Tot el que has de saber de Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer

 

Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer redueix en un 88 per cent les possibilitats d’acabar hospitalitzat per covid greu. Aqueixa és la targeta de presentació del Paxlovid.

 

 

A qui va dirigit l’antiviral Paxlovid de Pfizer?

 

Un tractament dirigit per tant a persones d’edat avançada, amb patologies respiratòries prèvies o immunodeprimits. Els pacients amb el risc de desenvolupar un COVID greu.

 

Com es pren Paxlovid?

 

Les píndoles de Pfizer es prenen juntament amb l’antic antiviral ritonavir cada 12 hores durant cinc dies a partir de l’inici dels símptomes. Si s’autoritza, el tractament es vendrà com Paxlovid. El tractament s’administra per via oral, per la qual cosa Pfizer afirma que si el Paxlovid és autoritzat «es podrà receptar al primer signe d’infecció o al primer coneixement d’una exposició», la qual cosa segons l’empresa podria ajudar els pacients a evitar malalties greus.

 

Quins països han aprovat ja Paxlovid?

 

Els Estats Units i el Regne Unit ja els han aprovats completament. Aquests antivirals són capaços de bloquejar la replicació del virus del COVID. Per això, com més prompte millor es prenguen una vegada detectat el positiu, major és la seua eficàcia. Però aquestes pastilles ni eviten el contagi, ni són substitutiu a les vacunes, ni tenen efectes preventius. Una altra arma més per a lluitar contra el COVID però no la definitiva.

 

Quan ho aprovarà l’EMA?

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) ha anunciat aquest dilluns que ha començat a avaluar una sol·licitud d’autorització de comercialització condicional contra la COVID-19 per al medicament antiviral oral ‘Paxlovid‘ (PF-07321332 i ritonavir), de Pfizer.

La sol·licitud és per al tractament de la COVID-19 de lleu a moderada en pacients adults i adolescents (a partir de 12 anys d’edat i amb un pes mínim de 40 kg) que presenten un alt risc de progressió a COVID-19 greu.

L’EMA avaluarà els beneficis i els riscos de ‘Paxlovid’ en un termini reduït i podria emetre un dictamen «en qüestió de setmanes», depenent de «si les dades presentades són prou sòlids i de si es necessita més informació per a recolzar l’avaluació». 

Aquest calendari accelerat és possible perquè el Comité de Medicaments d’Ús Humà (CHMP, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ja ha iniciat un examen de les dades sobre el medicament durant una revisió contínua, que va incloure dades d’estudis de laboratori, animals i clínics, així com dades sobre la qualitat del medicament.

A més, el CHMP va avaluar els resultats provisionals de l’estudi principal sobre l’ús de ‘Paxlovid’ en pacients no hospitalitzats i no vacunats amb COVID-19 que presentaven una malaltia simptomàtica i almenys una afecció subjacent que els posava en risc de patir una malaltia greu.

 

Com actua Paxlovid?

 

‘Paxlovid’ és un medicament antiviral oral que redueix la capacitat del SARS-CoV-2 (el virus que causa la COVID-19) de multiplicar-se en l’organisme. El principi actiu PF-07321332 bloqueja l’activitat d’un enzim necessari perquè el virus es multiplique.

‘Paxlovid’ també subministra una dosi baixa de ritonavir (un inhibidor de la proteasa), que alenteix la descomposició del PF-07321332, la qual cosa permet que romanga més temps en l’organisme a nivells que afecten el virus. S’espera que ‘Paxlovid’ reduïsca la necessitat d’hospitalització dels pacients amb COVID-19.

 

Últimes notícies

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.

Un camió de Bombers de València donarà suport als bombers voluntaris d’Atalaya, al cor de l’Amazònia

Bombers pel Món presentarà en València la primera fase d’un projecte solidari que inclou la formació de bombers voluntaris i l’enviament d’un camió nodrissa a Atalaya, en plena Amazònia peruana.

La Fe es converteix en centre de referència valencià en consell genètic per a càncer hematològic

L'Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha sigut acreditat com a unitat de referència en consell genètic per a síndromes de predisposició al càncer hematològic per a tota la Comunitat Valenciana, després de superar un exigent procés d'avaluació de la Conselleria de Sanitat.