Els comerços valencians demanen canviar les dates de les rebaixes i limitar la venda de productes oferits

Roba

Roba en una imatge d’arxiu | Pixabay

La patronal autonòmica del comerç en la Comunitat Valenciana ha reclamat un canvi de la normativa de la campanya de rebaixes, que comença esta dimarts, ja que està condemnada després de la seua liberalització.

 

Confecomerç espera que les vendes en rebaixes cresquen un 3,5 per cent i realitza esta previsió després d’un Nadal que s’ha tancat amb xifres positives respecte a l’any passat i una temporada marcada per una climatologia excessivament càlida, «que no ha afavorit l’impuls de la campanya, i per la contínua proliferació de descomptes i promocions com el Black Friday, basades exclusivament en el preu».

 

Segons ha apuntat en un comunicat, el sector «es troba esperançat, i manté les expectatives de que el govern entrant marque una nova directriu en matèria de normativa, després de que per la liberalització de les rebaixes «s’haja registrat un impacte negatiu, que afecta no sols els comerciants sinó també als consumidors».

 

«Hem de realitzar una revisió de la mesura, no únicament per a regular i delimitar els diferents períodes, sinó també per a què els productes siguen els propis de l’excedent de temporada i no uns adquirits ex profeso, ocasionant d’esta manera un perjudici de qualitat i garanties per al client, a més d’una insostenible disminució en el desenvolupament i creixement dels negocis», ha ressaltat el president de Confecomerç CV, Rafael Torres.

 

A més, assenyala que este fet implica que en l’oferta de les rebaixes «confluïsquen articles d’altres campanyes, com per exemple de l’època estival, no marcant adequadament els diferents períodes, generant d’eixa manera confusió i desinterés per al consumidor».

 

Els productes de major auge comercial en estes dates seran calçat, tèxtil, complements, joieria, perfumeria, equipament personal, a més de productes de la casa (electrodomèstics, mobles i decoració) i electrònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU