Google reconeix que escolta el 0,2% de les conversacions de l’assistent virtual

Google

Google ha confirmat que escolten el 0,2% de les conversacions que els usuaris mantenen amb els assistents virtuals| Agències

 

La companyia Google ha admés este dijous que alguns «experts del llenguatge» contractats per l’empresa escolten, aproximadament, el 0,2% de les conversacions que els usuaris dels assistents virtuals mantenen amb ells. Un fet que torna a reafirmar el que moltes persones porten diguent des de fa uns anys, que una part de les interaccions no són privades, tot i que la companyia assegura que ho fa per millorar el servici.

 

Les empreses que gestionen assistents virtuals, fins ara sempre havien assegurat que les conversacions entre l’usuari i l’assistent eren privades del tot, d’eixa manera ho havien recalcat marques com Amazon, Apple o Samsung, a més de Google. És a dir, afirmaven que els únics que escoltaven als usuaris eren els robots a través d’intel·ligència virtual, però ara, la filtració d’un dels experts en llenguatge contractat per la marca ha revelat tot el contrari.

 

La revelació arriba de la mà d’un dels responsables del producte de busca de la companyia, David Monses, qui va publicar una entrada en el blog oficial de Google en resposta a una informació que va aparéixer en VRT NWS. La televisió belga va tindre accés a més de mil gravacions d’individus anònims realitzades per la companyia. Les gravacions van ser facilitades en llengua neerlandesa per un dels experts que Google havia contractat per a escoltar segments de les conversacions i «comprendre, d’eixa manera, les particularitats i els accents de cada idioma».

 

Google «prendrà accions» per la filtració

Google ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració en considerar-la una «violació» de la política de seguretat de dades. A més a més, ha admés comptar amb diferents «experts de tot el món» que tenen la funció d’escoltar i transcriure «part dels diàlegs per a ajudar-nos a entendre millor aquells idiomes».

 

La firma Mountain View (Califòrnia, EUA) va xifrar el percentatge de les interaccions analitzades en el 0,2% i va garantir que els fragments no van associats a comptes d’usuaris i que es demana als «experts» que no transcriguen sons o conversacions que no van dirigides explícitament a Google.

 

Google

Google ja ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració | València Diari

 

No obstant això, la televisió belga va identificar «direccions postals i altra informació delicada» en les gravacions, un fet que els va permetre posar-se en contacte amb persones a les que se’ls havia gravat la veu, confirmant que, efectivament, es tractava d’ells. «Una parella de Waasmunster, Bèlgica, va reconéixer immediatament la veu del seu fill i del seu nét» van posar com a exemple els de la televisió belga.

 

Google es va defendre indicant que l’assistent només envia les gravacions d’àudio una volta ha detectat que l’usuari està interactuant amb ell després d’haver dit la paraula clau per a activar-se, com per exemple, «Ei, Google».

 

Però VRT NWS va afirmar que del miler de fragments als que havia tingut accés, 153 eren conversacions a les que ningú havia donat l’ordre d’activació, sinó que l’assistent virtual va interpretar erròniament un so. Entre altres coses, el mitjà belga va assegurar haver escoltat converses en el llit, entre pares i fills, telefonades professionals, discussions i escenes tant de sexe com de violència.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.