13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Prohibixen la crema solar a causa de la seua contaminació

Una dona posant-se crema solar en una platja

És la primera vegada que un país prohibix la crema solar | Arxiu

 

Ja fa temps que els experts alerten sobre la greu contaminació que suposa la crema solar en el mar i, ara, per primera volta, un país ha aprovat una llei que prohibix l’ús d’este líquid químic. Es tracta de la xicoteta República de Palau, ubicada en la Micronèsia de l’oceà Pacífic. La nova legislació prohibix les cremes que continguen 10 elements químics molt nocius per al medi ambient marí, com l’oxibenzona o l’octinoxat, que absorbixen els raigs ultravioletes que emet la llum solar i que garantixen la supervivència dels ecosistemes marins.

 

La llei ha sigut aprovada a partir de les dades que va facilitar la Fundació Internacional dels Esculls de Corall sobre els productes químics contaminants de les cremes solars, alertant que són «increïblement tòxics» per als vegetals marins, especialment durant les fases inicials de la seua vida.

 

Més països seguiran els passos de Palau

L’arxipèlag de Palau ha fet el primer pas per a enfrontar la reducció de corall a les seues costes, considerades com un «paradís verge» , que atrauen cada any a molta gent que practica el submarinisme. De fet, una llacuna a la Roca de Palau està catalogada com a Patrimoni Mundial de la Unesco. Per esta raó, la llei obri la porta a què la prohibició s’aplique també en altres països del món especialment vulnerables en l’àmbit mediambiental.

 

Un dels estats més coneguts que adoptarà a partir de l’any 2021 esta mesura serà Hawaii (Estats Units), mentres que altres regions del planeta, com les Illes Verges (Estats Units) o l’illa holandesa de Bonaire, en el Carib, també aplicaran lleis paregudes en els pròxims mesos per a protegir els ecosistemes marins.

 

No obstant això, el cert és que, en els últims anys, el número de productes que contenen estos elements contaminants ha disminuït clarament i, de fet, durant el 2018 ja eren ‘només’ la mitat d’estes cremes i locions les que comptaven amb estos 10 productes perjudicials per al medi ambient. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.