Arresten una dona per la venda massiva d’entrades falses d’esdeveniments musicals a la província

Agents de la Policia Nacional han detingut a la província de València una dona per la venda massiva d’entrades falses de diversos esdeveniments musicals. L’ara detinguda realitzava la venda de les entrades a través de diferents plataformes de compravenda, utilitzant múltiples números de telèfon, comptabilitzant-se fins a 14 línies diferents.

Per intentar aparentar seguretat i enganyar-se es posava en contacte amb les seues víctimes, realitzant fins i tot videotelefonades, així com la utilització de documentació d’altres persones. S’han detectat 58 víctimes d’este delicte, en haver comprat entrades falses per a diversos esdeveniments, encara que és presumible que el nombre siga significativament més gran.

Els diners acabaven en algun dels set comptes bancaris que la detinguda tenia en diferents entitats. Les víctimes rebien entrades falsificades i altres vegades no arribaven a rebre cap document.

La investigació es va iniciar arran d’un correu electrònic rebut a fraudeinternet@policia.es

En este correu electrònic els agents de la Unitat Central de Ciberdelinqüència reben missatges de ciutadans per reportar i informar de problemes que han patit o dels que tenen coneixement d’estafes a Internet o a través de comerç electrònic. En este cas, es va rebre avís per part d’una persona que havia comprat entrades per a un concert, les quals havia pagat per reintegrament en un caixer i una vegada abonades, el venedor el va bloquejar i mai no va arribar a rebre-les.

Després d’esta informació i amb l’avenç de la investigació, es van trobar nous anuncis de venda fraudulenta d’entrades, noves víctimes, nous mitjans de pagament i modus operandi. Molts dels abonaments es feien a través d’un codi a una entitat bancària, on la persona que rep el pagament es trasllada a un caixer determinat, introdueix el codi i extreu els diners en efectiu, cosa que dificulta la identificació en no haver d’introduir dades de filiació.

Per a més dificultat, després de la visualització de les càmeres de videovigilància dels caixers s’observa com la detinguda utilitzava ulleres, gorres i caputxes per evitar-ne la identificació. Abans de formalitzar la venda, enviava a les víctimes, còpies de documentacions de persones que havien denunciat el robatori. Els fets investigats van ser perpetrats des del gener del 2023.

Set comptes bancaris per rebre els pagaments

Les indagacions policials van llançar com a resultat que la presumpta autora tenia diversos comptes bancaris oberts al seu nom, concretament set, i que havia rebut més de 130 pagaments per les entrades fraudulentes, mitjançant una aplicació d’enviament de diners, adreçada a estos comptes.

En ocasions, la detinguda no enviava cap document als perjudicats i en altres, els remetia entrades falsificades. Davant la creença de l’autenticitat de les entrades, els compradors es personaven als esdeveniments i en intentar accedir-hi, els informaven que les seues entrades no eren vàlides, cosa que causava un dany moral afegit a l’econòmic, en haver-se ha hagut de desplaçar al lloc de l’esdeveniment, moltes vegades a centenars de quilòmetres de distància dels seus domicilis.

Després de les indagacions es va localitzar i va detindre la investigada, a qui se li imputa els delictes d’estafa agreujada, falsedat documental i usurpació d’estat civil.

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU