Continua la imparable contaminació en la Terra

Contaminació

Les 20 principals economies del planeta són responsables d’un 80% de les emissions dels gasos d’efecte hivernacle  | PixaBay

 

La contaminació continua imparable en la Terra per culpa de la inacció dels principals governs del món en este àmbit i l’any 2018 es va batre un nou rècord de concentració de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera. Concretament, es va aplegar a les 407,8 parts per milió (ppm) de CO2, una xifra mai vista en l’era moderna i que supera les obtingudes l’any passat, que ja van ser de rècord.

 

Així ho afirma el recent Butlletí de l’Organització Meteorològica Mundial (OMM), que explica que la Terra no vivia uns nivells de gasos d’efecte hivernacle tan elevats des de feia tres o cinc milions d’anys. En eixe moment, la temperatura era molt més càlida que l’actual, d’uns 2 o 3 graus per damunt, mentres que el nivell del mar es trobava també entre 10 i 20 metres pel damunt del que tenim ara.

 

 

Una tendència creixent any rere any

Segons informa l’OMM en el seu butlletí, l’increment de les concentracions de gasos d’efecte hivernacle és constant any rere any. De fet, l’ascens de rècord viscut el 2018 va ser molt paregut als que hi va haver entre el 2016 i 2017, tots ells per damunt de la mitjana de l’últim decenni. A més, des de l’any 2015 que se superen les 400 ppm. El més preocupant és que el CO2 es manté a l’atmosfera durant segles i a on més tarda en desaparéixer és en les zones oceàniques.

 

Segons informa la xarxa de Vigilància de l’Atmosfera Global, que compta amb observacions en zones remotes del planeta, com ara l’Àrtic, cims de muntanya o illes tropicals, en els últims 10 anys també s’han disparat les xifres d’altres gasos d’efecte hivernacle, com ara el metà o l’òxid nitrós.

 

«No hi ha indicis de què puga haver una desacceleració i molt menys una disminució de la concentració dels gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera, tot i els compromisos assumits en virtut de l’Acord de París sobre el canvi climàtic» , alerta el secretari general de l’OMM, Petteri Taalas. A més, ha fetuna crida a les autoritats mundials per dur a terme més esforços per revertir la situació.

 

contaminació

Els països han d’impulsar més accions exigents contra l’escalfament | PixaBay

 

Futur negre per a la humanitat i el medi ambient

Estes dades de l’OMM demostren que el futur de la humanitat i del medi ambient es veurà clarament perjudicat per la contaminació. En este sentit, les noves generacions patiran noves malalties, especialment pels fenòmens cada volta més extrems per culpa del canvi climàtic. A més, el nivell del mar pujarà molt i tots els ecosistemes del planeta es voran alterats.

 

Es calcula que, des de l’any 1990, el forçament radioactiu total, que escalfa el clima, ha augmentat un 43% a causa de l’increment dels gasos d’efecte hivernacle. Pareix que el CO2 és el responsable del 80% d’este ascens, segons dades de l’Administració Nacional de l’Oceà i de l’Atmosfera (NOAA) dels Estats Units.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.