Mastodon
25.3 C
València
Diumenge, 14 setembre, 2025

Cada 180 anys, grans meteorits impacten contra la Terra

Trossos de roca espacials bombardegen constantment la Terra, però només els objectes més grans són els que conseguixen travessar l’atmosfera, impactar sobre l’escorça terrestre i deixar petjada amb la formació d’un cràter.

 

Gràcies a un d’estos cràters, el professor Tim Barrows, de la Universitat de Wollongong (UOW), ha pogut calcular amb quina freqüència estos grans asteroides arriben a xocar contra la terra: cada 180 anys.

 

El cràter estudiat és el Wolfe Creek, el segon més gran de la Terra del que s’han pogut recuperar fragments de meteorits. Localitzat en una part llunyana d’Austràlia Occidental, va ser format per un meteorit d’uns 15 metres de diàmetre i pesava unes 14.000 tones.

 

 

Cada 180 anys

Els càlculs per a arribar a esta xifra s’han basat en els impactes dels meteorits que van caure en Austràlia, en una zona desèrtica. En este remot lloc, els cràters es troben en unes condicions extremadament ben conservades a diferència d’altres punts del planeta, a on l’erosió els ha malmés o destruït.

 

En esta part australiana, hi ha almenys set cràters que daten dels últims 120.000 anys. Partint de què Austràlia és només l’1% de la superfície terrestre, els han pogut extrapolar per a obtindre una taxa d’impactes per a tota la Terra. «Estacés una estimació mínima perquè alguns impactes més xicotets probablement van quedar coberts per la terra», comenta Barrows.

 

El número d’objectes grans que arriben a la terra és probablement unes 20 voltes més gran, ja que molts d’ells no arriben a creuar l’atmosfera. «Este recent estudi ens dóna una idea molt més precisa de què estos esdeveniments arriben a ser molt freqüents», afegia Barrows en un comunicat.

 

 

Noves dades

Els investigadors van crear un nou model topogràfic tridimensional del cràter Wolfe Creek utilitzant fotografies aèries. Amb este model, van obtindre que el cràter tenia una profunditat de 178 metres i que es troba tapat amb sediments de terra pràcticament fins als 120 metres.

 

També van poder descobrir que el cràter més gran del món, el Cràter Meteor, ubicat en Arizona, és més de 10.000 anys més antic del que es pensava fins ara, que es creia que tenia uns 61.000 anys.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Parell lamenta la falta de punteria del Vila-real i l’eficàcia de l’Atlètic

El migcampista del Vila-real atribuïx la derrota davant l'Atlètic (2-0) a la falta d'encert pròpia i a la màxima eficàcia rival. El segon tant, obra de Nico González, va arribar quan millor estaven.

La pegada de l’Atlètic alleuja a Simeone: 2-0 al Vila-real

L'Atlètic va aconseguir la seua primera victòria de la temporada amb un 2-0 al Vila-real. Barris i Nico González van capitalitzar la pressió alta davant un rival en forma.

Manifestació massiva a València exigix l’embargament d’armes a Israel

Milers de persones van recórrer el centre de València per a exigir l'embargament d'armes a Israel i la ruptura total de relacions. La marxa va concloure amb la lectura de manifestos i suport a la flotilla que intenta portar ajuda a Gaza.

Barris avança a l’Atlètic al descans (1-0) davant el Vila-real

L'Atlètic marxa al descans 1-0 davant el Vila-real gràcies a una miqueta de Pablo Barrios en el 9. Pepe va fregar l'empat amb una falta al travesser.

Desenes de milers marxen per València per a exigir l’embargament d’armes a Israel

Una marxa va recórrer el centre de València per a reclamar l'embargament d'armes a Israel i la ruptura de relacions amb eixe país. Els organitzadors parlen de desenes de milers d'assistents i demanen protecció per a la flotilla que intenta portar ajuda a Gaza.

Dos ferits per cremades en cremar un matalàs en una vivenda de Mislata

Dos hòmens de 61 i 75 anys van resultar ferits per cremades a Mislata en declarar-se un foc en un matalàs. Van ser atesos per SVB i SAMU i traslladats a València.

Una dona de 70 anys, ferida en ser atropellada per un patinet a Torrent

La víctima va patir un traumatisme cranioencefàlic després de ser atropellada al carrer Jutge Ángel Querol. Va ser atesa pel SAMU i traslladada a l'Hospital General de València.

Antony s’estrena en el Betis davant un Llevant sense punts

Llevant arriba amb tres derrotes i la necessitat de puntuar; Betis busca el seu primer triomf a domicili amb el retorn d'Antony i diversos dubtes en l'onze.