Continua la imparable contaminació en la Terra

Contaminació

Les 20 principals economies del planeta són responsables d’un 80% de les emissions dels gasos d’efecte hivernacle  | PixaBay

 

La contaminació continua imparable en la Terra per culpa de la inacció dels principals governs del món en este àmbit i l’any 2018 es va batre un nou rècord de concentració de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera. Concretament, es va aplegar a les 407,8 parts per milió (ppm) de CO2, una xifra mai vista en l’era moderna i que supera les obtingudes l’any passat, que ja van ser de rècord.

 

Així ho afirma el recent Butlletí de l’Organització Meteorològica Mundial (OMM), que explica que la Terra no vivia uns nivells de gasos d’efecte hivernacle tan elevats des de feia tres o cinc milions d’anys. En eixe moment, la temperatura era molt més càlida que l’actual, d’uns 2 o 3 graus per damunt, mentres que el nivell del mar es trobava també entre 10 i 20 metres pel damunt del que tenim ara.

 

 

Una tendència creixent any rere any

Segons informa l’OMM en el seu butlletí, l’increment de les concentracions de gasos d’efecte hivernacle és constant any rere any. De fet, l’ascens de rècord viscut el 2018 va ser molt paregut als que hi va haver entre el 2016 i 2017, tots ells per damunt de la mitjana de l’últim decenni. A més, des de l’any 2015 que se superen les 400 ppm. El més preocupant és que el CO2 es manté a l’atmosfera durant segles i a on més tarda en desaparéixer és en les zones oceàniques.

 

Segons informa la xarxa de Vigilància de l’Atmosfera Global, que compta amb observacions en zones remotes del planeta, com ara l’Àrtic, cims de muntanya o illes tropicals, en els últims 10 anys també s’han disparat les xifres d’altres gasos d’efecte hivernacle, com ara el metà o l’òxid nitrós.

 

«No hi ha indicis de què puga haver una desacceleració i molt menys una disminució de la concentració dels gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera, tot i els compromisos assumits en virtut de l’Acord de París sobre el canvi climàtic» , alerta el secretari general de l’OMM, Petteri Taalas. A més, ha fetuna crida a les autoritats mundials per dur a terme més esforços per revertir la situació.

 

contaminació

Els països han d’impulsar més accions exigents contra l’escalfament | PixaBay

 

Futur negre per a la humanitat i el medi ambient

Estes dades de l’OMM demostren que el futur de la humanitat i del medi ambient es veurà clarament perjudicat per la contaminació. En este sentit, les noves generacions patiran noves malalties, especialment pels fenòmens cada volta més extrems per culpa del canvi climàtic. A més, el nivell del mar pujarà molt i tots els ecosistemes del planeta es voran alterats.

 

Es calcula que, des de l’any 1990, el forçament radioactiu total, que escalfa el clima, ha augmentat un 43% a causa de l’increment dels gasos d’efecte hivernacle. Pareix que el CO2 és el responsable del 80% d’este ascens, segons dades de l’Administració Nacional de l’Oceà i de l’Atmosfera (NOAA) dels Estats Units.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.

La jutgessa que investiga la DANA a Torrent reclama detalls del rescat dels dos menors morts

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha demanat als Bombers i a la Guàrdia Civil tota la informació sobre el rescat dels cossos sense vida de dos menors a Torrent.