17.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Prohibixen la crema solar a causa de la seua contaminació

Una dona posant-se crema solar en una platja

És la primera vegada que un país prohibix la crema solar | Arxiu

 

Ja fa temps que els experts alerten sobre la greu contaminació que suposa la crema solar en el mar i, ara, per primera volta, un país ha aprovat una llei que prohibix l’ús d’este líquid químic. Es tracta de la xicoteta República de Palau, ubicada en la Micronèsia de l’oceà Pacífic. La nova legislació prohibix les cremes que continguen 10 elements químics molt nocius per al medi ambient marí, com l’oxibenzona o l’octinoxat, que absorbixen els raigs ultravioletes que emet la llum solar i que garantixen la supervivència dels ecosistemes marins.

 

La llei ha sigut aprovada a partir de les dades que va facilitar la Fundació Internacional dels Esculls de Corall sobre els productes químics contaminants de les cremes solars, alertant que són «increïblement tòxics» per als vegetals marins, especialment durant les fases inicials de la seua vida.

 

Més països seguiran els passos de Palau

L’arxipèlag de Palau ha fet el primer pas per a enfrontar la reducció de corall a les seues costes, considerades com un «paradís verge» , que atrauen cada any a molta gent que practica el submarinisme. De fet, una llacuna a la Roca de Palau està catalogada com a Patrimoni Mundial de la Unesco. Per esta raó, la llei obri la porta a què la prohibició s’aplique també en altres països del món especialment vulnerables en l’àmbit mediambiental.

 

Un dels estats més coneguts que adoptarà a partir de l’any 2021 esta mesura serà Hawaii (Estats Units), mentres que altres regions del planeta, com les Illes Verges (Estats Units) o l’illa holandesa de Bonaire, en el Carib, també aplicaran lleis paregudes en els pròxims mesos per a protegir els ecosistemes marins.

 

No obstant això, el cert és que, en els últims anys, el número de productes que contenen estos elements contaminants ha disminuït clarament i, de fet, durant el 2018 ja eren ‘només’ la mitat d’estes cremes i locions les que comptaven amb estos 10 productes perjudicials per al medi ambient. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.