19.9 C
València
Divendres, 6 juny, 2025

Delegats d’UGT i CCOO aproven en assemblea el preacord per al conveni col·lectiu del sector ceràmic

UGT i CCOO han aprovat aquest divendres en les seues respectives assemblees de delegats el preacord que van aconseguir el passat 28 de març amb l’Associació Españala de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (ASCER) per al conveni col·lectiu del sector ceràmic, amb el qual es va aconseguir desbloquejar les negociacions i suspendre les dos jornades de vaga que s’havien convocat els sindicats per als dies 5 i 9 d’abril.

El secretari general d’UGT FICA Comarques de Castelló, Antonio Durán, ha mostrat la seua “satisfacció” després de ser ratificat el preacord “de manera unànime” per part dels delegats del sindicat, i ha informat que el conveni se signarà el pròxim 12 d’abril en ASCER.

- Advertisement -Telegram València Diari

Aquest acord, que ha sigut aprovat per majoria en l’assemblea de CCOO, contempla una vigència des de l’1 de gener del 2023 fins al 31 de desembre del 2024, un increment sobre tots els conceptes de taules d’un 3,5 per cent amb efecte retroactiu per al 2023 i un increment d’un 2,5% amb efecte retroactiu per al 2024, més una reducció de jornada a 8 hores, per la qual cosa per al 2024 passaria a ser la jornada anual màxima 1.768 hores.

Jordi Riera, portaveu de CCOO de la Comissió Negociadora del Sector del Taulell, ha agraït la participació i el suport dels companys del sector, tant en aquesta assemblea com en les mobilitzacions convocades, i ha assegurat que “aquesta força del conjunt dels treballadors i treballadores del taulell ha aconseguit millores per al sector que són necessàries i justes“.

Últimes notícies

La defensa d’Argüeso apel·la la decisió judicial contra examen mèdic forense a testimoni clau en investigació de la DANA

La defensa de l'exsecretari Emilio Argüeso apel·la la negativa judicial a un examen mèdic forense a un cap de Aemet que va atestar en la causa per la gestió de la DANA a València, al·legant que es va basar en conjectures i juís de valor.

Detingut un home a Vila-real després d’amenaçar amb cremar-se al costat dels jutjats

Un home va ser detingut a Vila-real després d'amenaçar amb calar-se foc al costat dels jutjats i ruixar gasoil sobre agents de policia.

Carlos Mazón respon a les protestes per la gestió de la dana amb compromís i treball

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, respon a les crítiques per la gestió de la dana a València reafirmant el seu compromís, treball i responsabilitat, destacant ajudes a afectats i projectes amb pressupostos.

Un enorme Chaplin antibel·licista protagonitzarà la falla municipal de València 2026

La falla municipal de València 2026 tindrà com a figura central una imponent escultura de Charles Chaplin en el seu paper antibel·licista del mediometraje Armes al muscle!, transmetent un missatge de pau i esperança.

València va evitar quedar-se sense aigua durant la dana gràcies a una gestió extraordinària

La coordinació entre empreses i administracions va permetre mantindre el subministrament d'aigua potable a València durant la dana, evitant un tall que afectara milions per sis hores.

Herbers acull la quarta edició del Espígol Fest, un festival que unix cinema, cultura i reflexió sobre la despoblació rural

Del 17 al 20 de juliol, Herbers, amb només 69 habitants, celebra el Espígol Fest, un festival que combina cinema, música i debat per a reflexionar sobre la despoblació i la vida rural.

Dani Raba s’unix al València: un salt clau per a la seua carrera i l’equip

L'extrem Dani Raba firma per dos temporades amb el València, destacant la importància i l'impuls que suposa este fitxatge en la seua carrera esportiva i per al club.

Carlos Mazón demanda aigua de qualitat, assequible i en condicions per a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, reafirma el compromís del Consell d'exigir aigua de qualitat i a preu just per a l'agricultura i el medi ambient, destacant inversions en modernització de regadius.