L’alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que el PSPV ha construït un relat intentant forçar la màquina i defén que la permuta de vivendes protegides amb la promotora Domio és totalment legal des del punt de vista administratiu. L’operació, emmarcada en un intercanvi municipal de VPP, ha centrat l’últim debat polític a l’Ajuntament.
Catalá s’ha pronunciat així després de les acusacions de presumpte frau del portaveu socialista, Borja Sanjuan, qui va assegurar que s’hauria incomplit un dels requisits fixats en el plec de la permuta: que les vivendes no estigueren comercialitzades. De confirmar-se eixe extrem, apuntaria a un incompliment del propi plec, però l’alcaldessa rebutja eixa tesi i qüestiona l’abast de les denúncies socialistes.
‘Quan escoltem la gran bomba que el senyor Sanjuan va anunciar que anava a fer en el Ple, què volen que els diga, a mi em va aparéixer un absolut bluff’, ha assegurat, en referència a la informació aportada pel PSPV en la sessió, on també es va sostindre que ‘una advocada coordinadora de la Generalitat nomenada pel PP està darrere de l’empresa de la permuta’.
La regidora ha insistit que la permuta és totalment legal, encara que ha precisat que l’Ajuntament ha demanat explicacions a l’empresa i ‘hauran d’aportar-les’. Amb això, l’equip de govern busca buidar dubtes i reforçar l’expedient administratiu davant les crítiques de l’oposició. Al seu juí, no existix conflicte d’interessos en este cas.
Per a rebatre eixa sospita, Catalá ha assenyalat que coneix situacions d’anteriors regidors del PSOE a l’Ajuntament, de rodalia familiar, que li semblen molt més delicaditas o ‘complicades d’explicar’, esvarant que les acusacions actuals no tindrien el calat que els atribuïx el PSPV.
Segons va informar el PSPV en un comunicat, la promotora adjudicatària de la permuta de les VPP és Domio Desenrotllaments II, propietat de Domio Hàbitat, que al seu torn pertany a Inversions Montelimar. La seua apoderada és una advocada coordinadora de la Generalitat, un càrrec de lliure designació, ‘nomenada pel PP al desembre de 2023’. Per als socialistes, eixa cadena societària i la vinculació de l’apoderada sustenten la denúncia pública, mentres que el govern local nega que existisca cap incompatibilitat i remet a la legalitat del procediment.
Respecte a les decisions judicials
Preguntada per la petició de la jutgessa de Catarroja per a investigar al expresident de la Generalitat Carlos Mazón per la seua gestió de la dana i la seua ‘exclusió voluntària’ de l’emergència, Catalá ha assegurat que respecta les decisions judicials. Ha afegit que, igual que si li pregunten pel cas de Mónica Oltra, mostra total respecte per l’acció de la justícia, sense entrar en valoracions polítiques addicionals mentres els processos seguixen el seu curs.



