Prohibixen la crema solar a causa de la seua contaminació

Una dona posant-se crema solar en una platja

És la primera vegada que un país prohibix la crema solar | Arxiu

 

Ja fa temps que els experts alerten sobre la greu contaminació que suposa la crema solar en el mar i, ara, per primera volta, un país ha aprovat una llei que prohibix l’ús d’este líquid químic. Es tracta de la xicoteta República de Palau, ubicada en la Micronèsia de l’oceà Pacífic. La nova legislació prohibix les cremes que continguen 10 elements químics molt nocius per al medi ambient marí, com l’oxibenzona o l’octinoxat, que absorbixen els raigs ultravioletes que emet la llum solar i que garantixen la supervivència dels ecosistemes marins.

 

La llei ha sigut aprovada a partir de les dades que va facilitar la Fundació Internacional dels Esculls de Corall sobre els productes químics contaminants de les cremes solars, alertant que són «increïblement tòxics» per als vegetals marins, especialment durant les fases inicials de la seua vida.

 

Més països seguiran els passos de Palau

L’arxipèlag de Palau ha fet el primer pas per a enfrontar la reducció de corall a les seues costes, considerades com un «paradís verge» , que atrauen cada any a molta gent que practica el submarinisme. De fet, una llacuna a la Roca de Palau està catalogada com a Patrimoni Mundial de la Unesco. Per esta raó, la llei obri la porta a què la prohibició s’aplique també en altres països del món especialment vulnerables en l’àmbit mediambiental.

 

Un dels estats més coneguts que adoptarà a partir de l’any 2021 esta mesura serà Hawaii (Estats Units), mentres que altres regions del planeta, com les Illes Verges (Estats Units) o l’illa holandesa de Bonaire, en el Carib, també aplicaran lleis paregudes en els pròxims mesos per a protegir els ecosistemes marins.

 

No obstant això, el cert és que, en els últims anys, el número de productes que contenen estos elements contaminants ha disminuït clarament i, de fet, durant el 2018 ja eren ‘només’ la mitat d’estes cremes i locions les que comptaven amb estos 10 productes perjudicials per al medi ambient. 

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.