Cada 180 anys, grans meteorits impacten contra la Terra

Trossos de roca espacials bombardegen constantment la Terra, però només els objectes més grans són els que conseguixen travessar l’atmosfera, impactar sobre l’escorça terrestre i deixar petjada amb la formació d’un cràter.

 

Gràcies a un d’estos cràters, el professor Tim Barrows, de la Universitat de Wollongong (UOW), ha pogut calcular amb quina freqüència estos grans asteroides arriben a xocar contra la terra: cada 180 anys.

 

El cràter estudiat és el Wolfe Creek, el segon més gran de la Terra del que s’han pogut recuperar fragments de meteorits. Localitzat en una part llunyana d’Austràlia Occidental, va ser format per un meteorit d’uns 15 metres de diàmetre i pesava unes 14.000 tones.

 

 

Cada 180 anys

Els càlculs per a arribar a esta xifra s’han basat en els impactes dels meteorits que van caure en Austràlia, en una zona desèrtica. En este remot lloc, els cràters es troben en unes condicions extremadament ben conservades a diferència d’altres punts del planeta, a on l’erosió els ha malmés o destruït.

 

En esta part australiana, hi ha almenys set cràters que daten dels últims 120.000 anys. Partint de què Austràlia és només l’1% de la superfície terrestre, els han pogut extrapolar per a obtindre una taxa d’impactes per a tota la Terra. «Estacés una estimació mínima perquè alguns impactes més xicotets probablement van quedar coberts per la terra», comenta Barrows.

 

El número d’objectes grans que arriben a la terra és probablement unes 20 voltes més gran, ja que molts d’ells no arriben a creuar l’atmosfera. «Este recent estudi ens dóna una idea molt més precisa de què estos esdeveniments arriben a ser molt freqüents», afegia Barrows en un comunicat.

 

 

Noves dades

Els investigadors van crear un nou model topogràfic tridimensional del cràter Wolfe Creek utilitzant fotografies aèries. Amb este model, van obtindre que el cràter tenia una profunditat de 178 metres i que es troba tapat amb sediments de terra pràcticament fins als 120 metres.

 

També van poder descobrir que el cràter més gran del món, el Cràter Meteor, ubicat en Arizona, és més de 10.000 anys més antic del que es pensava fins ara, que es creia que tenia uns 61.000 anys.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.

Simulacre a la platja del Postiguet amb moto aquàtica i dron per a millorar els rescats

El servici de Salvament i Socorrisme i la Unitat de Platges de la Policia Local d'Alacant han provat al Postiguet un protocol de rescat amb moto aquàtica i dron per a comprovar el temps de resposta davant una emergència en l'aigua.

Cárdenas afronta la final amb el Barça complint el somni de jugar contra els seus ídols

El base del Valencia Basket Álvaro Cárdenas ha explicat que és una il·lusió especial disputar la final de la Lliga Endesa contra el Barça i enfrontar-se a bases com Nico Laprovittola, jugadors que havia seguit per televisió.

El nou trasvasament Tajo-Segura aportarà 120 hectòmetres cúbics en juny i juliol

La Comissió d'Explotació de l'Aqüeducte Tajo-Segura ha autoritzat un nou enviament de 120 hectòmetres cúbics per als mesos de juny i juliol, 60 cada mes, mentres els municipis riberenys critiquen que encara no s'han actualitzat les regles d'explotació.

Els pantans del Xúquer i del Segura perden aigua però resisten millor que la mitjana estatal

Les reserves dels pantans del Xúquer i del Segura han baixat un 0,8 % i un 0,3 % en lúltima setmana, per davall del descens mitjà espanyol del 0,9 %, ambdós per damunt del 50 % de la seua capacitat.

Estudiants de la UMH busquen el podi de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26

Un equip d’estudiants de la UMH d’Elx competirà del 24 al 29 de juny al circuit polonés de Silesia Ring amb el prototip Dátil 26, amb l’objectiu declarat de pujar al podi de la Shell Eco-Marathon Europe and Africa 2026.

Sis de cada deu espanyols gasten uns 20 euros en tapes almenys una volta a la setmana

El 65 % dels espanyols ix de tapes almenys una vegada a la setmana i gasta fins a 20 euros per ocasió. El sector busca ara que el tapeo siga reconegut com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les primeres peces de la Foguera Oficial ja ocupen la plaça de l’Ajuntament d’Alacant

Les primeres peces de ‘Singulares’, la Foguera Oficial d’Alacant de Pedro Espadero, ja han arribat a la plaça de l’Ajuntament, on este dimecres està previst alçar el gran remat amb l’ajuda de grues.