Els comerços valencians demanen canviar les dates de les rebaixes i limitar la venda de productes oferits

Roba

Roba en una imatge d’arxiu | Pixabay

La patronal autonòmica del comerç en la Comunitat Valenciana ha reclamat un canvi de la normativa de la campanya de rebaixes, que comença esta dimarts, ja que està condemnada després de la seua liberalització.

 

Confecomerç espera que les vendes en rebaixes cresquen un 3,5 per cent i realitza esta previsió després d’un Nadal que s’ha tancat amb xifres positives respecte a l’any passat i una temporada marcada per una climatologia excessivament càlida, «que no ha afavorit l’impuls de la campanya, i per la contínua proliferació de descomptes i promocions com el Black Friday, basades exclusivament en el preu».

 

Segons ha apuntat en un comunicat, el sector «es troba esperançat, i manté les expectatives de que el govern entrant marque una nova directriu en matèria de normativa, després de que per la liberalització de les rebaixes «s’haja registrat un impacte negatiu, que afecta no sols els comerciants sinó també als consumidors».

 

«Hem de realitzar una revisió de la mesura, no únicament per a regular i delimitar els diferents períodes, sinó també per a què els productes siguen els propis de l’excedent de temporada i no uns adquirits ex profeso, ocasionant d’esta manera un perjudici de qualitat i garanties per al client, a més d’una insostenible disminució en el desenvolupament i creixement dels negocis», ha ressaltat el president de Confecomerç CV, Rafael Torres.

 

A més, assenyala que este fet implica que en l’oferta de les rebaixes «confluïsquen articles d’altres campanyes, com per exemple de l’època estival, no marcant adequadament els diferents períodes, generant d’eixa manera confusió i desinterés per al consumidor».

 

Els productes de major auge comercial en estes dates seran calçat, tèxtil, complements, joieria, perfumeria, equipament personal, a més de productes de la casa (electrodomèstics, mobles i decoració) i electrònica.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts huit membres d’una xarxa que robava i extorquia a empresaris asiàtics i planejava un segrest a València

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat una xarxa assentada a Madrid que atacava a empresaris d'Àsia oriental. Se'ls atribuïx un robatori amb violència a Cantàbria i la planificació d'un segrest a València.

Morant ha defés que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i la ciència ho avala

Diana Morant ha sostingut que la violència de gènere afecta a les dones per ser-ho i que la ciència ho recolza. En el 8M ha demanat mantindre la mobilització per la igualtat i combatre el negacionismo, recordant tres assassinats a la província de Castelló.

Pérez Llorca advoca per la igualtat més enllà de pancartes en la Romeria dels Canyes

El president ha cridat a treballar per la igualtat més enllà d'eslògans en la Romeria dels Canyes i ha reivindicat la cooperació entre institucions.

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.