17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Baldoví rebutja la ronda de Pérez Llorca i nega una foto de normalitat amb Mazón aforat

Joan Baldoví, síndic de Compromís en Les Corts, ha sigut l’únic portaveu parlamentari que no ha acudit a la ronda de trobades convocada pel president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. Ha sostingut que el cap del Consell buscava ‘una foto de normalitat’ que no pot produir-se mentres ‘Carlos Mazón continue aforat‘.

En les seues declaracions, ha reiterat que no hi ha normalitat si Mazón no compareix en el jutjat de Catarroja i si manté ‘els privilegis de expresident: el pisito, les escortes, el xofer, el sueldazo’. Al seu juí, mantindre eixos beneficis i la condició d’aforat xoca amb el missatge que el Consell pretén transmetre en convocar als diferents portaveus per a una imatge conjunta.

Compromís ha fixat una condició explícita per a participar: que Pérez Llorca exigisca a Mazón abandonar Les Corts o, en defecte d’això, que ho remeta al grup de no adscrits. ‘I eixe era el requisit que nosaltres demanàvem, que Pérez de Llorca li exigira a Carlos Mazón que abandonara Les Corts o que l’enviara al grup de no adscrits i no ha sigut així’, ha agregat Baldoví, subratllant que sense eixe moviment no hi haurà presència ni aval a l’escenificació.

Debat en Les Corts

El síndic ha insistit que ‘si vol fotos, ací en Les Corts, que és on residix la sobirania del poble valencià’. Ha reclamat que les qüestions de fons, com el finançament o la renovació de càrrecs, s’aborden en seu parlamentària i no mitjançant trobades que, segons interpreta, busquen aparentar una normalitat institucional que encara no existix.

Amb la seua negativa, Compromís s’ha desmarcat de la resta de grups al no participar en la ronda i ha reforçat la idea que no hi haurà ‘fotos’ mentres Mazón continue aforat. La formació ha volgut així marcar un límit polític clar: primer resoldre la situació que qüestiona l’exemplaritat, després qualsevol gest simbòlic. Fins llavors, Baldoví ha deixat clar que ni hi haurà suport a la imatge d’unitat ni es donarà per normalitzada una etapa que, a la seua entendre, exigix decisions prèvies.

Últimes notícies

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.

Bernabé sosté que la Generalitat va actuar tard en la DANA i que cinc hores van poder salvar vides

En la comissió del Senat sobre la DANA d'octubre, la delegada ha acusat a la Generalitat d'activar tard el Cecopi i de manipular comunicacions amb Aemet i 112. Ha defés que avançar cinc hores els avisos i decisions hauria salvat vides.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Juanfran Pérez Llorca. Ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox, la renúncia a l'escó de Mazón i acceptar el nou finançament.

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.