Vilafamés acull un quadre de Palau Ferré, el pintor que cremava les seues obres

Vilafamés rep un quadre de Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres

Fullet explicatiu de l’artista Palau Ferré | MACVAC

 

El Museu d’Art Contemporani Vicent Aguilera Cerni de Vilafamés (MACVAC), en la comarca de la Plana Alta (Castelló), rep la cessió, després de molts d’anys, d’un bodegó del pintor espanyol cubista, Maties Palau Ferré, el pintor que cremava els seus quadres, coincidint en les portes del seu centenari i amb els 50 anys d’obertura del museu.

 

Durant la roda de premsa de presentació del quadre, la directora del MACVAC, Rosalía Torrent ha afirmat que «amb esta cessió, el Museu amplia i enriquix la seua col·lecció» i ha animat a tot el món «a visitar el museu i a vore l’experiència amb este oli de Palau Ferré que des d’ara estarà exposat en una de les sales del gòtic Palau del Batlle».

 

El pintor que cremava els seus quadres

Maties Palau Ferré (1921-2000) és un dels artistes més singulars de l’art espanyol del segle XX. Influït per la Barcelona de les exposicions dels Salons d’Octubre, el cubisme picassià i els anys viscuts en París, Palau Ferré és el pintor dels paisatges primaverals, de les figures femenines d’ulls ametllats i dels quadres mitològics i simbòlics.

 

Després de la sentència sobre el cas dictada pel Tribunal Suprem en el 1974, que l’obliga a pintar en metres quadrats, decidix deixar de pintar a l’oli i cremar els seus quadres durant una dècada i mitja.

 

L’obra: Natura estàtica amb peixos

La primera obra del pintor cubista, ‘Natura estàtica amb peixos’ és una escena costumista de tons terrossos tractada des d’un punt de vista figuratiu. El quadre té diferents elements característics dels bodegons que Palau Ferré pintava en la dècada dels quaranta, cinquanta i seixanta.

 

Entre elles hi ha la fruita, els peixos simbòlics, la platera de vímet i un mantell decoratiu de ratlles cromàtiques paral·leles, blanques, verdoses i roig pàl·lid. Les peces que pinta poden relacionar-se amb la passió que sentia per la ceràmica, que també treballava, policromada, esmaltada i decorativa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.