible que els animals que tenen compromesa la seua salut per causes diferents es troben més a la mercé de la mala mar.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.