Google reconeix que escolta el 0,2% de les conversacions de l’assistent virtual

Google

Google ha confirmat que escolten el 0,2% de les conversacions que els usuaris mantenen amb els assistents virtuals| Agències

 

La companyia Google ha admés este dijous que alguns «experts del llenguatge» contractats per l’empresa escolten, aproximadament, el 0,2% de les conversacions que els usuaris dels assistents virtuals mantenen amb ells. Un fet que torna a reafirmar el que moltes persones porten diguent des de fa uns anys, que una part de les interaccions no són privades, tot i que la companyia assegura que ho fa per millorar el servici.

 

Les empreses que gestionen assistents virtuals, fins ara sempre havien assegurat que les conversacions entre l’usuari i l’assistent eren privades del tot, d’eixa manera ho havien recalcat marques com Amazon, Apple o Samsung, a més de Google. És a dir, afirmaven que els únics que escoltaven als usuaris eren els robots a través d’intel·ligència virtual, però ara, la filtració d’un dels experts en llenguatge contractat per la marca ha revelat tot el contrari.

 

La revelació arriba de la mà d’un dels responsables del producte de busca de la companyia, David Monses, qui va publicar una entrada en el blog oficial de Google en resposta a una informació que va aparéixer en VRT NWS. La televisió belga va tindre accés a més de mil gravacions d’individus anònims realitzades per la companyia. Les gravacions van ser facilitades en llengua neerlandesa per un dels experts que Google havia contractat per a escoltar segments de les conversacions i «comprendre, d’eixa manera, les particularitats i els accents de cada idioma».

 

Google «prendrà accions» per la filtració

Google ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració en considerar-la una «violació» de la política de seguretat de dades. A més a més, ha admés comptar amb diferents «experts de tot el món» que tenen la funció d’escoltar i transcriure «part dels diàlegs per a ajudar-nos a entendre millor aquells idiomes».

 

La firma Mountain View (Califòrnia, EUA) va xifrar el percentatge de les interaccions analitzades en el 0,2% i va garantir que els fragments no van associats a comptes d’usuaris i que es demana als «experts» que no transcriguen sons o conversacions que no van dirigides explícitament a Google.

 

Google

Google ja ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració | València Diari

 

No obstant això, la televisió belga va identificar «direccions postals i altra informació delicada» en les gravacions, un fet que els va permetre posar-se en contacte amb persones a les que se’ls havia gravat la veu, confirmant que, efectivament, es tractava d’ells. «Una parella de Waasmunster, Bèlgica, va reconéixer immediatament la veu del seu fill i del seu nét» van posar com a exemple els de la televisió belga.

 

Google es va defendre indicant que l’assistent només envia les gravacions d’àudio una volta ha detectat que l’usuari està interactuant amb ell després d’haver dit la paraula clau per a activar-se, com per exemple, «Ei, Google».

 

Però VRT NWS va afirmar que del miler de fragments als que havia tingut accés, 153 eren conversacions a les que ningú havia donat l’ordre d’activació, sinó que l’assistent virtual va interpretar erròniament un so. Entre altres coses, el mitjà belga va assegurar haver escoltat converses en el llit, entre pares i fills, telefonades professionals, discussions i escenes tant de sexe com de violència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.