Google reconeix que escolta el 0,2% de les conversacions de l’assistent virtual

Google

Google ha confirmat que escolten el 0,2% de les conversacions que els usuaris mantenen amb els assistents virtuals| Agències

 

La companyia Google ha admés este dijous que alguns «experts del llenguatge» contractats per l’empresa escolten, aproximadament, el 0,2% de les conversacions que els usuaris dels assistents virtuals mantenen amb ells. Un fet que torna a reafirmar el que moltes persones porten diguent des de fa uns anys, que una part de les interaccions no són privades, tot i que la companyia assegura que ho fa per millorar el servici.

 

Les empreses que gestionen assistents virtuals, fins ara sempre havien assegurat que les conversacions entre l’usuari i l’assistent eren privades del tot, d’eixa manera ho havien recalcat marques com Amazon, Apple o Samsung, a més de Google. És a dir, afirmaven que els únics que escoltaven als usuaris eren els robots a través d’intel·ligència virtual, però ara, la filtració d’un dels experts en llenguatge contractat per la marca ha revelat tot el contrari.

 

La revelació arriba de la mà d’un dels responsables del producte de busca de la companyia, David Monses, qui va publicar una entrada en el blog oficial de Google en resposta a una informació que va aparéixer en VRT NWS. La televisió belga va tindre accés a més de mil gravacions d’individus anònims realitzades per la companyia. Les gravacions van ser facilitades en llengua neerlandesa per un dels experts que Google havia contractat per a escoltar segments de les conversacions i «comprendre, d’eixa manera, les particularitats i els accents de cada idioma».

 

Google «prendrà accions» per la filtració

Google ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració en considerar-la una «violació» de la política de seguretat de dades. A més a més, ha admés comptar amb diferents «experts de tot el món» que tenen la funció d’escoltar i transcriure «part dels diàlegs per a ajudar-nos a entendre millor aquells idiomes».

 

La firma Mountain View (Califòrnia, EUA) va xifrar el percentatge de les interaccions analitzades en el 0,2% i va garantir que els fragments no van associats a comptes d’usuaris i que es demana als «experts» que no transcriguen sons o conversacions que no van dirigides explícitament a Google.

 

Google

Google ja ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració | València Diari

 

No obstant això, la televisió belga va identificar «direccions postals i altra informació delicada» en les gravacions, un fet que els va permetre posar-se en contacte amb persones a les que se’ls havia gravat la veu, confirmant que, efectivament, es tractava d’ells. «Una parella de Waasmunster, Bèlgica, va reconéixer immediatament la veu del seu fill i del seu nét» van posar com a exemple els de la televisió belga.

 

Google es va defendre indicant que l’assistent només envia les gravacions d’àudio una volta ha detectat que l’usuari està interactuant amb ell després d’haver dit la paraula clau per a activar-se, com per exemple, «Ei, Google».

 

Però VRT NWS va afirmar que del miler de fragments als que havia tingut accés, 153 eren conversacions a les que ningú havia donat l’ordre d’activació, sinó que l’assistent virtual va interpretar erròniament un so. Entre altres coses, el mitjà belga va assegurar haver escoltat converses en el llit, entre pares i fills, telefonades professionals, discussions i escenes tant de sexe com de violència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.