Tot el que has de saber de Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer

 

Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer redueix en un 88 per cent les possibilitats d’acabar hospitalitzat per covid greu. Aqueixa és la targeta de presentació del Paxlovid.

 

 

A qui va dirigit l’antiviral Paxlovid de Pfizer?

 

Un tractament dirigit per tant a persones d’edat avançada, amb patologies respiratòries prèvies o immunodeprimits. Els pacients amb el risc de desenvolupar un COVID greu.

 

Com es pren Paxlovid?

 

Les píndoles de Pfizer es prenen juntament amb l’antic antiviral ritonavir cada 12 hores durant cinc dies a partir de l’inici dels símptomes. Si s’autoritza, el tractament es vendrà com Paxlovid. El tractament s’administra per via oral, per la qual cosa Pfizer afirma que si el Paxlovid és autoritzat «es podrà receptar al primer signe d’infecció o al primer coneixement d’una exposició», la qual cosa segons l’empresa podria ajudar els pacients a evitar malalties greus.

 

Quins països han aprovat ja Paxlovid?

 

Els Estats Units i el Regne Unit ja els han aprovats completament. Aquests antivirals són capaços de bloquejar la replicació del virus del COVID. Per això, com més prompte millor es prenguen una vegada detectat el positiu, major és la seua eficàcia. Però aquestes pastilles ni eviten el contagi, ni són substitutiu a les vacunes, ni tenen efectes preventius. Una altra arma més per a lluitar contra el COVID però no la definitiva.

 

Quan ho aprovarà l’EMA?

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) ha anunciat aquest dilluns que ha començat a avaluar una sol·licitud d’autorització de comercialització condicional contra la COVID-19 per al medicament antiviral oral ‘Paxlovid‘ (PF-07321332 i ritonavir), de Pfizer.

La sol·licitud és per al tractament de la COVID-19 de lleu a moderada en pacients adults i adolescents (a partir de 12 anys d’edat i amb un pes mínim de 40 kg) que presenten un alt risc de progressió a COVID-19 greu.

L’EMA avaluarà els beneficis i els riscos de ‘Paxlovid’ en un termini reduït i podria emetre un dictamen «en qüestió de setmanes», depenent de «si les dades presentades són prou sòlids i de si es necessita més informació per a recolzar l’avaluació». 

Aquest calendari accelerat és possible perquè el Comité de Medicaments d’Ús Humà (CHMP, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ja ha iniciat un examen de les dades sobre el medicament durant una revisió contínua, que va incloure dades d’estudis de laboratori, animals i clínics, així com dades sobre la qualitat del medicament.

A més, el CHMP va avaluar els resultats provisionals de l’estudi principal sobre l’ús de ‘Paxlovid’ en pacients no hospitalitzats i no vacunats amb COVID-19 que presentaven una malaltia simptomàtica i almenys una afecció subjacent que els posava en risc de patir una malaltia greu.

 

Com actua Paxlovid?

 

‘Paxlovid’ és un medicament antiviral oral que redueix la capacitat del SARS-CoV-2 (el virus que causa la COVID-19) de multiplicar-se en l’organisme. El principi actiu PF-07321332 bloqueja l’activitat d’un enzim necessari perquè el virus es multiplique.

‘Paxlovid’ també subministra una dosi baixa de ritonavir (un inhibidor de la proteasa), que alenteix la descomposició del PF-07321332, la qual cosa permet que romanga més temps en l’organisme a nivells que afecten el virus. S’espera que ‘Paxlovid’ reduïsca la necessitat d’hospitalització dels pacients amb COVID-19.

 

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.