Google reconeix que escolta el 0,2% de les conversacions de l’assistent virtual

Google

Google ha confirmat que escolten el 0,2% de les conversacions que els usuaris mantenen amb els assistents virtuals| Agències

 

La companyia Google ha admés este dijous que alguns «experts del llenguatge» contractats per l’empresa escolten, aproximadament, el 0,2% de les conversacions que els usuaris dels assistents virtuals mantenen amb ells. Un fet que torna a reafirmar el que moltes persones porten diguent des de fa uns anys, que una part de les interaccions no són privades, tot i que la companyia assegura que ho fa per millorar el servici.

 

Les empreses que gestionen assistents virtuals, fins ara sempre havien assegurat que les conversacions entre l’usuari i l’assistent eren privades del tot, d’eixa manera ho havien recalcat marques com Amazon, Apple o Samsung, a més de Google. És a dir, afirmaven que els únics que escoltaven als usuaris eren els robots a través d’intel·ligència virtual, però ara, la filtració d’un dels experts en llenguatge contractat per la marca ha revelat tot el contrari.

 

La revelació arriba de la mà d’un dels responsables del producte de busca de la companyia, David Monses, qui va publicar una entrada en el blog oficial de Google en resposta a una informació que va aparéixer en VRT NWS. La televisió belga va tindre accés a més de mil gravacions d’individus anònims realitzades per la companyia. Les gravacions van ser facilitades en llengua neerlandesa per un dels experts que Google havia contractat per a escoltar segments de les conversacions i «comprendre, d’eixa manera, les particularitats i els accents de cada idioma».

 

Google «prendrà accions» per la filtració

Google ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració en considerar-la una «violació» de la política de seguretat de dades. A més a més, ha admés comptar amb diferents «experts de tot el món» que tenen la funció d’escoltar i transcriure «part dels diàlegs per a ajudar-nos a entendre millor aquells idiomes».

 

La firma Mountain View (Califòrnia, EUA) va xifrar el percentatge de les interaccions analitzades en el 0,2% i va garantir que els fragments no van associats a comptes d’usuaris i que es demana als «experts» que no transcriguen sons o conversacions que no van dirigides explícitament a Google.

 

Google

Google ja ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració | València Diari

 

No obstant això, la televisió belga va identificar «direccions postals i altra informació delicada» en les gravacions, un fet que els va permetre posar-se en contacte amb persones a les que se’ls havia gravat la veu, confirmant que, efectivament, es tractava d’ells. «Una parella de Waasmunster, Bèlgica, va reconéixer immediatament la veu del seu fill i del seu nét» van posar com a exemple els de la televisió belga.

 

Google es va defendre indicant que l’assistent només envia les gravacions d’àudio una volta ha detectat que l’usuari està interactuant amb ell després d’haver dit la paraula clau per a activar-se, com per exemple, «Ei, Google».

 

Però VRT NWS va afirmar que del miler de fragments als que havia tingut accés, 153 eren conversacions a les que ningú havia donat l’ordre d’activació, sinó que l’assistent virtual va interpretar erròniament un so. Entre altres coses, el mitjà belga va assegurar haver escoltat converses en el llit, entre pares i fills, telefonades professionals, discussions i escenes tant de sexe com de violència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.