Arresten una dona per la venda massiva d’entrades falses d’esdeveniments musicals a la província

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València una dona per la venda massiva d’entrades falses de diversos esdeveniments musicals. L’ara detinguda realitzava la venda de les entrades a través de diferents plataformes de compravenda, utilitzant múltiples números de telèfon, comptabilitzant-se fins a 14 línies diferents.

Per intentar aparentar seguretat i enganyar-se es posava en contacte amb les seues víctimes, realitzant fins i tot videotelefonades, així com la utilització de documentació d’altres persones. S’han detectat 58 víctimes d’este delicte, en haver comprat entrades falses per a diversos esdeveniments, encara que és presumible que el nombre siga significativament més gran.

Els diners acabaven en algun dels set comptes bancaris que la detinguda tenia en diferents entitats. Les víctimes rebien entrades falsificades i altres vegades no arribaven a rebre cap document.

La investigació es va iniciar arran d’un correu electrònic rebut a fraudeinternet@policia.es

En este correu electrònic els agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència reben missatges de ciutadans per reportar i informar de problemes que han patit o dels que tenen coneixement d’estafes a Internet o a través de comerç electrònic. En este cas, es va rebre avís per part d’una persona que havia comprat entrades per a un concert, les quals havia pagat per reintegrament en un caixer i una vegada abonades, el venedor el va bloquejar i mai no va arribar a rebre-les.

Després d’esta informació i amb l’avenç de la investigació, es van trobar nous anuncis de venda fraudulenta d’entrades, noves víctimes, nous mitjans de pagament i modus operandi. Molts dels abonaments es feien a través d’un codi a una entitat bancària, on la persona que rep el pagament es trasllada a un caixer determinat, introdueix el codi i extreu els diners en efectiu, cosa que dificulta la identificació en no haver d’introduir dades de filiació.

Per a més dificultat, després de la visualització de les càmeres de videovigilància dels caixers s’observa com la detinguda utilitzava ulleres, gorres i caputxes per evitar-ne la identificació. Abans de formalitzar la venda, enviava a les víctimes, còpies de documentacions de persones que havien denunciat el robatori. Els fets investigats van ser perpetrats des del gener del 2023.

Set comptes bancaris per rebre els pagaments

Les indagacions policials van llançar com a resultat que la presumpta autora tenia diversos comptes bancaris oberts al seu nom, concretament set, i que havia rebut més de 130 pagaments per les entrades fraudulentes, mitjançant una aplicació d’enviament de diners, adreçada a estos comptes.

En ocasions, la detinguda no enviava cap document als perjudicats i en altres, els remetia entrades falsificades. Davant la creença de l’autenticitat de les entrades, els compradors es personaven als esdeveniments i en intentar accedir-hi, els informaven que les seues entrades no eren vàlides, cosa que causava un dany moral afegit a l’econòmic, en haver-se ha hagut de desplaçar al lloc de l’esdeveniment, moltes vegades a centenars de quilòmetres de distància dels seus domicilis.

Després de les indagacions es va localitzar i va detindre la investigada, a qui se li imputa els delictes d’estafa agreujada, falsedat documental i usurpació d’estat civil.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.