El perquè de la fi de l’amistat entre Luis Enrique i Robert Moreno

La ruptura entre Luis Enrique i Robert Moreno

Luis Enrique trenca la seua relació amb Robert Moreno | València Diari

 

Continua la polèmica sobre l’assumpte que té a la Federació Espanyola de Futbol sense poder dormir. El retorn de Luis Enrique ha provocat una altra crisi en la direcció deportiva de l’entitat, tal com va passar amb la fulminant destitució de Julen Lopetegui l’estiu passat. Ara, la marxa de Robert Moreno ha suposat de nou un rebombori en Las Rozas.

 

Cronologia dels fets

És una realitat que Luis Enrique Martínez tornarà a la Selecció espanyola, una fantàstica notícia, de la que tot el món s’ha d’alegrar, ja que això significa que l’asturià ja està preparat per retornar al seu lloc de treball després de la mort de la seua filla. Esta ha de ser i és la principal notícia positiva de tot este guirigall.

 

El president de la Federació ja va explicar ahir tota la cronologia dels fets, en una roda de premsa que va durar 90 minuts. Luis Enrique torna perquè se sent preparat per a liderar de nou ‘La Roja’. Rubiales va ser taxant amb la decisió: «A Luis Enrique li vam donar la paraula i li vam prometre que quan ell estiguera en condicions de tornar, tornaria». Dit i fet, encara que esta decisió ha causat danys col·laterals.

  

Luis Enrique només va posar una condició a l’hora de tornar al seu lloc d’entrenador de la selecció espanyola i esta era que Robert Moreno no formara part del seu cos tècnic. La sorpresa va ser majúscula en la Federació Espanyola de Futbol, a on creien que la seua amistat no es podia trencar.

 

Cal recordar que va ser el mateix Robert Moreno qui va comunicar a la Federació que Luis Enrique volia tornar, a partir d’una cridada que van tindre els dos. En esta conversa podrien haver passat coses que de moment es desconeixen, ja que a partir d’ací la relació entre els dos es va començar a trencar.

Luis Enrique, entrenador de la Selecció espanyola

Luis Enrique torna a Selecció espanyola | Gtres

 

Deslleialtat, el motiu de la ruptura

Segons va explicar dimarts per la nit Manu Carreño en ‘El Larguero’, l’entrenador asturià considera que el que era el seu successor li va ser deslleial en el moment més dur de la seua vida, la mort de la seua filla Xana el passat 29 d’agost. Després de la tragèdia, Moreno no li va enviar cap missatge, ni tan sols el va anar a vore, segons informen fonts properes al voltant de Luis Enrique.

 

Última cridada

L’última volta que els dos van parlar va ser a finals d’agost, amb una cridada telefònica en la que l’asturià va dir que si tornava a ser seleccionador, Moreno no estaria amb ell. Des d’eixe moment, no haurien tornat a parlar. Este pot ser un dels motius de la pressió de Robert Moreno cap a la directiva de la Federació per saber la seua continuïtat com a seleccionador, ja que sabia que en el cas del retorn de Luis Enrique, ell no l’acompanyaria.

  

Per estes raons personals més altres professionals, com les seues decisions deportives i algunes declaracions davant dels mitjans, Luis Enrique no vol tornar a treballar amb Robert. Això trenca una amistat de molts anys i una relació laboral que es prolongava durant més d’una dècada.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Arctic Sunrise arriba a València pel juí a 11 activistes de Greenpeace

El trencaglaç Arctic Sunrise ha arribat al port de València coincidint amb el juí a 11 activistes de Greenpeace pel bloqueig d’un vaixell de gas en Sagunt en 2021, per als quals la Fiscalia demana cinc anys de presó.

El Elche busca a Cornellà el primer triomf per eixir del fons

Espanyol i Elche tanquen este divendres la setmana a Cornellà. Els il·licitans, encara sense guanyar, necessiten puntuar per no quedar despenjats com a cuers.

Vuit mesos de presó per al propietari del vaixell enfonsat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal d’Indonèsia ha condemnat a huit mesos de presó el propietari de l’agència responsable del vaixell turístic on van morir quatre membres d’una família valenciana el desembre passat prop de Komodo.

Els estudis de Ciudad de la Luz impressionen el director d»Enredados’ de Disney

El director australian de 'Enredados', Michael Gracey, ha qualificat de fantàstics els platós de Ciudad de la Luz d''Alacant, on Disney roda l''adaptació en acció real del clàssic animat. La consellera Marián Cano destaca l''impacte econòmic i el paper clau de la Comunitat Valenciana en la indústria audiovisual.

Anselmi demana a l’Elx competir a Barcelona com en els últims partits

Martín Anselmi reclama que l’Elx mantinga el nivell competitiu mostrat en les últimes jornades en la visita a l’Espanyol, malgrat ser colista i no haver guanyat encara.

Ryunosuke Sato torna a la selecció absoluta del Japó després de quedar-se sense Mundial

El migcampista del València Ryunosuke Sato ha sigut cridat de nou per la selecció absoluta del Japó per a la Copa Desafiament Kirin i la Copa Kirin Futbol, després d’haver-se quedat fora de la llista del passat Mundial. La convocatòria li impedirà participar en la ‘pretemporada’ de tres setmanes del club de Mestalla, que encara espera nou entrenador.

Oportunitats de networking i estratègia patrimonial en el Valencia Real Estate Summit 2026

Participa en el Valencia Real Estate Summit per descobrir les clau del networking en el sector immobiliari i financer.

Les obres contra inundacions a Aldaia responen en el primer gran episodi de pluja

Aldaia ha comprovat esta matinada el bon funcionament de les noves obres d’evacuació d’aigües pluvials, que han reduït el cabal del barranc de La Saleta i han evitat danys majors al nucli urbà.