Els comerços valencians demanen canviar les dates de les rebaixes i limitar la venda de productes oferits

Roba

Roba en una imatge d’arxiu | Pixabay

La patronal autonòmica del comerç en la Comunitat Valenciana ha reclamat un canvi de la normativa de la campanya de rebaixes, que comença esta dimarts, ja que està condemnada després de la seua liberalització.

 

Confecomerç espera que les vendes en rebaixes cresquen un 3,5 per cent i realitza esta previsió després d’un Nadal que s’ha tancat amb xifres positives respecte a l’any passat i una temporada marcada per una climatologia excessivament càlida, «que no ha afavorit l’impuls de la campanya, i per la contínua proliferació de descomptes i promocions com el Black Friday, basades exclusivament en el preu».

 

Segons ha apuntat en un comunicat, el sector «es troba esperançat, i manté les expectatives de que el govern entrant marque una nova directriu en matèria de normativa, després de que per la liberalització de les rebaixes «s’haja registrat un impacte negatiu, que afecta no sols els comerciants sinó també als consumidors».

 

«Hem de realitzar una revisió de la mesura, no únicament per a regular i delimitar els diferents períodes, sinó també per a què els productes siguen els propis de l’excedent de temporada i no uns adquirits ex profeso, ocasionant d’esta manera un perjudici de qualitat i garanties per al client, a més d’una insostenible disminució en el desenvolupament i creixement dels negocis», ha ressaltat el president de Confecomerç CV, Rafael Torres.

 

A més, assenyala que este fet implica que en l’oferta de les rebaixes «confluïsquen articles d’altres campanyes, com per exemple de l’època estival, no marcant adequadament els diferents períodes, generant d’eixa manera confusió i desinterés per al consumidor».

 

Els productes de major auge comercial en estes dates seran calçat, tèxtil, complements, joieria, perfumeria, equipament personal, a més de productes de la casa (electrodomèstics, mobles i decoració) i electrònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.