Amb 3.600 segons comença la col·lecció La Carn vol Carn

3.600 segons són una hora. I això era la durada de la sessió de model per a esculpir de Rosa, la protagonista de la novel·la del mateix nom. I mil euros que cobrava per eixe temps, multiplicat per setze hores, que era el total que necessitava l’escultor per a la seua obra. És una narració  de Marisa Abad, editada per Drassana, que inicia la col·lecció eròtica La Carn Vol Carn d’esta editorial.

És un relat que enganxa per la detallada i, alhora, agosarada descripció dels actes i situacions que narra. El sexe és protagoniste del llibre 3.699 segons. I crida l’atenció, per a mi gratament, la naturalitat amb què l’autora, a través del personatge principal, especialment, parla del sexe, amb paraules populars com follar, xuplar, verga i moltes altres. I tracta la pràctica sexual a canvi de diners, com una cosa normal, sense connotacions negatives ni estigmàtiques en cap sentit. Els actes sexuals pagats són tema tabú, però en este relat eixa pràctica és citada com una ocupació com una altra. Diu Rosa, a Insel, un dels amants, “Potser per ànsia de diners i d’experiència, però no parava de quedar amb hòmens que em pagaven per follar”.

També li descriu una situació insòlita. Un dia, estant ella en un club, en què es feien orgies amb parelles, van entrar son pare i sa mare, abillats a la manera que tocava aquell dia, en eixe local: ella, amb uns arnesos amb què sodomitzar els hòmens, i ell, amb tacons alts i mugroneres.

El model lingüístic de 3.600 segons és entenedor i assimilable, i alhora cult; i evita moltes solucions lingüístiques alienes a la parla valenciana, fomentades per l’elitisme lingüístic. Un patró favorable a prestigiar la nostra parla, en la línia de l’editorial Drassana, com ha fet en Toronto, L’últim dels valencians, Noruega, Irreductibles, Mireia, És naufragi, La promesa del divendres, Aura en Manhattan i altres. I tot dins de la normativa de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i el seu aperturisme. Utilitza el demostratiu este, els possessius mon pare i ma mare, les formes verbals assentar-se (persona), vore, cobrix, oferix, residix, vullgues, vullga, xarrar, xuplar, els substantius orde (en tots els sentits), faena, el verb disfrutar, la locució per a que  (loc. conjuntiva final) i altres veus i expressions de la parla real, apartades del valencià de llibre, durant molts anys des dels setanta-huitanta, aproximadament.

Rosa és una xica molt agosarada i desimbolta amb molt de dinamisme i decisió. Com diu la contraportada de 3.600 segons: “Viu a contracorrent: teleoperadora, model de dibuix, cambrera i sempre atrapada en un ritme frenètic en tots els sentits. La seua vida canvia quan rep una oferta sorprenent: convertir-se en l’escultura viva d’un desconegut durant setze sessions, en completa foscor i amb unes estrictes condicions”.

El que comença com un treball fàcil i irresistible es transforma en un joc de poder, plaer i misteri on el temps es dilata amb cada carícia d’unes mans poderoses i extraordinàries. Amb un erotisme cru i una atmosfera inquietant, 3.600 segons explora els límits entre el desig i la submissió, entre l’art i la possessió.

L’autora signa una novel·la intensa, provocadora i magnètica que atrapa des de la primera pàgina i no et deslliura fins al final. Una narració vertiginosa que no només es llig, sinó que es viu, es respira i es recorda amb totes les parts del cos.

Marisa Abad

MARISA ABAD (Cocentaina, 1968) ha desenvolupat la seua carrera professional en el món de l’administració d’empreses. Com a escriptora ha publicat diverses novel·les, com Crónica de los sentidos (2005), Música de fondo (2010), Sed de agua (2014) i el llibre de relats Impotencia (2017). Amb 3.600 segons enceta la col·lecció eròtica La Carn Vol
Carn.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.