17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Arresten una dona per la venda massiva d’entrades falses d’esdeveniments musicals a la província

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València una dona per la venda massiva d’entrades falses de diversos esdeveniments musicals. L’ara detinguda realitzava la venda de les entrades a través de diferents plataformes de compravenda, utilitzant múltiples números de telèfon, comptabilitzant-se fins a 14 línies diferents.

Per intentar aparentar seguretat i enganyar-se es posava en contacte amb les seues víctimes, realitzant fins i tot videotelefonades, així com la utilització de documentació d’altres persones. S’han detectat 58 víctimes d’este delicte, en haver comprat entrades falses per a diversos esdeveniments, encara que és presumible que el nombre siga significativament més gran.

Els diners acabaven en algun dels set comptes bancaris que la detinguda tenia en diferents entitats. Les víctimes rebien entrades falsificades i altres vegades no arribaven a rebre cap document.

La investigació es va iniciar arran d’un correu electrònic rebut a fraudeinternet@policia.es

En este correu electrònic els agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència reben missatges de ciutadans per reportar i informar de problemes que han patit o dels que tenen coneixement d’estafes a Internet o a través de comerç electrònic. En este cas, es va rebre avís per part d’una persona que havia comprat entrades per a un concert, les quals havia pagat per reintegrament en un caixer i una vegada abonades, el venedor el va bloquejar i mai no va arribar a rebre-les.

Després d’esta informació i amb l’avenç de la investigació, es van trobar nous anuncis de venda fraudulenta d’entrades, noves víctimes, nous mitjans de pagament i modus operandi. Molts dels abonaments es feien a través d’un codi a una entitat bancària, on la persona que rep el pagament es trasllada a un caixer determinat, introdueix el codi i extreu els diners en efectiu, cosa que dificulta la identificació en no haver d’introduir dades de filiació.

Per a més dificultat, després de la visualització de les càmeres de videovigilància dels caixers s’observa com la detinguda utilitzava ulleres, gorres i caputxes per evitar-ne la identificació. Abans de formalitzar la venda, enviava a les víctimes, còpies de documentacions de persones que havien denunciat el robatori. Els fets investigats van ser perpetrats des del gener del 2023.

Set comptes bancaris per rebre els pagaments

Les indagacions policials van llançar com a resultat que la presumpta autora tenia diversos comptes bancaris oberts al seu nom, concretament set, i que havia rebut més de 130 pagaments per les entrades fraudulentes, mitjançant una aplicació d’enviament de diners, adreçada a estos comptes.

En ocasions, la detinguda no enviava cap document als perjudicats i en altres, els remetia entrades falsificades. Davant la creença de l’autenticitat de les entrades, els compradors es personaven als esdeveniments i en intentar accedir-hi, els informaven que les seues entrades no eren vàlides, cosa que causava un dany moral afegit a l’econòmic, en haver-se ha hagut de desplaçar al lloc de l’esdeveniment, moltes vegades a centenars de quilòmetres de distància dels seus domicilis.

Després de les indagacions es va localitzar i va detindre la investigada, a qui se li imputa els delictes d’estafa agreujada, falsedat documental i usurpació d’estat civil.

Últimes notícies

Repunten les infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana fins a 923 casos per 100.000

La Comunitat Valenciana eleva la incidència d'infeccions respiratòries agudes a 923,3 per 100.000, molt per damunt de la mitjana nacional. Grip i VRS lideren l'ascens i els ingressos greus també augmenten.

La Guàrdia Civil busca a un camioner escapolit després de l’atropellament mortal d’un operari en l’A-7

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a localitzar al conductor d'un camió que es va donar a la fugida després d'atropellar a un operari en l'A-7, a l'altura d'Alginet. La víctima, de 48 anys, va ser atesa pel SAMU i va morir durant el trasllat a l'Hospital La Fe.

L’autor del crim masclista a Alacant vivia amb la víctima malgrat la separació

Un home de 34 anys presumptament va matar a punyalades a la seua parella de 29 en el seu pis de Carolines Altes i es va penjar. No hi havia denúncies prèvies ni registre en Viogen.

Dimecres amb baixada de màximes a Castelló i Alacant i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos i descens de les màximes a Castelló i Alacant, sense canvis a València. Hi haurà gelades febles a l'interior nord i ratxes molt fortes en el nord de Castelló.

Detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un home de 56 anys ha mort a València després d'una baralla en un pis compartit. El seu company ha sigut detingut i està en l'UCI mentres Homicidis investiga.

Morant diu que Mazón continua manant en el PP valencià

Diana Morant ha sostingut que Carlos Mazón manté el control en el PP valencià malgrat el relleu en la Generalitat. Ha citat gestos i decisions que, al seu juí, evidencien continuïtat.

Mata a punyalades a la seua parella de 29 anys i després es penja en una vivenda d’Alacant

El crim ha ocorregut a Carolines Altes, on el cunyat ha trobat els cossos després de sentir crits. La parella estava en procés de separació i no hi havia denúncies prèvies.

Pérez Llorca anunciarà este dimecres la composició del nou Consell valencià

Juanfran Pérez Llorca anunciarà al migdia en el Palau la composició de la seua Consell, un dia després de prometre el càrrec. Va ser elegit amb els vots de PP i Vox i ha demanat perdó a les víctimes de la dana.