Compromís s’inclina per una aliança amb el partit d’Errejón per a concórrer a les eleccions del 10-N

Compromís Oltra Baldoví

Mónica Oltra i Joan Baldoví en una imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Comissió Executiva de la coalició Compromís ha votat majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Més Madrid i «altres forces» per a concórrer a les eleccions generals del pròxim 10 de novembre en una «plataforma àmplia i plural» d’altres territoris. Tot i això, la decisió encara s’ha de consultar de forma telemàtica amb la militància de Compromís.

 

L’Executiva de Compromís s’ha reunit durant la vesprada d’este dilluns per a debatre les possibles aliances amb què la coalició es presentarà als comicis i marcar la seua estratègia electoral. Tant Bloc i Iniciativa, majoritàries en la coalició, com Els Verds s’han inclinat per un acord amb Més Madrid.

 

Per a Compromís, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia, però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva ha acordat per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible,  a on s’incloguen Més Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat», ha indicat la coalició en un comunicat.

 

Mónica Oltra: «El Botànic continua estant a prova de bombes»

La coportaveu de Compromís i vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha expressat, abans de desitjar que més partits se sumen a esta «plataforma horitzontal», que «volem fer una unió de diferents experiències polítiques de diferents territoris, d’igual a igual». A més, s’ha referit a un context d’«anomalia democràtica» i ha assenyalat que la repetició electoral ha generat un «descontentament en la població». Enfront d’això, la «resposta es resumix en escoltar, parlar i pactar, ací hem estat sempre».

 

D’altra banda, Oltra ha agraït a Unides Podem l’oferta de concórrer amb ells i ha assenyalat que la decisió de l’Executiva no és «obstacle» per a preservar els «governs compartits» i la «sintonia». De fet, ha assegurat que el Botànic «continua estant a prova de bombes» i que Compromís, amb esta decisió sobre els comicis, servirà d’argamassa» al govern valencià perquè amb ella la coalició se n’«ix de la confrontació» que ha provocat la investidura fallida.

 

Les lliçons de Baldoví

El portaveu de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha volgut donar «amb tota la humilitat, tres lliçons»: primer, que la coalició «porta deu anys aprenent a conjugar el verb pactar»; segon, que es poden «tindre opinions absolutament diferents però al final el que prima és el que prima» i finalment que «en Madrid, han d’aprendre que des de la perifèria també es pot entendre eixe dibuix d’un estat divers», a on Compromís «vol aportar la seua veu i altres forces de l’estat poden aportar».

 

Baldoví també ha indicat que, «si la militància ho acorda», Més Madrid i Compromís es reuniran com també «totes les opcions que es puguen presentar». I és que, al seu juí, «a partir del pas que dona Compromís, l’espai serà molt més plural».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.