Arresten una dona per la venda massiva d’entrades falses d’esdeveniments musicals a la província

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València una dona per la venda massiva d’entrades falses de diversos esdeveniments musicals. L’ara detinguda realitzava la venda de les entrades a través de diferents plataformes de compravenda, utilitzant múltiples números de telèfon, comptabilitzant-se fins a 14 línies diferents.

Per intentar aparentar seguretat i enganyar-se es posava en contacte amb les seues víctimes, realitzant fins i tot videotelefonades, així com la utilització de documentació d’altres persones. S’han detectat 58 víctimes d’este delicte, en haver comprat entrades falses per a diversos esdeveniments, encara que és presumible que el nombre siga significativament més gran.

Els diners acabaven en algun dels set comptes bancaris que la detinguda tenia en diferents entitats. Les víctimes rebien entrades falsificades i altres vegades no arribaven a rebre cap document.

La investigació es va iniciar arran d’un correu electrònic rebut a fraudeinternet@policia.es

En este correu electrònic els agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència reben missatges de ciutadans per reportar i informar de problemes que han patit o dels que tenen coneixement d’estafes a Internet o a través de comerç electrònic. En este cas, es va rebre avís per part d’una persona que havia comprat entrades per a un concert, les quals havia pagat per reintegrament en un caixer i una vegada abonades, el venedor el va bloquejar i mai no va arribar a rebre-les.

Després d’esta informació i amb l’avenç de la investigació, es van trobar nous anuncis de venda fraudulenta d’entrades, noves víctimes, nous mitjans de pagament i modus operandi. Molts dels abonaments es feien a través d’un codi a una entitat bancària, on la persona que rep el pagament es trasllada a un caixer determinat, introdueix el codi i extreu els diners en efectiu, cosa que dificulta la identificació en no haver d’introduir dades de filiació.

Per a més dificultat, després de la visualització de les càmeres de videovigilància dels caixers s’observa com la detinguda utilitzava ulleres, gorres i caputxes per evitar-ne la identificació. Abans de formalitzar la venda, enviava a les víctimes, còpies de documentacions de persones que havien denunciat el robatori. Els fets investigats van ser perpetrats des del gener del 2023.

Set comptes bancaris per rebre els pagaments

Les indagacions policials van llançar com a resultat que la presumpta autora tenia diversos comptes bancaris oberts al seu nom, concretament set, i que havia rebut més de 130 pagaments per les entrades fraudulentes, mitjançant una aplicació d’enviament de diners, adreçada a estos comptes.

En ocasions, la detinguda no enviava cap document als perjudicats i en altres, els remetia entrades falsificades. Davant la creença de l’autenticitat de les entrades, els compradors es personaven als esdeveniments i en intentar accedir-hi, els informaven que les seues entrades no eren vàlides, cosa que causava un dany moral afegit a l’econòmic, en haver-se ha hagut de desplaçar al lloc de l’esdeveniment, moltes vegades a centenars de quilòmetres de distància dels seus domicilis.

Després de les indagacions es va localitzar i va detindre la investigada, a qui se li imputa els delictes d’estafa agreujada, falsedat documental i usurpació d’estat civil.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.