15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Els comerços valencians demanen canviar les dates de les rebaixes i limitar la venda de productes oferits

Roba

Roba en una imatge d’arxiu | Pixabay

La patronal autonòmica del comerç en la Comunitat Valenciana ha reclamat un canvi de la normativa de la campanya de rebaixes, que comença esta dimarts, ja que està condemnada després de la seua liberalització.

 

Confecomerç espera que les vendes en rebaixes cresquen un 3,5 per cent i realitza esta previsió després d’un Nadal que s’ha tancat amb xifres positives respecte a l’any passat i una temporada marcada per una climatologia excessivament càlida, «que no ha afavorit l’impuls de la campanya, i per la contínua proliferació de descomptes i promocions com el Black Friday, basades exclusivament en el preu».

 

Segons ha apuntat en un comunicat, el sector «es troba esperançat, i manté les expectatives de que el govern entrant marque una nova directriu en matèria de normativa, després de que per la liberalització de les rebaixes «s’haja registrat un impacte negatiu, que afecta no sols els comerciants sinó també als consumidors».

 

«Hem de realitzar una revisió de la mesura, no únicament per a regular i delimitar els diferents períodes, sinó també per a què els productes siguen els propis de l’excedent de temporada i no uns adquirits ex profeso, ocasionant d’esta manera un perjudici de qualitat i garanties per al client, a més d’una insostenible disminució en el desenvolupament i creixement dels negocis», ha ressaltat el president de Confecomerç CV, Rafael Torres.

 

A més, assenyala que este fet implica que en l’oferta de les rebaixes «confluïsquen articles d’altres campanyes, com per exemple de l’època estival, no marcant adequadament els diferents períodes, generant d’eixa manera confusió i desinterés per al consumidor».

 

Els productes de major auge comercial en estes dates seran calçat, tèxtil, complements, joieria, perfumeria, equipament personal, a més de productes de la casa (electrodomèstics, mobles i decoració) i electrònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.