Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Ejemplo de shortcode con estilo
Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

Compromís ha denunciat que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ a una empresa per a equipar els vehicles de Bombers de la ciutat amb tabletes, amb el preu inflat i sense els controls que marca la llei, segons un informe de l’Agència Valenciana Antifrau que ha obert una fase de seguiment del cas.

Segons ha explicat la coalició en una roda de premsa, Antifrau ha ratificat que hi ha ‘irregularitats’ en un contracte per a la compra de 20 sistemes embarcats, és a dir, tabletes preparades per a entorns extrems, i 25 llicències ResQmobile per als camions de Bombers.

L’import total del contracte és de 153.420 euros i, segons Compromís, això suposa ‘un preu inflat en quasi 15.000 euros’ respecte a una proposta prèvia de la mateixa empresa.

Papers calcats a la proposta de l’empresa

La portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, ha assegurat que l’informe d’Antifrau acredita que l’Ajuntament ha aprovat uns plecs ‘calcats’ a la proposta inicial de l’empresa adjudicatària.

Robles ha detallat que, segons Antifrau, es va acceptar ‘un preu inflat’, es va admetre una única oferta i es va donar per bona ‘una declaració que ara considera falsa’.

El contracte afecta el Departament de Bombers, Prevenció, Intervenció en Emergències i Protecció Civil, l’àrea que encapçala Juan Carlos Caballero, també portaveu del govern municipal de l’alcaldessa, María José Catalá.

Compromís ha explicat que, en el moment de traure la licitació, l’empresa va declarar per escrit que no havia participat en la preparació del contracte.

No obstant això, l’Agència Valenciana Antifrau considera falsa esta afirmació i apunta que podria comportar responsabilitats administratives i, eventualment, penals, segons ha remarcat la coalició.

Segons Compromís, el preu de licitació de 153.420 euros és 14.893 euros més car que la proposta que la mateixa empresa havia presentat mesos abans.

La formació ha afegit que Antifrau aprecia que hi va haver accés a informació privilegiada i un pacte de ‘preu protegit’ entre el fabricant i l’adjudicatària, específic per a l’Ajuntament i tancat abans que la licitació fora pública.

Este escenari podria suposar una possible infracció de la Llei de Defensa de la Competència, segons ha destacat Compromís.

Recomanació d’Antifrau i crítica a la gestió de Catalá

L’Agència Valenciana Antifrau recomana a l’Ajuntament de València que valore iniciar la revisió d’ofici d’este contracte i li dona un mes de termini per a informar de les mesures que acorda adoptar.

Papi Robles ha afirmat que ‘això passa quan ni el Comitè Ètic ni la Comissió Antifrau s’han constituït’ en el consistori.

Per a la portaveu de Compromís, estos fets encaixen ‘en un patró’, perquè Antifrau ja va elevar a definitiu el passat 6 de maig un informe que apreciava irregularitats en sis contractes.

En eixos sis contractes, segons ha recordat Robles, el regidor José Marí Olano va presidir la Mesa de Contractació ‘sense identificar el conflicte d’interés’ i ‘hui continua sent regidor delegat de Contractació’.

A més, ha criticat que ‘qui va restar importància a aquell informe i el va qualificar d’operació política’ va ser Juan Carlos Caballero.

‘En l’Ajuntament de Catalá es contracta a mida, es paga de més i no hi ha ningú vetlant perquè això no passe. Amb un informe d’Antifrau damunt la taula, ara li toca a Catalá dir què pensa fer amb este contracte’, ha conclós Robles.

Últimes notícies

Mor atropellada una dona de 30 anys a l’avinguda Mestre Rodrigo de València

Una dona de 30 anys ha mort este dijous atropellada a l’avinguda Mestre Rodrigo de València després de baixar del seu vehicle estacionat.

Arxiven la denúncia de l’alcalde d’Elx per la difusió de l’adreça de casa seua

L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha arxivat la denúncia de l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, per la suposada revelació de l’adreça de la seua vivenda en una roda de premsa del grup municipal socialista, decisió que ha encés de nou el conflicte polític a la ciutat.

El Levante busca trencar la seua pitjor ratxa recent en un camp maleït

El Levante visita este divendres Riazor per enfrontar-se a un Deportivo en forma de LaLiga EA Sports, ambdós equips sumits en dinàmiques sense victòries i amb urgències per reaccionar. Luís Castro alerta del potencial gallec i admet els problemes del seu equip fora de casa i les baixes per lesió.

Ford Almussafes aturarà la producció de vehicles fins a novembre per l’ERTO

La planta de vehicles de Ford Almussafes deixarà de produir del 19 d’octubre a l’11 de novembre i, de nou, des del 16 de desembre fins a final d’any per l’ERTO vigent fins al 31 de desembre.

El TSJCV tomba la querella contra Pérez Llorca per la invitació a la final del Mundial

El TSJCV ha decidit no admetre a tràmit la querella contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per la invitació per a assistir a la final del Mundial de Futbol de 2026 a Nova York, en considerar que el regal d’una entrada és una pràctica socialment admesa i que la denúncia es basa en meres especulacions.

Pérez Llorca defensa en Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó

El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat al Monestir de Poblet el llegat comú de la Corona d’Aragó i el paper de la Comunitat Valenciana en l’Espanya autonòmica actual.

El nou Patricova eleva més d’un 60 % el risc en les zones afectades per la dana

La revisió del Patricova que ha iniciat la Generalitat incorpora les conclusions de la dana i incrementa més d’un 60 % el risc en les zones inundables respecte a la cartografia anterior. L’estudi detalla especialment l’impacte en l’Alt i Baix Magre, els barrancs de l’Horta Sud i el Baix Túria.

Gulácsi torna als entrenaments del Villarreal després de l’assalt violent a sa casa

El porter hongarés Peter Gulácsi ha tornat als entrenaments del Villarreal després d’haver sigut baixa contra el Nàpols per un assalt violent al seu domicili de Puçol, mentres el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir ara si juga ell o manté en la porteria Luiz Júnior davant l’Elx.