L’aigua de la mar està més gelada del normal per a l’època de l’any

Los chubascos ocasionales volverán a aparecer a lo largo del finde en el sur mediterráneo del país

Les pluges i les baixes temperatures han fet que la mar s’haja gelat de colp | @MeteOrihuela

 

Este dijous passat, l’observador de l’aigua del mar de Barcelona, Diego Lázaro, va anotar una temperatura en la Barceloneta de només 15,9 ºC que significa 1,2ºC per davall de la mitjana del període 2006-2018 per les mateixes dates i 3 dècimes menys respecte a l’última observació del 15 de novembre.

 

Any de grans contrastos amb la temperatura de l’aigua de la mar

Esta dada contrasta molt amb l’any passat quan per estes dates la mar encara estava al voltant dels 17,5ºC. És a dir, 1,5ºC més que enguany. Cal recordar que, en el mes de maig, la mar va batre rècords per estar més gelada del normal. A continuació, va arribar l’onada de calor del mes de Juny i va pujar fins a 5ºC en 15 dies.

 

Amb la mateixa rapidesa que es va calfar, s’ha gelat

Ara, la dada encara destaca més i té més mèrit si tenim en compte que tant setembre com octubre van ser mesos molt més càlids del normal i la mar es va mantindre molt càlida.

 

Sense anar més lluny, a finals d’octubre, abans dels temporals i les entrades d’aire fred que hem tingut este mes de novembre, l’aigua de la mar encara fregava els 20ºC el dia 30 d’octubre. És a dir, ha baixat uns 4ºC en 15 dies.

 

 

Quina ha sigut la causa?

El mes de setembre, va ser pràcticament estiuenc amb cap entrada d’aire fred i poques precipitacions en general. Octubre es va començar a girar la truita i va ploure més. Tot i això, totes les situacions de pluja van ser de sud o llevant amb temperatures elevades, poc aire fred associat i han comportat situacions més bé càlides. Este fet ha provocat que l’aigua de la mar encara es trobara fregant els 20ºC a finals d’octubre.

 

En començar este mes de novembre, els patrons es van invertir totalment. Les masses d’aire fred del nord d’Europa van començar a afectar-nos amb fronts polars. L’ambient fred de rigorós hivern ha predominat durant gran part del mes i ha fet que la temperatura de l’aigua del mar haja caigut en picat fins a estos 15,9ºC.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.