El brot d’un virus desconegut causa gran preocupació en Xina

Ejemplo de shortcode con estilo
L’ús de mascaretes s’ha disparat per la por a una nova epidèmia | Needpix   Alerta sanitària en Xina per un virus desconegut. Es tracta d’una misteriosa pneumònia, que ja ha infectat desenes de persones i que els experts tracten d’identificar i controlar. Tot i que de moment no s’han de lamentar morts, el país està revivint […]
Jove asiàtica amb una mascareta respiratòria

L’ús de mascaretes s’ha disparat per la por a una nova epidèmia | Needpix

 

Alerta sanitària en Xina per un virus desconegut. Es tracta d’una misteriosa pneumònia, que ja ha infectat desenes de persones i que els experts tracten d’identificar i controlar. Tot i que de moment no s’han de lamentar morts, el país està revivint els temps de temor a la Síndrome Respiratori Agut Sever (SARS), epidèmia de pneumònia atípica que va deixar més de 700 morts i 8.000 infectats en 37 països diferents, entre el 2002 i el 2003. 

 

Set dels 59 afectats, en estat crític

Set de les 59 persones que es troben en quarantena hospitalària estan en estat crític, amb febre alta, problemes respiratoris i infeccions pulmonars. Però, tot i que hi ha patrons que es repetixen, s’ha descartat el SARS i la Síndrome Respiratori d’Orient Mitjà (MERS), a més de la grip aviària i els adenovirus.

 

El brot s’hauria originat en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. Tal com els precedents demostren i els experts afirmen, el contacte amb animals infectats és la font més probable de transmissió d’esta classe d’infecció. El recinte en qüestió ja està clausurat i desinfectat.

 

Por per la imminent migració de milions de xinesos

De moment, no hi ha proves que el virus siga contagiós entre persones ni cap membre del personal hospitalari que ha atés els afectats presenta símptomes de la malaltia. Si només es transmet d’animals a humans, és difícil que s’expandisca, però no es descarta del tot que puga transmetre’s entre persones. 

 

Per això hi ha certa preocupació que el virus puga propagar-se en l’àmbit nacional i internacional, tenint en compte que a finals de gener, milions de xinesos viatjaran per terra i aire a altres indrets del seu país i també a l’estranger, per a celebrar l’Any Nou. 

 

És tal la por a una nova epidèmia que algunes regions ja han pres mesures. En Hong Kong s’ha notat un repunt important de ciutadans que fan ús de les mascaretes. De fet, les autoritats han activat una resposta de «nivell greu», que inclou controls tèrmics als passatgers procedents en tren o avió de la ciutat de Wuhan, focus de la infecció. 30 persones han ingressat amb els símptomes del virus, 13 dels quals ja han rebut l’alta.

 

El record de l’epidèmia

Esta volta, a diferència de l’episodi del SARS, epidèmia que els dirigents comunistes van intentar ocultar i que se’ls va descontrolar, amb la conseqüència de l’expansió fora de les fronteres xineses, les autoritats pareixen disposades a informar de l’evolució del virus. Les autoritats, de fet, ja estan coordinades amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS), que s’encarregarà de controlar la situació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.