Continua la imparable contaminació en la Terra

Contaminació

Les 20 principals economies del planeta són responsables d’un 80% de les emissions dels gasos d’efecte hivernacle  | PixaBay

 

La contaminació continua imparable en la Terra per culpa de la inacció dels principals governs del món en este àmbit i l’any 2018 es va batre un nou rècord de concentració de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera. Concretament, es va aplegar a les 407,8 parts per milió (ppm) de CO2, una xifra mai vista en l’era moderna i que supera les obtingudes l’any passat, que ja van ser de rècord.

 

Així ho afirma el recent Butlletí de l’Organització Meteorològica Mundial (OMM), que explica que la Terra no vivia uns nivells de gasos d’efecte hivernacle tan elevats des de feia tres o cinc milions d’anys. En eixe moment, la temperatura era molt més càlida que l’actual, d’uns 2 o 3 graus per damunt, mentres que el nivell del mar es trobava també entre 10 i 20 metres pel damunt del que tenim ara.

 

 

Una tendència creixent any rere any

Segons informa l’OMM en el seu butlletí, l’increment de les concentracions de gasos d’efecte hivernacle és constant any rere any. De fet, l’ascens de rècord viscut el 2018 va ser molt paregut als que hi va haver entre el 2016 i 2017, tots ells per damunt de la mitjana de l’últim decenni. A més, des de l’any 2015 que se superen les 400 ppm. El més preocupant és que el CO2 es manté a l’atmosfera durant segles i a on més tarda en desaparéixer és en les zones oceàniques.

 

Segons informa la xarxa de Vigilància de l’Atmosfera Global, que compta amb observacions en zones remotes del planeta, com ara l’Àrtic, cims de muntanya o illes tropicals, en els últims 10 anys també s’han disparat les xifres d’altres gasos d’efecte hivernacle, com ara el metà o l’òxid nitrós.

 

«No hi ha indicis de què puga haver una desacceleració i molt menys una disminució de la concentració dels gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera, tot i els compromisos assumits en virtut de l’Acord de París sobre el canvi climàtic» , alerta el secretari general de l’OMM, Petteri Taalas. A més, ha fetuna crida a les autoritats mundials per dur a terme més esforços per revertir la situació.

 

contaminació

Els països han d’impulsar més accions exigents contra l’escalfament | PixaBay

 

Futur negre per a la humanitat i el medi ambient

Estes dades de l’OMM demostren que el futur de la humanitat i del medi ambient es veurà clarament perjudicat per la contaminació. En este sentit, les noves generacions patiran noves malalties, especialment pels fenòmens cada volta més extrems per culpa del canvi climàtic. A més, el nivell del mar pujarà molt i tots els ecosistemes del planeta es voran alterats.

 

Es calcula que, des de l’any 1990, el forçament radioactiu total, que escalfa el clima, ha augmentat un 43% a causa de l’increment dels gasos d’efecte hivernacle. Pareix que el CO2 és el responsable del 80% d’este ascens, segons dades de l’Administració Nacional de l’Oceà i de l’Atmosfera (NOAA) dels Estats Units.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.