Prohibixen la crema solar a causa de la seua contaminació

Una dona posant-se crema solar en una platja

És la primera vegada que un país prohibix la crema solar | Arxiu

 

Ja fa temps que els experts alerten sobre la greu contaminació que suposa la crema solar en el mar i, ara, per primera volta, un país ha aprovat una llei que prohibix l’ús d’este líquid químic. Es tracta de la xicoteta República de Palau, ubicada en la Micronèsia de l’oceà Pacífic. La nova legislació prohibix les cremes que continguen 10 elements químics molt nocius per al medi ambient marí, com l’oxibenzona o l’octinoxat, que absorbixen els raigs ultravioletes que emet la llum solar i que garantixen la supervivència dels ecosistemes marins.

 

La llei ha sigut aprovada a partir de les dades que va facilitar la Fundació Internacional dels Esculls de Corall sobre els productes químics contaminants de les cremes solars, alertant que són «increïblement tòxics» per als vegetals marins, especialment durant les fases inicials de la seua vida.

 

Més països seguiran els passos de Palau

L’arxipèlag de Palau ha fet el primer pas per a enfrontar la reducció de corall a les seues costes, considerades com un «paradís verge» , que atrauen cada any a molta gent que practica el submarinisme. De fet, una llacuna a la Roca de Palau està catalogada com a Patrimoni Mundial de la Unesco. Per esta raó, la llei obri la porta a què la prohibició s’aplique també en altres països del món especialment vulnerables en l’àmbit mediambiental.

 

Un dels estats més coneguts que adoptarà a partir de l’any 2021 esta mesura serà Hawaii (Estats Units), mentres que altres regions del planeta, com les Illes Verges (Estats Units) o l’illa holandesa de Bonaire, en el Carib, també aplicaran lleis paregudes en els pròxims mesos per a protegir els ecosistemes marins.

 

No obstant això, el cert és que, en els últims anys, el número de productes que contenen estos elements contaminants ha disminuït clarament i, de fet, durant el 2018 ja eren ‘només’ la mitat d’estes cremes i locions les que comptaven amb estos 10 productes perjudicials per al medi ambient. 

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.