Prohibixen la crema solar a causa de la seua contaminació

Una dona posant-se crema solar en una platja

És la primera vegada que un país prohibix la crema solar | Arxiu

 

Ja fa temps que els experts alerten sobre la greu contaminació que suposa la crema solar en el mar i, ara, per primera volta, un país ha aprovat una llei que prohibix l’ús d’este líquid químic. Es tracta de la xicoteta República de Palau, ubicada en la Micronèsia de l’oceà Pacífic. La nova legislació prohibix les cremes que continguen 10 elements químics molt nocius per al medi ambient marí, com l’oxibenzona o l’octinoxat, que absorbixen els raigs ultravioletes que emet la llum solar i que garantixen la supervivència dels ecosistemes marins.

 

La llei ha sigut aprovada a partir de les dades que va facilitar la Fundació Internacional dels Esculls de Corall sobre els productes químics contaminants de les cremes solars, alertant que són «increïblement tòxics» per als vegetals marins, especialment durant les fases inicials de la seua vida.

 

Més països seguiran els passos de Palau

L’arxipèlag de Palau ha fet el primer pas per a enfrontar la reducció de corall a les seues costes, considerades com un «paradís verge» , que atrauen cada any a molta gent que practica el submarinisme. De fet, una llacuna a la Roca de Palau està catalogada com a Patrimoni Mundial de la Unesco. Per esta raó, la llei obri la porta a què la prohibició s’aplique també en altres països del món especialment vulnerables en l’àmbit mediambiental.

 

Un dels estats més coneguts que adoptarà a partir de l’any 2021 esta mesura serà Hawaii (Estats Units), mentres que altres regions del planeta, com les Illes Verges (Estats Units) o l’illa holandesa de Bonaire, en el Carib, també aplicaran lleis paregudes en els pròxims mesos per a protegir els ecosistemes marins.

 

No obstant això, el cert és que, en els últims anys, el número de productes que contenen estos elements contaminants ha disminuït clarament i, de fet, durant el 2018 ja eren ‘només’ la mitat d’estes cremes i locions les que comptaven amb estos 10 productes perjudicials per al medi ambient. 

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

La borrasca Regina, situada sobre el Marroc, deixarà un canvi de temps marcat: pluges amb fang, ratxes molt fortes i baixada de les màximes en la mitat sud. Les precipitacions avançaran de sud a nord i seran més intenses a Andalusia, amb incidència també a Castella-la Manxa i Madrid, a més de calitja a Balears i pluges amb vent a Canàries.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant i vent amb ratxes molt fortes

Cels molt nuvolosos este dimecres amb pluges febles, persistents en el sud de València i nord d'Alacant, i vent del nord-est amb ratxes molt fortes. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.