18.6 C
València
Divendres, 10 octubre, 2025

Bernabé titlla de temeritat mantindre a Mazón com president

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, va considerar una temeritat mantindre a Carlos Mazón com president de la Generalitat. Ho va afirmar després d’una reunió de coordinació a Alacant convocada per la Generalitat davant l’avís roig per pluges intenses, arran de l’entrevista del cap del Consell en À Punt sobre la gestió de la DANA que va colpejar la província de València a l’octubre de l’any passat.

Bernabé va sostindre que un màxim responsable que es desmarca de l’assumpció de responsabilitats en una emergència transmet un missatge preocupant. Segons va dir, si el propi president afirma davant les cambres, per les seues ‘qüestions legals’, que no té responsabilitat de res, la conclusió és que mantindre-ho al capdavant és arriscat per a la comunitat.

Debat per la gestió de la DANA

En l’entrevista, Mazón va assegurar que és fals que el 29 d’octubre tinguera el telèfon apagat o estiguera incomunicat, i va rebutjar haver interferit en el missatge enviat a la ciutadania o haver donat instruccions operatives al Cecopi. Eixes afirmacions, per a la delegada, situen al president fora del marc de responsabilitat que s’espera del comandament polític en situacions crítiques.

La conjuntura de l’avís roig a Alacant afig context a la polèmica. En escenaris de risc per pluges torrencials, la coordinació entre administracions i la claredat en la cadena de comandament resulten determinants per a la seguretat pública. Que el cap del Consell negue responsabilitats mentres s’activa un dispositiu per fenòmens adversos alimenta el debat sobre quin paper ha de jugar la Presidència en la gestió d’una crisi i quins límits té la seua intervenció operativa.

Bernabé va insistir que el llistó de responsabilitat que, al seu juí, Mazón s’ha fixat és incompatible amb el lideratge que exigixen emergències com una DANA. D’ací el seu advertiment sobre la temeritat de mantindre-ho com president, un avís que connecta la seua crítica política amb les lliçons recents i amb les expectatives de resposta davant noves alertes.

Últimes notícies

El sud de València i el litoral sud d’Alacant concentren les pluges més copioses, amb 135 l/m² a Llutxent

Les precipitacions més intenses es focalitzen en el sud de València i la Vega Baixa alacantina. Llutxent suma 135 l/m² i Torrevieja registra carrers negats.

La UE autoritza a Espanya a redirigir 1.241 milions per a la DANA i reforçar la resposta a desastres

La UE avala l'addenda al Pla de Recuperació per a finançar la reconstrucció després de la DANA i millorar la preparació davant crisi. A més, es mobilitzen 945 milions del Fons de Solidaritat i 645 milions de cohesió, amb esta última reassignació encara pendent de validació.

Desallotgen a quatre famílies a Alcoi per riscos estructurals en un edifici

Quatre famílies van ser evacuades del número 62 del carrer Sant Francesc després del despreniment parcial de la façana. L'edifici arrossega deficiències des de 2021.

Castelló tanca la Pineda i suspén activitats a l’aire lliure per l’alerta taronja

Castelló activa mesures davant la previsió d'alerta taronja per la DANA: tancament de la Pineda del Grau fins al dilluns, suspensió d'actes a l'aire lliure i reforç de drenatge.

Sergio García, crític amb el seu joc en l’Obert d’Espanya: falta de confiança malgrat passar el tall

El castellonenc va firmar 70 colps per a -1 total en el Club de Camp, lluny del lideratge. Admet irregularitat, però valora haver salvat el tall.

Sergio García, crític després del seu 70 a Madrid: ‘Hi ha moments en els quals no sé el que faig’

El castellonenc va tancar la segona jornada amb 70 colps per a situar-se en -1 i assegurar-se el cap de setmana. Va admetre falta de confiança i irregularitat en el seu joc.

Love to Rock es cancel·la en La Marina de València pel mal temps

L'organització suspén el festival Love to Rock, previst per a este divendres i dissabte en La Marina de València, per seguretat davant unes previsions que no milloren.

Love to Rock se suspén en La Marina de València pel mal temps

L'organització cancel·la Love to Rock, previst per a este divendres i dissabte en La Marina de València, per seguretat davant les previsions meteorològiques. Les entrades valen per a 2026 o es podrà demanar devolució.