8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El foc ja ha arrasat en Austràlia la majoria de l’hàbitat del koala

Terribles notícies ambientals les que ens arriben des d’Austràlia, on els històrics incendis forestals que patix el país estes últimes setmanes, juntament amb les llargues sequeres, ja han matat prop de 1.000 koales i han destruït el 80% del seu hàbitat, deixant-lo en un punt pràcticament sense retorn.

 

La presidenta de la Fundació Australiana del Koala (AKF), Deborah Tabart, ha informat d’esta trista notícia. Unes conseqüències ecològiques que eixiran molt cares per al futur dels ecosistemes de país, més fins i tot que les pèrdues econòmiques i materials que han suposat les flames imparables.

 

 

Una espècie en alt risc d’extinció

La mateixa AKF emetia un informe la primavera passada alertant de què els koales estaven «funcionalment extingits» a causa de la seua crítica situació. Unes dades que van preocupar molt a la comunitat internacional i que ara s’han agreujat més, ja que l’extinció de l’espècie està més prop que mai després dels catastròfics incendis.

 

L’extinció funcional indica que una espècie animal s’ha reduït tant que ja no té pràcticament influència en el seu hàbitat i ecosistema. Abans dels incendis es calculava que només hi havia prop de 80.000 exemplars de koales en Austràlia, una dada que ara no se sap fins a quin punt s’ha vist reduïda.

 

Milers d’eucaliptus cremats: els koales han perdut el seu aliment

El fet que estes greus incendis hagen perjudicat tant als koales i els seus habitats es deu al fet de què el foc ha cremat, principalment, els arbres eucaliptus dels boscos, la principal font d’alimentació d’esta espècie animal. La situació és tan crítica que, si bé un coala adult necessita al dia un quilo de fulles d’eucaliptus per alimentar-se, en estos moments no hi ha prou arbres per a alimentar a tota la població.

També pots llegir:

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.