Dos guàrdies civils reanimen a un veí amb RCP i un desfibril·lador a Alfafar

Dos guàrdies civils de la caserna d’Alfafar van salvar la vida a un veí que va patir un infart just després d’eixir del poliesportiu municipal. L’home es va desplomar en la via pública i va quedar inconscient, sense respiració ni pols, fins que la ràpida reacció d’una veïna i dels agents va permetre iniciar les maniobres de reanimació cardiopulmonar i aplicar un desfibril·lador extern automàtic.

L’episodi va tindre lloc el passat 6 de març, quan Rafael Pradas, veí del municipi, abandonava les instal·lacions esportives. En eixe moment es va sentir indisposat i va caure a terra, quedant immòbil. Una conductora, Melvy Álvarez, que passava amb el seu vehicle per la zona, es va adonar de la gravetat de la situació i va decidir detindre’s. En aproximar-se va comprovar que l’home no responia i va acudir immediatament a la pròxima caserna de la Guàrdia Civil per a demanar ajuda.

Resposta coordinada de veïns i cossos de seguretat

Els agents Rafael Muñoz i Eloy Díaz van eixir ràpidament cap al lloc indicat per la veïna, situat a escassa distància de l’aquarterament. En arribar van trobar a l’home tendit en el sòl, sense signes aparents de respiració i sense pols, amb els llavis i la part superior del coll blavosos, un signe compatible amb la falta d’oxigen en sang. Davant este quadre, els guàrdies civils van iniciar de manera immediata les maniobres de reanimació cardiopulmonar per a intentar recuperar les seues constants vitals.

Mentres un dels agents realitzava compressions toràciques i ventilacions, l’altre va preparar un desfibril·lador extern automàtic. Este tipus de dispositiu analitza el ritme cardíac i, si detecta una alteració greu, indica la necessitat d’aplicar una descàrrega elèctrica controlada per a intentar restablir el batec normal. Després de seguir les indicacions de l’aparell i continuar amb la RCP, l’home va aconseguir recuperar pols i respiració, la qual cosa va permetre mantindre’l amb vida fins a l’arribada de més mitjans.

Durant l’actuació també va acudir una patrulla de la Policia Local d’Alfafar, que portava amb si un altre desfibril·lador extern automàtic. La presència d’un segon equip d’emergència i d’un altre DEA va facilitar que es poguera assegurar l’estabilitat del veí en els minuts crítics posteriors a la reanimació. Els agents van continuar amb l’assistència fins que els servicis sanitaris van arribar a la zona.

Els professionals mèdics que van acudir al lloc van acabar d’estabilitzar al pacient i el van traslladar a un centre sanitari perquè rebera atenció especialitzada. L’home va romandre una setmana hospitalitzat a causa de l’infart, període en el qual va evolucionar de manera favorable fins a aconseguir recuperar-se. Finalment va rebre l’alta una vegada superada la fase més delicada del quadre cardíac.

Ja recuperat, Rafael Pradas va acudir posteriorment a la caserna de la Guàrdia Civil d’Alfafar per a trobar-se amb les persones que van intervindre en el seu rescat. En eixa visita va agrair tant als agents com a la veïna que li hagueren ajudat en els primers minuts, que van resultar decisius per a la seua supervivència. Davant els mitjans de comunicació, va explicar que sent que li han fet tornar a nàixer i que li han retornat a la vida, subratllant així l’impacte que ha tingut per a ell superar un infart d’estes característiques i poder reprendre el seu dia a dia.

Últimes notícies

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i accedix directament als Goya

El curt ‘Polígono X’, rodat quasi íntegrament en pla seqüència pel lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica directament per als Premis Goya i els Premis Fugaz de 2027.

‘Polígono X’ triomfa al Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i es classifica per als Goya

El curt ‘Polígono X’, del director lleonés Néstor López, ha guanyat el Faro de Plata del Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi i s’ha classificat directament per als Goya i els Premis Fugaz de 2027.

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.