Els comerços valencians demanen canviar les dates de les rebaixes i limitar la venda de productes oferits

Roba

Roba en una imatge d’arxiu | Pixabay

La patronal autonòmica del comerç en la Comunitat Valenciana ha reclamat un canvi de la normativa de la campanya de rebaixes, que comença esta dimarts, ja que està condemnada després de la seua liberalització.

 

Confecomerç espera que les vendes en rebaixes cresquen un 3,5 per cent i realitza esta previsió després d’un Nadal que s’ha tancat amb xifres positives respecte a l’any passat i una temporada marcada per una climatologia excessivament càlida, «que no ha afavorit l’impuls de la campanya, i per la contínua proliferació de descomptes i promocions com el Black Friday, basades exclusivament en el preu».

 

Segons ha apuntat en un comunicat, el sector «es troba esperançat, i manté les expectatives de que el govern entrant marque una nova directriu en matèria de normativa, després de que per la liberalització de les rebaixes «s’haja registrat un impacte negatiu, que afecta no sols els comerciants sinó també als consumidors».

 

«Hem de realitzar una revisió de la mesura, no únicament per a regular i delimitar els diferents períodes, sinó també per a què els productes siguen els propis de l’excedent de temporada i no uns adquirits ex profeso, ocasionant d’esta manera un perjudici de qualitat i garanties per al client, a més d’una insostenible disminució en el desenvolupament i creixement dels negocis», ha ressaltat el president de Confecomerç CV, Rafael Torres.

 

A més, assenyala que este fet implica que en l’oferta de les rebaixes «confluïsquen articles d’altres campanyes, com per exemple de l’època estival, no marcant adequadament els diferents períodes, generant d’eixa manera confusió i desinterés per al consumidor».

 

Els productes de major auge comercial en estes dates seran calçat, tèxtil, complements, joieria, perfumeria, equipament personal, a més de productes de la casa (electrodomèstics, mobles i decoració) i electrònica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.