Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Ejemplo de shortcode con estilo
Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

Compromís ha denunciat que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ a una empresa per a equipar els vehicles de Bombers de la ciutat amb tabletes, amb el preu inflat i sense els controls que marca la llei, segons un informe de l’Agència Valenciana Antifrau que ha obert una fase de seguiment del cas.

Segons ha explicat la coalició en una roda de premsa, Antifrau ha ratificat que hi ha ‘irregularitats’ en un contracte per a la compra de 20 sistemes embarcats, és a dir, tabletes preparades per a entorns extrems, i 25 llicències ResQmobile per als camions de Bombers.

L’import total del contracte és de 153.420 euros i, segons Compromís, això suposa ‘un preu inflat en quasi 15.000 euros’ respecte a una proposta prèvia de la mateixa empresa.

Papers calcats a la proposta de l’empresa

La portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, ha assegurat que l’informe d’Antifrau acredita que l’Ajuntament ha aprovat uns plecs ‘calcats’ a la proposta inicial de l’empresa adjudicatària.

Robles ha detallat que, segons Antifrau, es va acceptar ‘un preu inflat’, es va admetre una única oferta i es va donar per bona ‘una declaració que ara considera falsa’.

El contracte afecta el Departament de Bombers, Prevenció, Intervenció en Emergències i Protecció Civil, l’àrea que encapçala Juan Carlos Caballero, també portaveu del govern municipal de l’alcaldessa, María José Catalá.

Compromís ha explicat que, en el moment de traure la licitació, l’empresa va declarar per escrit que no havia participat en la preparació del contracte.

No obstant això, l’Agència Valenciana Antifrau considera falsa esta afirmació i apunta que podria comportar responsabilitats administratives i, eventualment, penals, segons ha remarcat la coalició.

Segons Compromís, el preu de licitació de 153.420 euros és 14.893 euros més car que la proposta que la mateixa empresa havia presentat mesos abans.

La formació ha afegit que Antifrau aprecia que hi va haver accés a informació privilegiada i un pacte de ‘preu protegit’ entre el fabricant i l’adjudicatària, específic per a l’Ajuntament i tancat abans que la licitació fora pública.

Este escenari podria suposar una possible infracció de la Llei de Defensa de la Competència, segons ha destacat Compromís.

Recomanació d’Antifrau i crítica a la gestió de Catalá

L’Agència Valenciana Antifrau recomana a l’Ajuntament de València que valore iniciar la revisió d’ofici d’este contracte i li dona un mes de termini per a informar de les mesures que acorda adoptar.

Papi Robles ha afirmat que ‘això passa quan ni el Comitè Ètic ni la Comissió Antifrau s’han constituït’ en el consistori.

Per a la portaveu de Compromís, estos fets encaixen ‘en un patró’, perquè Antifrau ja va elevar a definitiu el passat 6 de maig un informe que apreciava irregularitats en sis contractes.

En eixos sis contractes, segons ha recordat Robles, el regidor José Marí Olano va presidir la Mesa de Contractació ‘sense identificar el conflicte d’interés’ i ‘hui continua sent regidor delegat de Contractació’.

A més, ha criticat que ‘qui va restar importància a aquell informe i el va qualificar d’operació política’ va ser Juan Carlos Caballero.

‘En l’Ajuntament de Catalá es contracta a mida, es paga de més i no hi ha ningú vetlant perquè això no passe. Amb un informe d’Antifrau damunt la taula, ara li toca a Catalá dir què pensa fer amb este contracte’, ha conclós Robles.

Últimes notícies

Catalá assegura que l’únic número u que li preocupa el 29N és Pedro Sánchez

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que l’únic candidat que li preocupa en les eleccions del 29 de novembre és Pedro Sánchez, a qui exigix que deixe la presidència del Govern com més prompte millor.

El Valencia CF torna a obrir els entrenaments als mitjans tres anys després

El Valencia CF ha permés als mitjans vore els primers quinze minuts de la sessió a Paterna, tres anys després de l’última vegada, en la primera setmana de Braulio Vázquez i Javier Aguirre al club.

Els sindicats docents avisen d’una nova onada de protestes si Educació no mou fitxa

STEPV, UGT i CCOO advertixen que reprendran les mobilitzacions i podrien reactivar la vaga indefinida si la Conselleria d’Educació no atén les reivindicacions pendents. Les organitzacions preparen una gran assemblea i un calendari de protestes per al curs 2026/2027.

Una IA de la UPV detecta sexisme ocult en vídeos i mems de TikTok

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’intel·ligència artificial que combina vídeos i senyals fisiològiques per a descobrir continguts sexistes en mems i TikTok.

La Setmana Santa Marinera de València renuncia a les processons del 19 de març per la Cremà de les Falles

Les 31 germandats, corporacions i confraries adapten el calendari de 2027 davant la coincidència del Divendres de Dolors amb Sant Josep i preparen més de 80 processons a partir del 20 de març

El Valencia CF busca frenar en Mestalla una ratxa històrica de derrotes

El Valencia CF rep dissabte l’Athletic en LALIGA necessitat de puntuar per a no encaixar la quarta derrota seguida en Mestalla en una mateixa temporada, un registre mai vist com a local.

Una senderista rescatada en helicòpter amb una fractura de tíbia a la Vall de Gallinera

Una dona ha sigut rescatada en helicòpter amb una possible fractura de tíbia mentre feia una ruta senderista a la Vall de Gallinera i ha sigut evacuada fins a la helisuperfície de Finestrat, on esperaven els servicis sanitaris.

Recuperats més de 780.000 euros estafats a una multinacional gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha aconseguit bloquejar i recuperar 788.788,26 euros estafats al director financer d’una empresa del grup d’una multinacional, després d’una transferència fraudulenta a un compte bancari austríac. El jutge ha ordenat la devolució íntegra dels fons, mentre continua oberta la investigació sobre un possible grup criminal.