26.4 C
València
Dilluns, 20 octubre, 2025

AEMET preveu 15-18 graus en la Mitjana Marató València i no descarta pluja

AEMET preveu per a la Mitjana Marató València Trinidad Alfonso Zurich, amb eixida a les 8.25 del diumenge, una temperatura entre 15 i 18 graus durant la prova. El pronòstic contrasta amb una setmana prèvia molt càlida, amb màximes que podrien superar els 30 graus fins al divendres i amb registres inusuals per a estes dates, de manera que el dia de la carrera seria sensiblement més fresc.

Segons l’organisme meteorològic, no es descarta la pluja durant el desenrotllament de la prova. A quasi una setmana vista, l’escenari encara presenta incertesa, però la possibilitat de ruixats està sobre la taula i dependrà de l’avanç d’un sistema frontal.

Pas d’un front de nord a sud

AEMET anticipa que un front recorrerà la Comunitat Valenciana de nord a sud des de la nit del dissabte. Si el seu pas coincidix amb les primeres hores del diumenge, la carrera podria veure’s afectada per precipitacions en algun tram; si s’avança o retarda, l’impacte seria menor. Este tipus de situacions sol traduir-se en nuvolositat variable i episodis de pluja intermitent, per la qual cosa el detall s’afinarà en les pròximes actualitzacions.

Per als corredors, un rang de 15-18 graus és, en general, favorable al rendiment enfront de la calor intensa de dies previs, en reduir l’estrés tèrmic i la deshidratació. En cas de pluja, les condicions podrien tornar-se més exigents per l’asfalt mullat i els canvis de ritme que imposen els ruixats, de manera que organització i participants hauran d’estar atents a la previsió final.

Últimes notícies

PP i Vox demanen estadístiques diferenciades entre nacionals i migrants en el pla valencià

La comissió d'Economia de Les Corts va debatre una iniciativa de Vox, secundada pel PP, per a segmentar dades del pla estadístic 2025-2028. PSPV i Compromís van votar en contra.

PP i Vox impulsen suprimir el llenguatge inclusiu en Les Corts i eliminar la comissió LGTBi

PP i Vox registren una reforma del reglament de Les Corts que suprimix el llenguatge inclusiu i reordena comissions. PSPV i Compromís ho denuncien com un retrocés.

Òptics-optometristes alerten dels riscos de la visió holística a València

Els col·legis professionals d'òptics-optometristes en la Comunitat Valenciana denuncien un congrés de visió holística per promoure teràpies sense evidència. Advertixen que estes pràctiques poden retardar tractaments eficaços i suposar riscos per a la salut visual.

Yarek Gasiorowski, de la banqueta al València a indiscutible per a Bosz en el PSV

El central espanyol ha passat de ser suplent al València a afermar-se com a titular en el PSV amb Peter Bosz. Davant el Nàpols afronta el seu segon gran examen europeu després del Bayer Leverkusen.

La Generalitat fixa l’Estació Central, l’aigua i la CV-95 com a eixos d’inversió a Alacant

La Generalitat va detallar a Ineca el seu full de ruta a Alacant: Estació Central del TRAM, reforç d'infraestructures hídriques i desdoblament de la CV-95. El pla combina inversió pública i col·laboració públic-privada.

Les unitats de salut mental superen les 500 intervencions comunitàries després de la DANA

Les USME han realitzat més de 500 intervencions comunitàries després de la DANA amb 13 equips a València i Letur. Sanitat reforça l'atenció psicosocial i la coordinació local.

El Vila-real busca el seu primer triomf en Champions davant el Manchester City

El Vila-real rep al Manchester City en la tercera jornada de la Champions en La Ceràmica. Els de Marcelino arriben invictes a casa; els anglesos, sense Rodri i amb Haaland en ratxa.

Sanitat valenciana no enviarà al Ministeri les dades dels cribratges poblacionals

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana rebutja remetre al Ministeri la informació sobre els programes de cribratge poblacional i atribuïx la petició a motius polítics i a carències tècniques estatals encara sense resoldre.