Tot el que has de saber de Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer

 

Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer redueix en un 88 per cent les possibilitats d’acabar hospitalitzat per covid greu. Aqueixa és la targeta de presentació del Paxlovid.

 

 

A qui va dirigit l’antiviral Paxlovid de Pfizer?

 

Un tractament dirigit per tant a persones d’edat avançada, amb patologies respiratòries prèvies o immunodeprimits. Els pacients amb el risc de desenvolupar un COVID greu.

 

Com es pren Paxlovid?

 

Les píndoles de Pfizer es prenen juntament amb l’antic antiviral ritonavir cada 12 hores durant cinc dies a partir de l’inici dels símptomes. Si s’autoritza, el tractament es vendrà com Paxlovid. El tractament s’administra per via oral, per la qual cosa Pfizer afirma que si el Paxlovid és autoritzat «es podrà receptar al primer signe d’infecció o al primer coneixement d’una exposició», la qual cosa segons l’empresa podria ajudar els pacients a evitar malalties greus.

 

Quins països han aprovat ja Paxlovid?

 

Els Estats Units i el Regne Unit ja els han aprovats completament. Aquests antivirals són capaços de bloquejar la replicació del virus del COVID. Per això, com més prompte millor es prenguen una vegada detectat el positiu, major és la seua eficàcia. Però aquestes pastilles ni eviten el contagi, ni són substitutiu a les vacunes, ni tenen efectes preventius. Una altra arma més per a lluitar contra el COVID però no la definitiva.

 

Quan ho aprovarà l’EMA?

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) ha anunciat aquest dilluns que ha començat a avaluar una sol·licitud d’autorització de comercialització condicional contra la COVID-19 per al medicament antiviral oral ‘Paxlovid‘ (PF-07321332 i ritonavir), de Pfizer.

La sol·licitud és per al tractament de la COVID-19 de lleu a moderada en pacients adults i adolescents (a partir de 12 anys d’edat i amb un pes mínim de 40 kg) que presenten un alt risc de progressió a COVID-19 greu.

L’EMA avaluarà els beneficis i els riscos de ‘Paxlovid’ en un termini reduït i podria emetre un dictamen «en qüestió de setmanes», depenent de «si les dades presentades són prou sòlids i de si es necessita més informació per a recolzar l’avaluació». 

Aquest calendari accelerat és possible perquè el Comité de Medicaments d’Ús Humà (CHMP, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ja ha iniciat un examen de les dades sobre el medicament durant una revisió contínua, que va incloure dades d’estudis de laboratori, animals i clínics, així com dades sobre la qualitat del medicament.

A més, el CHMP va avaluar els resultats provisionals de l’estudi principal sobre l’ús de ‘Paxlovid’ en pacients no hospitalitzats i no vacunats amb COVID-19 que presentaven una malaltia simptomàtica i almenys una afecció subjacent que els posava en risc de patir una malaltia greu.

 

Com actua Paxlovid?

 

‘Paxlovid’ és un medicament antiviral oral que redueix la capacitat del SARS-CoV-2 (el virus que causa la COVID-19) de multiplicar-se en l’organisme. El principi actiu PF-07321332 bloqueja l’activitat d’un enzim necessari perquè el virus es multiplique.

‘Paxlovid’ també subministra una dosi baixa de ritonavir (un inhibidor de la proteasa), que alenteix la descomposició del PF-07321332, la qual cosa permet que romanga més temps en l’organisme a nivells que afecten el virus. S’espera que ‘Paxlovid’ reduïsca la necessitat d’hospitalització dels pacients amb COVID-19.

 

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.