El perquè de la fi de l’amistat entre Luis Enrique i Robert Moreno

La ruptura entre Luis Enrique i Robert Moreno

Luis Enrique trenca la seua relació amb Robert Moreno | València Diari

 

Continua la polèmica sobre l’assumpte que té a la Federació Espanyola de Futbol sense poder dormir. El retorn de Luis Enrique ha provocat una altra crisi en la direcció deportiva de l’entitat, tal com va passar amb la fulminant destitució de Julen Lopetegui l’estiu passat. Ara, la marxa de Robert Moreno ha suposat de nou un rebombori en Las Rozas.

 

Cronologia dels fets

És una realitat que Luis Enrique Martínez tornarà a la Selecció espanyola, una fantàstica notícia, de la que tot el món s’ha d’alegrar, ja que això significa que l’asturià ja està preparat per retornar al seu lloc de treball després de la mort de la seua filla. Esta ha de ser i és la principal notícia positiva de tot este guirigall.

 

El president de la Federació ja va explicar ahir tota la cronologia dels fets, en una roda de premsa que va durar 90 minuts. Luis Enrique torna perquè se sent preparat per a liderar de nou ‘La Roja’. Rubiales va ser taxant amb la decisió: «A Luis Enrique li vam donar la paraula i li vam prometre que quan ell estiguera en condicions de tornar, tornaria». Dit i fet, encara que esta decisió ha causat danys col·laterals.

  

Luis Enrique només va posar una condició a l’hora de tornar al seu lloc d’entrenador de la selecció espanyola i esta era que Robert Moreno no formara part del seu cos tècnic. La sorpresa va ser majúscula en la Federació Espanyola de Futbol, a on creien que la seua amistat no es podia trencar.

 

Cal recordar que va ser el mateix Robert Moreno qui va comunicar a la Federació que Luis Enrique volia tornar, a partir d’una cridada que van tindre els dos. En esta conversa podrien haver passat coses que de moment es desconeixen, ja que a partir d’ací la relació entre els dos es va començar a trencar.

Luis Enrique, entrenador de la Selecció espanyola

Luis Enrique torna a Selecció espanyola | Gtres

 

Deslleialtat, el motiu de la ruptura

Segons va explicar dimarts per la nit Manu Carreño en ‘El Larguero’, l’entrenador asturià considera que el que era el seu successor li va ser deslleial en el moment més dur de la seua vida, la mort de la seua filla Xana el passat 29 d’agost. Després de la tragèdia, Moreno no li va enviar cap missatge, ni tan sols el va anar a vore, segons informen fonts properes al voltant de Luis Enrique.

 

Última cridada

L’última volta que els dos van parlar va ser a finals d’agost, amb una cridada telefònica en la que l’asturià va dir que si tornava a ser seleccionador, Moreno no estaria amb ell. Des d’eixe moment, no haurien tornat a parlar. Este pot ser un dels motius de la pressió de Robert Moreno cap a la directiva de la Federació per saber la seua continuïtat com a seleccionador, ja que sabia que en el cas del retorn de Luis Enrique, ell no l’acompanyaria.

  

Per estes raons personals més altres professionals, com les seues decisions deportives i algunes declaracions davant dels mitjans, Luis Enrique no vol tornar a treballar amb Robert. Això trenca una amistat de molts anys i una relació laboral que es prolongava durant més d’una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alcoi complix el somni de Camilo Sesto amb un museu que repassa la seua vida

Alcoi ha inaugurat un museu dedicat a Camilo Sesto amb 2.000 peces que repassen la seua trajectòria personal i artística, fruit de la col·laboració entre institucions, família i fans.

Confirmen les penes pels abusos sexuals de la secta de Vistabella del Maestrat

El Tribunal Superior de Justícia valencià ha ratificat les condemnes de fins a set anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa instal·lada en una masia de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals a menors entre 2007 i 2022.

Khaalia Hillsman deixa el Valencia Basket després de ser l’MVP de la Copa de la Reina

El Valencia Basket ha confirmat que no renova la pivota nord-americana Khaalia Hillsman, clau en la Copa de la Reina però amb menys pes en la Lliga Femenina.

Un conductor ferit en xocar contra un arbre després de perdre el control del cotxe a Elx

Un conductor ha resultat ferit a Elx en perdre el control del cotxe i col·lidir amb un vehicle estacionat, mobiliari urbà i un arbre, que ha caigut sobre el vehicle. La seua acompanyant ha eixit il·lesa.

Irene Montero acusa la Generalitat de fer passar vergonya al professorat valencià

Irene Montero ha elogiat la lluita del professorat valencià en vaga i ha acusat la Generalitat de generar una imatge de vergonya, mentre Podem adverteix que la mobilització continuarà fins a aconseguir millores en l’educació pública.

Irene Montero contraposa l’orgull del professorat a la vergonya de la Generalitat per la vaga educativa

Irene Montero ha destacat en València l’orgull del professorat de l’escola pública en vaga i ha acusat la Generalitat de actuar amb vergonya davant unes reivindicacions que considera bàsiques per a l’educació valenciana.

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.