32.1 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Com serà celebració en honor a la Mare de Déu dels Desemparats en 2021?

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Fa uns mesos era inconcebible pensar que pogués celebrar cap festivitat en honor a la Mare de Déu dels Desemparats este any, ja que l’evolució de la pandèmia provocada pel Coronavirus és totalment incompatible amb la passió per la ‘Geperudeta’ a València. No obstant això, segons l’última relaxació de mesures anunciada per la Generalitat, s’ha fet un gir en la celebració de la Mare de Déu dels Desemparats per a este 2021.

Quan va irrompre la pandèmia de la Covid-19 en el món, València va veure com a poc a poc perdia les festes que marcaven a la societat valenciana: el 2020 va dir adeu a les Falles, al trasllat de la Geperudeta, a la Missa d’Infants … Però este any, tot i que en un format molt diferent, sí que se celebrarà este dia tan especial per a molts valencians.

Celebració Mare de Déu dels Desemparats 2021

 

En primer lloc, la Missa de la “Descoberta“, que sempre se celebra a les 5:00 hores, sí que se celebrarà però, a causa del toc de queda, es realitzarà a l’interior de la Catedral de València per als que formen part del claustre.

La Missa d’Infants, tan multitudinària antany, se celebrarà a la plaça de la Mare de Déu amb un ampli protocol de seguretat i amb una capacitat màxima de fins a 1.000 persones.

Fonts oficials de la Conselleria de Sanitat han indicat que “no hi hauria cap problema en la celebració d’este esdeveniment religiós, si es compleixen les mesures requerides, com la distància entre cadires de metre i mig o que haja entrades i sortides esglaonades”.

L’Ajuntament de València si bé en un primer moment es va negar que es pogués desenvolupar el diumenge 9 de maig la Missa d’Infants, després la va condicionar al fet que les noves mesures que s’anaven a aprovar este dijous ho permetés.

Sense trasllat però amb la porta oberta al Maremóvil

 

El que no s’autoritzaria de cap de les maneres, tal com el conceben els valencians, és el multitudinari trasllat de la imatge de la Geperudeta. No obstant això, el claustre valencià estaria treballant en la possibilitat d’apropar la Mare de Dëu als valencians en el famós Maremóvil com ja van fer en les no-Falles de 2021.

 

Últimes notícies

Incendi industrial a Manises (València) extingit després de 17 hores d’operacions

Bombers extingixen un incendi en una nau industrial de Manises després de 17 hores. El sinistre va obligar a tallar la línia 9 de Metrovalencia entre La Presa i La Cova.

Descobreix l’art que dona vida als Ninots amb els tallers d’Artistes Fallers

Descobreix els secrets dels artistes fallers i com es creen els impressionants ninots de les Falles de València.

CSIF alerta sobre temperatures perilloses de fins a 34 graus a l’Hospital Clínic de València

El sindicat CSIF denuncia temperatures de fins a 34 graus en zones de l'Hospital Clínic de València, afectant la salut de pacients i conservació de material sanitari. La situació supera els límits legals i exigix solucions immediates.

Mor un banyista a la platja de Pinedo, quart ofegament en la Comunitat Valenciana esta setmana

Un home ha perdut la vida a la platja de Pinedo a València, elevant a quatre els ofegaments ocorreguts esta setmana a les platges de la Comunitat Valenciana.

Alacant estén la moratòria per a llicències d’apartaments turístics i protegix l’accés a la vivenda

L'Ajuntament d'Alacant amplia la moratòria sobre la concessió de llicències per a blocs d'apartaments turístics, buscant controlar la seua proliferació i protegir l'accés a la vivenda dels residents.

El Cecopi de la DANA a València es va traslladar a una sala més privada després de 10 minuts d’inici

El Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) va gestionar la DANA a València traslladant la seua reunió a una sala amb major privacitat poc després d'iniciar-se, segons declaració judicial.

Víctor Claver destaca l’impacte internacional del nou Roig Arena a València

Víctor Claver valora la inauguració del Roig Arena a València com una fita que col·loca a la ciutat en el mapa internacional amb esdeveniments esportius d'alt nivell.

La Ciutat de les Arts inicia la construcció de la major planta geotèrmica a València per a impulsar la sostenibilitat energètica

La Ciutat de les Arts i les Ciències de València comença l'obra de la seua planta geotèrmica de 4.050 kW, la més potent a la Comunitat Valenciana, que permetrà refrigerar el Museu de les Ciències, estalviant més d'un milió de kWh i reduint significativament emissions de CO₂.