11.1 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Un estudi explica el temps que dura la immunitat davant del coronavirus

 

Investigadors australians han revelat per primera volta, en un estudi publicat en la revista ‘Science Immunology’, que les persones que han sigut infectades amb el coronavirus poden tindre una immunitat durant, com a mínim, huit mesos.

 

La investigació és l’evidència més sòlida de la probabilitat que les vacunes contra el Covid-19 funcionen durant períodes prolongats. Anteriorment, molts estudis havien demostrat que la primera ona d’anticossos contra el coronavirus disminuïa després dels primers mesos, cosa que generava preocupació que les persones pogueren perdre la immunitat ràpidament, si bé este nou treball pot solucionar els dubtes d’estes preocupacions.

 

En concret, els experts han evidenciat que les cèl·lules específiques del sistema immunològic, anomenades cèl·lules B de memòria, «recorden» la infecció pel virus i, si es tornen a exposar al virus desencadenen una resposta immunitària protectora a través de la producció ràpida d’anticossos.

 

S’han analitzat 25 pacients amb Covid-19

Per a conseguir esta conclusió, els investigadors van analitzar a 25 pacients amb Covid-19 i van prendre 36 mostres de sang des del dia 4 després de la infecció fins al dia 242 després de la infecció. Igual que amb altres estudis, observant només la resposta d’anticossos els investigadors van trobar que els anticossos contra el virus van començar a disminuir després de 20 dies després de la infecció.

 

No obstant això, tots els pacients van continuar tenint cèl·lules B de memòria que reconeixien un dels dos components del virus SARS-CoV-2, les proteïnes de la nucleocàpsida i l’espiga. Estes cèl·lules B de memòria específiques del virus van estar presents de manera estable fins a huit mesos després de la infecció.

 

«Els resultats donen esperances sobre l’eficàcia de qualsevol vacuna contra el virus i també expliquen per què hi ha hagut tan pocs exemples de reinfecció genuïna entre els milions de persones que han donat positiu pel virus a tot el món. Eixos resultats són importants perquè mostren, definitivament, que els pacients infectats amb el virus Covid-19 de fet conserven immunitat contra el virus i la malaltia», han resolt els investigadors.

Últimes notícies

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.