14.5 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha elevat a nivell roig l’avís per precipitació de 180 l/m² acumulats en 12 hores en el litoral nord i sud de la província de València, i ha advertit d’una situació molt adversa durant les pròximes 36 hores, amb pluges persistents i localment torrencials que poden complicar la mobilitat i provocar incidències.

L’agència ha assenyalat que les precipitacions poden superar eixe llindar de 180 l/m² en 12 hores. En el litoral nord el fenomen afectarà sobretot la seua mitat sud. Els totals de l’episodi, entre el diumenge i les primeres hores del dilluns, podran depassar els 250 litres, amb acumulacions significatives en zones exposades.

Davant este escenari, Aemet ha avisat de possibles inundacions i crescudes sobtades. Es demana màxima precaució, evitar llits i àrees inundables i seguir les indicacions del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. La intensitat en curts períodes pot saturar desguassos, negar baixos i passos inferiors i dificultar els desplaçaments.

Nivell roig i recomanacions

L’avís roig implica un risc elevat per fenòmens meteorològics de gran intensitat, per la qual cosa es recomana ajornar desplaçaments no imprescindibles, no travessar basses d’aigua en carretera ni a peu, retirar vehicles de zones baixes i no estacionar al costat de barrancs, rambles o desembocadures. En el litoral, la formació de mànegues marines pot generar situacions perilloses en platges i ports.

En un butlletí emés a les 18.36 d’este dissabte, Aemet ha detallat a més avisos taronges per pluges de 40 l/h i 100 l/12 h a l’interior de València. En el litoral se sumen avisos per precipitacions de fins a 60 l/h i acumulats de 100 l/12 h i per tempestes, amb probabilitat de mànegues marines i xicotets tornados associats a nuclis molt desenrotllats.

L’evolució de l’episodi dependrà de la persistència de les bandes de precipitació i de la seua repetició sobre les mateixes zones. Si es mantenen durant hores, els acumulats creixeran amb rapidesa i augmentarà el risc d’inundació sobtada en àrees urbanes i en punts de drenatge deficient.

Últimes notícies

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.

Omar Mascarell lidera el 3-1 i saca al Mallorca del descens

El Mallorca va véncer 3-1 a l'Elx amb una actuació decisiva d'Omar Mascarell, autor d'un gol i una assistència. El triomf el va traure de la zona de descens

Mallorca i Elx empaten 1-1 al descans després del gol de Morlanes i un autogol

Mallorca es va avançar amb una miqueta de Manu Morlanes, però un gol en pròpia porta de Pablo Maffeo va anivellar el marcador abans del descans. Virgili i Muriqi van perdonar davant Iñaki Peña.