13.5 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Instagram planteja amagar la xifra de «likes»

Instagram

Instagram planteja amagar la xifra de ‘likes’ | Cedida

 

Instagram estudia la possibilitat d’amagar la xifra de ‘likes’ de les publicacions per a intentar reduir la pressió social que causa en els usuaris. La plataforma busca donar més importància al contingut i menys a la popularitat, de manera que els seguidors no podrien vore la quantitat de reaccions en els comptes dels altres. Eixa modificació s’ha implementat en el Canadà, com a prova inicial i, si els resultats són positius, s’aplicarà en tot el món.

 

Segons experts en psicologia, l’ús descontrolat de les xarxes socials pot causar addicció i depressió en els usuaris i, fins i tot, pot induir al suïcidi. El fet de comprovar els propis ‘likes’ i comentaris i comparar-los amb els d’altres comptes pot generar ansietat i la necessitat de sentir-se validat per tot el contingut que es compartix. Per això, eliminar la xifra de reaccions podria reduir l’estrés que causa l’aplicació i potenciar el contingut de qualitat.

 

Instagram

La prova pilot no mostra la xifra de «likes» | Cedida

 

La mesura, segons la prova que s’ha aplicat en el Canadà, permet que només l’autor del contingut puga vore la quantitat d’usuaris que han reaccionat al ‘post’. Les altres persones només poden vore algun dels seguidors que han reaccionat i sense tindre l’opció de vore’n el número concret. En cas que la prova pilot funcione positivament, la mesura s’aplicarà en l’aplicació en tots els països per a reduir al màxim la pressió social en relació als ‘likes’ obtinguts.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.