11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Compromís critica el bàndol faller i censura que l’equip de Catalá l’haja dictat ‘unilateralment’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha criticat este divendres mesures recollides en el bàndol faller 2025 d’esta ciutat i ha censurat que l’equip de govern municipal, presidit per María José Catalá i format per PP i Vox, ho haja dictat “unilateralment”.

Així ho ha exposat, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, l’edil de Compromís Pere Fuset, que ha assenyalat “traure les primeres carpes el 4 de març i que els dies 5 i 6 totes tallen els carrers no només és un problema de seguretat i mobilitat, sinó que a més perjudica greument la imatge de les Falles”.

“Poc després d’una dana que ha afectat la mobilitat metropolitana i que hauria de reforçar la seguretat, el PP –al capdavant de l’Alcaldia i de la Regidoria de Falles– va contra direcció, tirant per terra tants esforços per unes Falles més segures i per a tots i totes”, ha exposat Fuset.

El regidor, extitular de Cultura Festiva, ha comentat que “dels dihuit dies que les carpes poden estar en els carrers, les falles les usaran un màxim de nou”, alguna cosa que segons ha dit, “evidencia que és innecessari i contraproduent”.

“Volem recordar a Catalá que, amb un calendari festiu molt similar, l’Ajuntament, les Falles, els comerciants i el veïnat van acordar responsablement prescindir de les carpes abans de la setmana fallera. Si el bàndol del 2020 retardava les carpes al dia 12, enguany no s’entén que s’avancen una setmana”, ha apuntat Pere Fuset.

Així mateix, ha asseverat que “qualsevol que busque en Google comprovarà que els grans anuncis del bàndol faller del 2025 són en realitat un ‘fake’, ja que les limitacions d’altura en xurreries o els horaris pirotècnics pensant en el descans i el benestar animal apareixen des de fa anys gràcies a les aportacions de comerciants, veïns i fallers”.

Últimes notícies

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.

Jaime Pradilla supera els 2.000 punts amb el València Basket

En el dol davant Paris Basketball, l'ala pivot va superar la barrera dels 2.000 punts des de 2020 i es va convertir en el 15é anotador històric del club. Als seus 25 anys també destaca en rebot i experiència europea.

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.