Apunten amb un làser a quatre pilots d’avió en menys d’una hora en Manises

El passat dijous, entre les 20.20 i les 21.10 hores, quatre pilots d’avions comercials que transportaven passatgers van ser apuntats amb un làser mentres aterraven en l’aeroport de Manises, comarca de l’Horta de València. Els incidents es van produir en menys d’una hora i, com a conseqüència, es va activar un protocol d’emergència amb avisos immediats a la torre de control, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

 

Segons informa el periòdic ‘Las Provincias’, els quatre pilots van advertir a la torre de control de l’aeroport de la presència d’esta llum làser, encara que no va distraure l’atenció dels conductors durant les seues maniobres. A demés, els avions van localitzar dos dels punters làser en el barri de la Malva-rosa i en la zona de la Universitat Politècnica de València. Els agents de policia van rebre immediatament estes ubicacions però no van poder identificar als autors de l’altercat.

 

D’esta manera, els quatre avions, procedents d’aeroports de Londres, Eivissa i Marrakech, van poder aterrar amb normalitat i sense incidències en l’aeroport de Manises.

 

Altres casos en València

En altres casos, la ràpida activació del protocol d’emergència ha permés la detenció de les persones que han posat en perill la seguretat aèrea. Per exemple, el passat 20 d’agost de 2019 la Policia Nacional va arrestar a un xic de 16 anys que va apuntar amb un làser a 3 avions des d’un edifici de l’avinguda del Cid. 

 

Segons els experts, la llum del punter làser pot distraure als pilots durant algunes maniobres que necessiten concentració. Estos fets en els Estats Units es castiguen amb 5 anys de presó mentres que en Espanya només es consideren una infracció contra la Llei Penal de la Navegació Aèrea. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.