Mastodon
23.2 C
València
Diumenge, 14 setembre, 2025

Els cinc museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020

Museu de Belles Arts de València

Imatge del Museu de Belles Arts de València | Wikipedia

 

Després dels mesos de confinament, i amb les dificultats actuals per a viatjar, el turisme de quilòmetre de proximitat està a l’ordre del dia. Són molts els que este estiu han optat per fer vacacions prop i descobrir llocs singulars que estan al costat de casa, amb totes les mesures sanitàries. Les fotos de platges desertes o d’escapades rurals s’han combinat amb sopars a la fresca o rutes per la muntanya.

 

Estos mesos Instagram també s’està omplint de fotos de pintures sorprenents i museus que s’estan reinventant, amb tota classe de looks i panoràmiques. Estos són els 5 museus valencians que has de visitar abans d’acabar el 2020:

 

Museu de Vilafamés: un pintor que cremava els seus quadres

El xicotet poble de Vilafamés, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), té un gran museu, amb més de 700 obres d’artistes com Tàpies, Chillida, Renau, Manolo Boix, Artur Heras i l’Equip Crònica.

 

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció amb un bodegó del cubista Maties Palau Ferré, un pintor que després de signar un contracte amb un venedor ambulant que l’obligava a pintar a metres quadrats, va decidir cremar els seus quadres.

 

Coincidint amb el centenari del seu naixement, vos ho explicàvem ací. Una escapada ideal per conéixer l’interior de les comarques de Castelló.

 

Museu de Vilafamés

Este 2020 han ampliat la seua col·lecció | Wikipedia

 

Museu de Belles Arts: una pinacoteca de referència

En la ciutat de València hi ha una de les pinacoteques més importants d’Espanya, amb obres insígnies com un autoretrat de Velázquez i la Mare de Déu de Pinturicchio.

 

Estem parlant del Museu de Belles Arts, situat en un edifici del segle XVI, l’antic col·legi de Sant Pìus V, seu també de la Reial Acadèmia de Sant Carles.

 

Al Museu es poden vore més de 2.000 obres, des de pintura gòtica internacional o d’estil flamenc fins a quadres primerencs de Sorolla, passant per obres renaixentistes o d’estil rafaeles i pintura barroca valenciana. Un museu per estar tot un dia sencer.

 

Museu de Belles Arts de Xàtiva: un retrat de cap per avall

Xàtiva és la ciutat dels Borja, dinastia papal que van marcar els anys de presència valenciana en el Vaticà. A demés de passejar pels seus carrers amb banda sonora del cantautor Raimon, la població de la Costera (València), també té un museu, a les parets del que podreu trobar obres de Ribera, Rusiñol i Antoni Miró.

 

Però si per una cosa és conegut el Museu de Belles Arts de Xàtiva és perquè molt abans de les actuacions que han popularitzat l’art actual, en Xàtiva ja exposaven una pintura de cap per avall. Es tracta d’un retrat del rei Felip V que està al revés com a correció per haver ordenat l’incendi de Xàtiva el 1707. Una excursió per a conéixer una ciutat plena d’història.

 

MUVIM: mirant la modernitat

En el cor de la ciutat de València trobem el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat centrat en les idees i el pensament contemporani. Creat l’any 2001, ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella, per la seua capacitat de sorprendre al visitant amb una museografia  innovadora. Ara mateix podeu visitar una exposició temporal centrada en els mesos més durs del confinament i les reaccions posteriors.

 

El MUVIM també té una àmplia biblioteca pròpia inaugurada en el 2004 a on es poden consultar moltes fonts bibliogràfiques i documentals al voltant de la història valenciana, la fotografia i el disseny gràfic. Una bona ocasió per a reflexionar cap a on va l’art i la societat.

 

Muvim

Ja s’ha convertit en un emplaçament clau de Ciutat Vella | Wikipedia

 

MARQ: arqueologia a la Costa Blanca

El Museu Arqueològic Provincial d’Alacant és una visita obligada per a entendre el nostre passat. Més de 80.000 peces arqueològiques ens expliquen el llegat de les diferents civilitzacions que han passat pel Mediterrani.

 

El 2013, i en el marc del projecte Duple, el MARQ va fer una rèplica tridimensional d’alta qualitat de l’escultura de la Dama d’Elx. A demés, en Espanya, només el MARQ i el Guggenheim de Bilbao han rebut el premi Museu Europeu de l’Any, que el Museu d’Alacant va guanyar el 2004. Un jaciment i visites teatralitzades per a disfrutar de la història d’una manera diferent.

Últimes notícies

Parell lamenta la falta de punteria del Vila-real i l’eficàcia de l’Atlètic

El migcampista del Vila-real atribuïx la derrota davant l'Atlètic (2-0) a la falta d'encert pròpia i a la màxima eficàcia rival. El segon tant, obra de Nico González, va arribar quan millor estaven.

La pegada de l’Atlètic alleuja a Simeone: 2-0 al Vila-real

L'Atlètic va aconseguir la seua primera victòria de la temporada amb un 2-0 al Vila-real. Barris i Nico González van capitalitzar la pressió alta davant un rival en forma.

Manifestació massiva a València exigix l’embargament d’armes a Israel

Milers de persones van recórrer el centre de València per a exigir l'embargament d'armes a Israel i la ruptura total de relacions. La marxa va concloure amb la lectura de manifestos i suport a la flotilla que intenta portar ajuda a Gaza.

Barris avança a l’Atlètic al descans (1-0) davant el Vila-real

L'Atlètic marxa al descans 1-0 davant el Vila-real gràcies a una miqueta de Pablo Barrios en el 9. Pepe va fregar l'empat amb una falta al travesser.

Desenes de milers marxen per València per a exigir l’embargament d’armes a Israel

Una marxa va recórrer el centre de València per a reclamar l'embargament d'armes a Israel i la ruptura de relacions amb eixe país. Els organitzadors parlen de desenes de milers d'assistents i demanen protecció per a la flotilla que intenta portar ajuda a Gaza.

Dos ferits per cremades en cremar un matalàs en una vivenda de Mislata

Dos hòmens de 61 i 75 anys van resultar ferits per cremades a Mislata en declarar-se un foc en un matalàs. Van ser atesos per SVB i SAMU i traslladats a València.

Una dona de 70 anys, ferida en ser atropellada per un patinet a Torrent

La víctima va patir un traumatisme cranioencefàlic després de ser atropellada al carrer Jutge Ángel Querol. Va ser atesa pel SAMU i traslladada a l'Hospital General de València.

Antony s’estrena en el Betis davant un Llevant sense punts

Llevant arriba amb tres derrotes i la necessitat de puntuar; Betis busca el seu primer triomf a domicili amb el retorn d'Antony i diversos dubtes en l'onze.