Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys veïna de Torrent ha sigut detinguda com a sospitosa d’haver estafat més d’1,3 milions d’euros al seu cercle d’amistats amb falses inversions en borsa entre 2022 i 2024.

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, nou persones han transferit grans quantitats de diners a la detinguda, convençudes que participaven en operacions molt rendibles. Una de les víctimes ha arribat a enviar fins a 875.000 euros a un compte bancari de Bèlgica.

La investigació ha atribuït a la dona delictes d’estafa, falsificació de documents i usurpació d’estat civil. La sospitosa s’ha fet passar per un alt directiu d’una multinacional per a guanyar credibilitat davant les víctimes i convéncer-les que participaven en importants inversions internacionals.

La Policia ha detallat que la recerca va començar a mitjan juliol, arran d’una denúncia per una estafa de 875.000 euros comesa mitjançant transferències a un compte belga des de 2004. A partir d’esta primera denúncia, els agents han localitzat altres perjudicats fins a sumar nou víctimes i un import total estafat superior a 1,3 milions d’euros.

Els investigadors han conclòs que els diners transferits no s’han destinat a cap inversió real. Una part servia per a retornar quantitats a altres afectats quan reclamaven els seus diners i una altra part finançava el nivell de vida de la detinguda, que es mostrava en xarxes socials al costat d’empresaris i persones conegudes.

Segons el relat policial, la dona va donar d’alta un compte de correu electrònic utilitzant les dades d’un conegut alt directiu d’una multinacional espanyola. Des d’esta adreça mantenia converses amb les víctimes per a fer-los creure que col·laboraven en inversions de gran envergadura als Estats Units.

A més, hauria falsificat segells d’entrada de l’Agència Valenciana Tributària i hauria simulat la firma d’un dels perjudicats. Amb este document pretenia justificar davant l’entitat bancària belga l’entrada de grans quantitats de diners i evitar així el bloqueig del compte en no poder acreditar-ne l’origen real.

Segons informa la Policia, la dona ha quedat en llibertat després de prestar declaració, amb l’obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerida.

Un clar exemple d’“esquema Ponzi”

La Policia ha explicat que el mètode utilitzat s’emmarca en una modalitat d’estafa coneguda com a ‘esquema Ponzi’. En estos casos, l’estafador presenta a les víctimes una inversió aparentment sofisticada, amb alta rendibilitat i un risc molt baix o nul, per a convéncer-les que li entreguen grans quantitats de diners.

Part dels diners aportats per uns inversors es destina a pagar suposats beneficis a altres víctimes quan els reclamen. D’esta manera es manté la il·lusió que la inversió funciona i es fomenta que continuen entrant nous fons.

No obstant això, este sistema resulta insostenible a llarg termini. Quan deixen d’incorporar-se nous inversors o les exigències de reintegrament augmenten, la estructura col·lapsa i queden al descobert les pèrdues de la majoria dels afectats.

Últimes notícies

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.