Tot el que has de saber de Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer

 

Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer redueix en un 88 per cent les possibilitats d’acabar hospitalitzat per covid greu. Aqueixa és la targeta de presentació del Paxlovid.

 

 

A qui va dirigit l’antiviral Paxlovid de Pfizer?

 

Un tractament dirigit per tant a persones d’edat avançada, amb patologies respiratòries prèvies o immunodeprimits. Els pacients amb el risc de desenvolupar un COVID greu.

 

Com es pren Paxlovid?

 

Les píndoles de Pfizer es prenen juntament amb l’antic antiviral ritonavir cada 12 hores durant cinc dies a partir de l’inici dels símptomes. Si s’autoritza, el tractament es vendrà com Paxlovid. El tractament s’administra per via oral, per la qual cosa Pfizer afirma que si el Paxlovid és autoritzat “es podrà receptar al primer signe d’infecció o al primer coneixement d’una exposició”, la qual cosa segons l’empresa podria ajudar els pacients a evitar malalties greus.

 

Quins països han aprovat ja Paxlovid?

 

Els Estats Units i el Regne Unit ja els han aprovats completament. Aquests antivirals són capaços de bloquejar la replicació del virus del COVID. Per això, com més prompte millor es prenguen una vegada detectat el positiu, major és la seua eficàcia. Però aquestes pastilles ni eviten el contagi, ni són substitutiu a les vacunes, ni tenen efectes preventius. Una altra arma més per a lluitar contra el COVID però no la definitiva.

 

Quan ho aprovarà l’EMA?

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) ha anunciat aquest dilluns que ha començat a avaluar una sol·licitud d’autorització de comercialització condicional contra la COVID-19 per al medicament antiviral oral ‘Paxlovid‘ (PF-07321332 i ritonavir), de Pfizer.

La sol·licitud és per al tractament de la COVID-19 de lleu a moderada en pacients adults i adolescents (a partir de 12 anys d’edat i amb un pes mínim de 40 kg) que presenten un alt risc de progressió a COVID-19 greu.

L’EMA avaluarà els beneficis i els riscos de ‘Paxlovid’ en un termini reduït i podria emetre un dictamen “en qüestió de setmanes”, depenent de “si les dades presentades són prou sòlids i de si es necessita més informació per a recolzar l’avaluació”. 

Aquest calendari accelerat és possible perquè el Comité de Medicaments d’Ús Humà (CHMP, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ja ha iniciat un examen de les dades sobre el medicament durant una revisió contínua, que va incloure dades d’estudis de laboratori, animals i clínics, així com dades sobre la qualitat del medicament.

A més, el CHMP va avaluar els resultats provisionals de l’estudi principal sobre l’ús de ‘Paxlovid’ en pacients no hospitalitzats i no vacunats amb COVID-19 que presentaven una malaltia simptomàtica i almenys una afecció subjacent que els posava en risc de patir una malaltia greu.

 

Com actua Paxlovid?

 

‘Paxlovid’ és un medicament antiviral oral que redueix la capacitat del SARS-CoV-2 (el virus que causa la COVID-19) de multiplicar-se en l’organisme. El principi actiu PF-07321332 bloqueja l’activitat d’un enzim necessari perquè el virus es multiplique.

‘Paxlovid’ també subministra una dosi baixa de ritonavir (un inhibidor de la proteasa), que alenteix la descomposició del PF-07321332, la qual cosa permet que romanga més temps en l’organisme a nivells que afecten el virus. S’espera que ‘Paxlovid’ reduïsca la necessitat d’hospitalització dels pacients amb COVID-19.

 

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.