Arresten una dona per la venda massiva d’entrades falses d’esdeveniments musicals a la província

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València una dona per la venda massiva d’entrades falses de diversos esdeveniments musicals. L’ara detinguda realitzava la venda de les entrades a través de diferents plataformes de compravenda, utilitzant múltiples números de telèfon, comptabilitzant-se fins a 14 línies diferents.

Per intentar aparentar seguretat i enganyar-se es posava en contacte amb les seues víctimes, realitzant fins i tot videotelefonades, així com la utilització de documentació d’altres persones. S’han detectat 58 víctimes d’este delicte, en haver comprat entrades falses per a diversos esdeveniments, encara que és presumible que el nombre siga significativament més gran.

Els diners acabaven en algun dels set comptes bancaris que la detinguda tenia en diferents entitats. Les víctimes rebien entrades falsificades i altres vegades no arribaven a rebre cap document.

La investigació es va iniciar arran d’un correu electrònic rebut a fraudeinternet@policia.es

En este correu electrònic els agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència reben missatges de ciutadans per reportar i informar de problemes que han patit o dels que tenen coneixement d’estafes a Internet o a través de comerç electrònic. En este cas, es va rebre avís per part d’una persona que havia comprat entrades per a un concert, les quals havia pagat per reintegrament en un caixer i una vegada abonades, el venedor el va bloquejar i mai no va arribar a rebre-les.

Després d’esta informació i amb l’avenç de la investigació, es van trobar nous anuncis de venda fraudulenta d’entrades, noves víctimes, nous mitjans de pagament i modus operandi. Molts dels abonaments es feien a través d’un codi a una entitat bancària, on la persona que rep el pagament es trasllada a un caixer determinat, introdueix el codi i extreu els diners en efectiu, cosa que dificulta la identificació en no haver d’introduir dades de filiació.

Per a més dificultat, després de la visualització de les càmeres de videovigilància dels caixers s’observa com la detinguda utilitzava ulleres, gorres i caputxes per evitar-ne la identificació. Abans de formalitzar la venda, enviava a les víctimes, còpies de documentacions de persones que havien denunciat el robatori. Els fets investigats van ser perpetrats des del gener del 2023.

Set comptes bancaris per rebre els pagaments

Les indagacions policials van llançar com a resultat que la presumpta autora tenia diversos comptes bancaris oberts al seu nom, concretament set, i que havia rebut més de 130 pagaments per les entrades fraudulentes, mitjançant una aplicació d’enviament de diners, adreçada a estos comptes.

En ocasions, la detinguda no enviava cap document als perjudicats i en altres, els remetia entrades falsificades. Davant la creença de l’autenticitat de les entrades, els compradors es personaven als esdeveniments i en intentar accedir-hi, els informaven que les seues entrades no eren vàlides, cosa que causava un dany moral afegit a l’econòmic, en haver-se ha hagut de desplaçar al lloc de l’esdeveniment, moltes vegades a centenars de quilòmetres de distància dels seus domicilis.

Després de les indagacions es va localitzar i va detindre la investigada, a qui se li imputa els delictes d’estafa agreujada, falsedat documental i usurpació d’estat civil.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.