El perquè de la fi de l’amistat entre Luis Enrique i Robert Moreno

La ruptura entre Luis Enrique i Robert Moreno

Luis Enrique trenca la seua relació amb Robert Moreno | València Diari

 

Continua la polèmica sobre l’assumpte que té a la Federació Espanyola de Futbol sense poder dormir. El retorn de Luis Enrique ha provocat una altra crisi en la direcció deportiva de l’entitat, tal com va passar amb la fulminant destitució de Julen Lopetegui l’estiu passat. Ara, la marxa de Robert Moreno ha suposat de nou un rebombori en Las Rozas.

 

Cronologia dels fets

És una realitat que Luis Enrique Martínez tornarà a la Selecció espanyola, una fantàstica notícia, de la que tot el món s’ha d’alegrar, ja que això significa que l’asturià ja està preparat per retornar al seu lloc de treball després de la mort de la seua filla. Esta ha de ser i és la principal notícia positiva de tot este guirigall.

 

El president de la Federació ja va explicar ahir tota la cronologia dels fets, en una roda de premsa que va durar 90 minuts. Luis Enrique torna perquè se sent preparat per a liderar de nou ‘La Roja’. Rubiales va ser taxant amb la decisió: «A Luis Enrique li vam donar la paraula i li vam prometre que quan ell estiguera en condicions de tornar, tornaria». Dit i fet, encara que esta decisió ha causat danys col·laterals.

  

Luis Enrique només va posar una condició a l’hora de tornar al seu lloc d’entrenador de la selecció espanyola i esta era que Robert Moreno no formara part del seu cos tècnic. La sorpresa va ser majúscula en la Federació Espanyola de Futbol, a on creien que la seua amistat no es podia trencar.

 

Cal recordar que va ser el mateix Robert Moreno qui va comunicar a la Federació que Luis Enrique volia tornar, a partir d’una cridada que van tindre els dos. En esta conversa podrien haver passat coses que de moment es desconeixen, ja que a partir d’ací la relació entre els dos es va començar a trencar.

Luis Enrique, entrenador de la Selecció espanyola

Luis Enrique torna a Selecció espanyola | Gtres

 

Deslleialtat, el motiu de la ruptura

Segons va explicar dimarts per la nit Manu Carreño en ‘El Larguero’, l’entrenador asturià considera que el que era el seu successor li va ser deslleial en el moment més dur de la seua vida, la mort de la seua filla Xana el passat 29 d’agost. Després de la tragèdia, Moreno no li va enviar cap missatge, ni tan sols el va anar a vore, segons informen fonts properes al voltant de Luis Enrique.

 

Última cridada

L’última volta que els dos van parlar va ser a finals d’agost, amb una cridada telefònica en la que l’asturià va dir que si tornava a ser seleccionador, Moreno no estaria amb ell. Des d’eixe moment, no haurien tornat a parlar. Este pot ser un dels motius de la pressió de Robert Moreno cap a la directiva de la Federació per saber la seua continuïtat com a seleccionador, ja que sabia que en el cas del retorn de Luis Enrique, ell no l’acompanyaria.

  

Per estes raons personals més altres professionals, com les seues decisions deportives i algunes declaracions davant dels mitjans, Luis Enrique no vol tornar a treballar amb Robert. Això trenca una amistat de molts anys i una relació laboral que es prolongava durant més d’una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.