Arresten una dona per la venda massiva d’entrades falses d’esdeveniments musicals a la província

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València una dona per la venda massiva d’entrades falses de diversos esdeveniments musicals. L’ara detinguda realitzava la venda de les entrades a través de diferents plataformes de compravenda, utilitzant múltiples números de telèfon, comptabilitzant-se fins a 14 línies diferents.

Per intentar aparentar seguretat i enganyar-se es posava en contacte amb les seues víctimes, realitzant fins i tot videotelefonades, així com la utilització de documentació d’altres persones. S’han detectat 58 víctimes d’este delicte, en haver comprat entrades falses per a diversos esdeveniments, encara que és presumible que el nombre siga significativament més gran.

Els diners acabaven en algun dels set comptes bancaris que la detinguda tenia en diferents entitats. Les víctimes rebien entrades falsificades i altres vegades no arribaven a rebre cap document.

La investigació es va iniciar arran d’un correu electrònic rebut a fraudeinternet@policia.es

En este correu electrònic els agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència reben missatges de ciutadans per reportar i informar de problemes que han patit o dels que tenen coneixement d’estafes a Internet o a través de comerç electrònic. En este cas, es va rebre avís per part d’una persona que havia comprat entrades per a un concert, les quals havia pagat per reintegrament en un caixer i una vegada abonades, el venedor el va bloquejar i mai no va arribar a rebre-les.

Després d’esta informació i amb l’avenç de la investigació, es van trobar nous anuncis de venda fraudulenta d’entrades, noves víctimes, nous mitjans de pagament i modus operandi. Molts dels abonaments es feien a través d’un codi a una entitat bancària, on la persona que rep el pagament es trasllada a un caixer determinat, introdueix el codi i extreu els diners en efectiu, cosa que dificulta la identificació en no haver d’introduir dades de filiació.

Per a més dificultat, després de la visualització de les càmeres de videovigilància dels caixers s’observa com la detinguda utilitzava ulleres, gorres i caputxes per evitar-ne la identificació. Abans de formalitzar la venda, enviava a les víctimes, còpies de documentacions de persones que havien denunciat el robatori. Els fets investigats van ser perpetrats des del gener del 2023.

Set comptes bancaris per rebre els pagaments

Les indagacions policials van llançar com a resultat que la presumpta autora tenia diversos comptes bancaris oberts al seu nom, concretament set, i que havia rebut més de 130 pagaments per les entrades fraudulentes, mitjançant una aplicació d’enviament de diners, adreçada a estos comptes.

En ocasions, la detinguda no enviava cap document als perjudicats i en altres, els remetia entrades falsificades. Davant la creença de l’autenticitat de les entrades, els compradors es personaven als esdeveniments i en intentar accedir-hi, els informaven que les seues entrades no eren vàlides, cosa que causava un dany moral afegit a l’econòmic, en haver-se ha hagut de desplaçar al lloc de l’esdeveniment, moltes vegades a centenars de quilòmetres de distància dels seus domicilis.

Després de les indagacions es va localitzar i va detindre la investigada, a qui se li imputa els delictes d’estafa agreujada, falsedat documental i usurpació d’estat civil.

Últimes notícies

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.