15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El perquè de la fi de l’amistat entre Luis Enrique i Robert Moreno

La ruptura entre Luis Enrique i Robert Moreno

Luis Enrique trenca la seua relació amb Robert Moreno | València Diari

 

Continua la polèmica sobre l’assumpte que té a la Federació Espanyola de Futbol sense poder dormir. El retorn de Luis Enrique ha provocat una altra crisi en la direcció deportiva de l’entitat, tal com va passar amb la fulminant destitució de Julen Lopetegui l’estiu passat. Ara, la marxa de Robert Moreno ha suposat de nou un rebombori en Las Rozas.

 

Cronologia dels fets

És una realitat que Luis Enrique Martínez tornarà a la Selecció espanyola, una fantàstica notícia, de la que tot el món s’ha d’alegrar, ja que això significa que l’asturià ja està preparat per retornar al seu lloc de treball després de la mort de la seua filla. Esta ha de ser i és la principal notícia positiva de tot este guirigall.

 

El president de la Federació ja va explicar ahir tota la cronologia dels fets, en una roda de premsa que va durar 90 minuts. Luis Enrique torna perquè se sent preparat per a liderar de nou ‘La Roja’. Rubiales va ser taxant amb la decisió: «A Luis Enrique li vam donar la paraula i li vam prometre que quan ell estiguera en condicions de tornar, tornaria». Dit i fet, encara que esta decisió ha causat danys col·laterals.

  

Luis Enrique només va posar una condició a l’hora de tornar al seu lloc d’entrenador de la selecció espanyola i esta era que Robert Moreno no formara part del seu cos tècnic. La sorpresa va ser majúscula en la Federació Espanyola de Futbol, a on creien que la seua amistat no es podia trencar.

 

Cal recordar que va ser el mateix Robert Moreno qui va comunicar a la Federació que Luis Enrique volia tornar, a partir d’una cridada que van tindre els dos. En esta conversa podrien haver passat coses que de moment es desconeixen, ja que a partir d’ací la relació entre els dos es va començar a trencar.

Luis Enrique, entrenador de la Selecció espanyola

Luis Enrique torna a Selecció espanyola | Gtres

 

Deslleialtat, el motiu de la ruptura

Segons va explicar dimarts per la nit Manu Carreño en ‘El Larguero’, l’entrenador asturià considera que el que era el seu successor li va ser deslleial en el moment més dur de la seua vida, la mort de la seua filla Xana el passat 29 d’agost. Després de la tragèdia, Moreno no li va enviar cap missatge, ni tan sols el va anar a vore, segons informen fonts properes al voltant de Luis Enrique.

 

Última cridada

L’última volta que els dos van parlar va ser a finals d’agost, amb una cridada telefònica en la que l’asturià va dir que si tornava a ser seleccionador, Moreno no estaria amb ell. Des d’eixe moment, no haurien tornat a parlar. Este pot ser un dels motius de la pressió de Robert Moreno cap a la directiva de la Federació per saber la seua continuïtat com a seleccionador, ja que sabia que en el cas del retorn de Luis Enrique, ell no l’acompanyaria.

  

Per estes raons personals més altres professionals, com les seues decisions deportives i algunes declaracions davant dels mitjans, Luis Enrique no vol tornar a treballar amb Robert. Això trenca una amistat de molts anys i una relació laboral que es prolongava durant més d’una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.