Creen una comissió per a accelerar el projecte de la gigafactoría de bateries elèctriques de Sagunt

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit la constitució de la comissió de seguiment creada per a accelerar el projecte de la construcció de la gigafactoría de bateries elèctriques a Sagunt.

Així ho ha explicat després de mantindre una reunió amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, comerç i Treball, Rafa Climent; la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Societat Digital, Arcadi España.

El president ha destacat la necessitat d’activar els mecanismes de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments requerits per a accelerar “al màxim” tots els processos que permeten que “aquesta enorme inversió” estiga en funcionament en 2025, tal com està previst.

En aquest sentit, ha valorat l’avanç experimentat aquest dimecres pel projecte, amb la presentació ja definitiva per part del Grup Volkswagen del projecte d’instal·lació de la gigafactoría de bateries a Sagunt al PERTE del vehicle elèctric, convocat pel Govern d’Espanya.

Així mateix, ha recordat que es tracta d’una operació que implica més de 60 empreses que acompanyen a la multinacional en aquesta operació, que suposarà la instal·lació de la factoria de bateries elèctriques “més important del sud d’Europa“, que permetrà la creació de més de 3.000 llocs de treball i que contribuirà al fet que la Comunitat Valenciana lidere la descarbonització.

Durant la seua intervenció, ha agraït tot el treball que han realitzat els departaments de la Generalitat i de la resta d’institucions perquè aquest projecte “es convertisca en una realitat“, i ha assegurat que “ara comença el transcendent“.

El cap del Consell ha assenyalat que l’objectiu final d’aquest “treball col·lectiu” és la creació d’ocupació, i ha reiterat el compromís del Consell de “continuar creant ocupació de qualitat” com el que es generarà en la gigafactoría de bateries.

Finalment, ha fet referència a la fita aconseguida aquest dimecres en la Comunitat Valenciana respecte de la creació d’ocupació, ja que s’han superat els dos milions d’afiliats a la Seguretat Social, i ha assegurat que “hui és un dia important per a la Comunitat, ja que mai hi ha hagut tants valencians amb treball com ara”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.

Sánchez defén la seua política de vivenda i la baixada del lloguer a València

Pedro Sánchez reivindica en el Congrés el canvi de paradigma en vivenda aplicat pel seu Govern i assegura que el lloguer ha baixat un 4% a València, defenent la seua estratègia enfront de les crítiques dels seus socis i de l'oposició.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en Casas del Riu, a Requena

El dispositiu de busca de l'home de 77 anys desaparegut en Casas del Riu, pedania de Requena, es manté per quart dia amb amplis mitjans terrestres, aeris i aquàtics al llarg del riu Cabriol i els seus voltants.

Pérez Llorca nega tracte de favor en la contractació de la seua parella i denúncia una campanya masclista

Juanfran Pérez Llorca defén que la contractació de la seua parella en la Diputació de València va seguir els llits legals i acusa l'oposició d'usar un discurs masclista per a atacar la seua imatge.

Detingut a Alacant un ucraïnés buscat per Alemanya per presumpte espionatge per a Rússia

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un ciutadà ucraïnés reclamat per Alemanya per presumpte espionatge relacionat amb el subministrament de drons a Ucraïna. L'operació, coordinada amb les autoritats alemanyes, inclou també la detenció d'una col·laboradora romanesa.