Instagram planteja amagar la xifra de «likes»

Instagram

Instagram planteja amagar la xifra de ‘likes’ | Cedida

 

Instagram estudia la possibilitat d’amagar la xifra de ‘likes’ de les publicacions per a intentar reduir la pressió social que causa en els usuaris. La plataforma busca donar més importància al contingut i menys a la popularitat, de manera que els seguidors no podrien vore la quantitat de reaccions en els comptes dels altres. Eixa modificació s’ha implementat en el Canadà, com a prova inicial i, si els resultats són positius, s’aplicarà en tot el món.

 

Segons experts en psicologia, l’ús descontrolat de les xarxes socials pot causar addicció i depressió en els usuaris i, fins i tot, pot induir al suïcidi. El fet de comprovar els propis ‘likes’ i comentaris i comparar-los amb els d’altres comptes pot generar ansietat i la necessitat de sentir-se validat per tot el contingut que es compartix. Per això, eliminar la xifra de reaccions podria reduir l’estrés que causa l’aplicació i potenciar el contingut de qualitat.

 

Instagram

La prova pilot no mostra la xifra de «likes» | Cedida

 

La mesura, segons la prova que s’ha aplicat en el Canadà, permet que només l’autor del contingut puga vore la quantitat d’usuaris que han reaccionat al ‘post’. Les altres persones només poden vore algun dels seguidors que han reaccionat i sense tindre l’opció de vore’n el número concret. En cas que la prova pilot funcione positivament, la mesura s’aplicarà en l’aplicació en tots els països per a reduir al màxim la pressió social en relació als ‘likes’ obtinguts.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.