12.1 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Els comerços valencians demanen canviar les dates de les rebaixes i limitar la venda de productes oferits

Roba

Roba en una imatge d’arxiu | Pixabay

La patronal autonòmica del comerç en la Comunitat Valenciana ha reclamat un canvi de la normativa de la campanya de rebaixes, que comença esta dimarts, ja que està condemnada després de la seua liberalització.

 

Confecomerç espera que les vendes en rebaixes cresquen un 3,5 per cent i realitza esta previsió després d’un Nadal que s’ha tancat amb xifres positives respecte a l’any passat i una temporada marcada per una climatologia excessivament càlida, «que no ha afavorit l’impuls de la campanya, i per la contínua proliferació de descomptes i promocions com el Black Friday, basades exclusivament en el preu».

 

Segons ha apuntat en un comunicat, el sector «es troba esperançat, i manté les expectatives de que el govern entrant marque una nova directriu en matèria de normativa, després de que per la liberalització de les rebaixes «s’haja registrat un impacte negatiu, que afecta no sols els comerciants sinó també als consumidors».

 

«Hem de realitzar una revisió de la mesura, no únicament per a regular i delimitar els diferents períodes, sinó també per a què els productes siguen els propis de l’excedent de temporada i no uns adquirits ex profeso, ocasionant d’esta manera un perjudici de qualitat i garanties per al client, a més d’una insostenible disminució en el desenvolupament i creixement dels negocis», ha ressaltat el president de Confecomerç CV, Rafael Torres.

 

A més, assenyala que este fet implica que en l’oferta de les rebaixes «confluïsquen articles d’altres campanyes, com per exemple de l’època estival, no marcant adequadament els diferents períodes, generant d’eixa manera confusió i desinterés per al consumidor».

 

Els productes de major auge comercial en estes dates seran calçat, tèxtil, complements, joieria, perfumeria, equipament personal, a més de productes de la casa (electrodomèstics, mobles i decoració) i electrònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.

Raphinha avança al Barcelona de penal i Renato Veiga és expulsat (0-1)

Raphinha va avançar al Barcelona de penal en el 12 i el Vila-real va malgastar diverses ocasions, inclòs un gol anul·lat a Sergi Cardona per fora de joc. Renato Veiga va ser expulsat en el 39 després d'una entrada a Lamine Yamal.

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.