Cada 180 anys, grans meteorits impacten contra la Terra

Trossos de roca espacials bombardegen constantment la Terra, però només els objectes més grans són els que conseguixen travessar l’atmosfera, impactar sobre l’escorça terrestre i deixar petjada amb la formació d’un cràter.

 

Gràcies a un d’estos cràters, el professor Tim Barrows, de la Universitat de Wollongong (UOW), ha pogut calcular amb quina freqüència estos grans asteroides arriben a xocar contra la terra: cada 180 anys.

 

El cràter estudiat és el Wolfe Creek, el segon més gran de la Terra del que s’han pogut recuperar fragments de meteorits. Localitzat en una part llunyana d’Austràlia Occidental, va ser format per un meteorit d’uns 15 metres de diàmetre i pesava unes 14.000 tones.

 

 

Cada 180 anys

Els càlculs per a arribar a esta xifra s’han basat en els impactes dels meteorits que van caure en Austràlia, en una zona desèrtica. En este remot lloc, els cràters es troben en unes condicions extremadament ben conservades a diferència d’altres punts del planeta, a on l’erosió els ha malmés o destruït.

 

En esta part australiana, hi ha almenys set cràters que daten dels últims 120.000 anys. Partint de què Austràlia és només l’1% de la superfície terrestre, els han pogut extrapolar per a obtindre una taxa d’impactes per a tota la Terra. «Estacés una estimació mínima perquè alguns impactes més xicotets probablement van quedar coberts per la terra», comenta Barrows.

 

El número d’objectes grans que arriben a la terra és probablement unes 20 voltes més gran, ja que molts d’ells no arriben a creuar l’atmosfera. «Este recent estudi ens dóna una idea molt més precisa de què estos esdeveniments arriben a ser molt freqüents», afegia Barrows en un comunicat.

 

 

Noves dades

Els investigadors van crear un nou model topogràfic tridimensional del cràter Wolfe Creek utilitzant fotografies aèries. Amb este model, van obtindre que el cràter tenia una profunditat de 178 metres i que es troba tapat amb sediments de terra pràcticament fins als 120 metres.

 

També van poder descobrir que el cràter més gran del món, el Cràter Meteor, ubicat en Arizona, és més de 10.000 anys més antic del que es pensava fins ara, que es creia que tenia uns 61.000 anys.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.