Tot el que has de saber de Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer

 

Paxlovid, la píndola anticovid de Pfizer redueix en un 88 per cent les possibilitats d’acabar hospitalitzat per covid greu. Aqueixa és la targeta de presentació del Paxlovid.

 

 

A qui va dirigit l’antiviral Paxlovid de Pfizer?

 

Un tractament dirigit per tant a persones d’edat avançada, amb patologies respiratòries prèvies o immunodeprimits. Els pacients amb el risc de desenvolupar un COVID greu.

 

Com es pren Paxlovid?

 

Les píndoles de Pfizer es prenen juntament amb l’antic antiviral ritonavir cada 12 hores durant cinc dies a partir de l’inici dels símptomes. Si s’autoritza, el tractament es vendrà com Paxlovid. El tractament s’administra per via oral, per la qual cosa Pfizer afirma que si el Paxlovid és autoritzat «es podrà receptar al primer signe d’infecció o al primer coneixement d’una exposició», la qual cosa segons l’empresa podria ajudar els pacients a evitar malalties greus.

 

Quins països han aprovat ja Paxlovid?

 

Els Estats Units i el Regne Unit ja els han aprovats completament. Aquests antivirals són capaços de bloquejar la replicació del virus del COVID. Per això, com més prompte millor es prenguen una vegada detectat el positiu, major és la seua eficàcia. Però aquestes pastilles ni eviten el contagi, ni són substitutiu a les vacunes, ni tenen efectes preventius. Una altra arma més per a lluitar contra el COVID però no la definitiva.

 

Quan ho aprovarà l’EMA?

 

L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés) ha anunciat aquest dilluns que ha començat a avaluar una sol·licitud d’autorització de comercialització condicional contra la COVID-19 per al medicament antiviral oral ‘Paxlovid‘ (PF-07321332 i ritonavir), de Pfizer.

La sol·licitud és per al tractament de la COVID-19 de lleu a moderada en pacients adults i adolescents (a partir de 12 anys d’edat i amb un pes mínim de 40 kg) que presenten un alt risc de progressió a COVID-19 greu.

L’EMA avaluarà els beneficis i els riscos de ‘Paxlovid’ en un termini reduït i podria emetre un dictamen «en qüestió de setmanes», depenent de «si les dades presentades són prou sòlids i de si es necessita més informació per a recolzar l’avaluació». 

Aquest calendari accelerat és possible perquè el Comité de Medicaments d’Ús Humà (CHMP, per les seues sigles en anglés) de l’EMA ja ha iniciat un examen de les dades sobre el medicament durant una revisió contínua, que va incloure dades d’estudis de laboratori, animals i clínics, així com dades sobre la qualitat del medicament.

A més, el CHMP va avaluar els resultats provisionals de l’estudi principal sobre l’ús de ‘Paxlovid’ en pacients no hospitalitzats i no vacunats amb COVID-19 que presentaven una malaltia simptomàtica i almenys una afecció subjacent que els posava en risc de patir una malaltia greu.

 

Com actua Paxlovid?

 

‘Paxlovid’ és un medicament antiviral oral que redueix la capacitat del SARS-CoV-2 (el virus que causa la COVID-19) de multiplicar-se en l’organisme. El principi actiu PF-07321332 bloqueja l’activitat d’un enzim necessari perquè el virus es multiplique.

‘Paxlovid’ també subministra una dosi baixa de ritonavir (un inhibidor de la proteasa), que alenteix la descomposició del PF-07321332, la qual cosa permet que romanga més temps en l’organisme a nivells que afecten el virus. S’espera que ‘Paxlovid’ reduïsca la necessitat d’hospitalització dels pacients amb COVID-19.

 

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.