Google reconeix que escolta el 0,2% de les conversacions de l’assistent virtual

Google

Google ha confirmat que escolten el 0,2% de les conversacions que els usuaris mantenen amb els assistents virtuals| Agències

 

La companyia Google ha admés este dijous que alguns «experts del llenguatge» contractats per l’empresa escolten, aproximadament, el 0,2% de les conversacions que els usuaris dels assistents virtuals mantenen amb ells. Un fet que torna a reafirmar el que moltes persones porten diguent des de fa uns anys, que una part de les interaccions no són privades, tot i que la companyia assegura que ho fa per millorar el servici.

 

Les empreses que gestionen assistents virtuals, fins ara sempre havien assegurat que les conversacions entre l’usuari i l’assistent eren privades del tot, d’eixa manera ho havien recalcat marques com Amazon, Apple o Samsung, a més de Google. És a dir, afirmaven que els únics que escoltaven als usuaris eren els robots a través d’intel·ligència virtual, però ara, la filtració d’un dels experts en llenguatge contractat per la marca ha revelat tot el contrari.

 

La revelació arriba de la mà d’un dels responsables del producte de busca de la companyia, David Monses, qui va publicar una entrada en el blog oficial de Google en resposta a una informació que va aparéixer en VRT NWS. La televisió belga va tindre accés a més de mil gravacions d’individus anònims realitzades per la companyia. Les gravacions van ser facilitades en llengua neerlandesa per un dels experts que Google havia contractat per a escoltar segments de les conversacions i «comprendre, d’eixa manera, les particularitats i els accents de cada idioma».

 

Google «prendrà accions» per la filtració

Google ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració en considerar-la una «violació» de la política de seguretat de dades. A més a més, ha admés comptar amb diferents «experts de tot el món» que tenen la funció d’escoltar i transcriure «part dels diàlegs per a ajudar-nos a entendre millor aquells idiomes».

 

La firma Mountain View (Califòrnia, EUA) va xifrar el percentatge de les interaccions analitzades en el 0,2% i va garantir que els fragments no van associats a comptes d’usuaris i que es demana als «experts» que no transcriguen sons o conversacions que no van dirigides explícitament a Google.

 

Google

Google ja ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració | València Diari

 

No obstant això, la televisió belga va identificar «direccions postals i altra informació delicada» en les gravacions, un fet que els va permetre posar-se en contacte amb persones a les que se’ls havia gravat la veu, confirmant que, efectivament, es tractava d’ells. «Una parella de Waasmunster, Bèlgica, va reconéixer immediatament la veu del seu fill i del seu nét» van posar com a exemple els de la televisió belga.

 

Google es va defendre indicant que l’assistent només envia les gravacions d’àudio una volta ha detectat que l’usuari està interactuant amb ell després d’haver dit la paraula clau per a activar-se, com per exemple, «Ei, Google».

 

Però VRT NWS va afirmar que del miler de fragments als que havia tingut accés, 153 eren conversacions a les que ningú havia donat l’ordre d’activació, sinó que l’assistent virtual va interpretar erròniament un so. Entre altres coses, el mitjà belga va assegurar haver escoltat converses en el llit, entre pares i fills, telefonades professionals, discussions i escenes tant de sexe com de violència.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.