16.9 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

‘Cuineres i cuiners’ torna a À Punt amb un capítol especial sobre Camarena després de guanyar la segona estrela Michelin

 

La segona temporada de la sèrie documental ‘Cuineres i Cuiners’, creada per NakamuraFilms, arrancarà este dijous, 10 de gener, en À Punt amb un capítol especial d’una hora de durada que s’endinsarà per primera vegada en la trajectòria personal i professional de Ricard Camarena, des dels seus inicis en l’hostaleria fins a la recent concessió de la segona estrela Michelin per al seu restaurant en Bombas Gens.

    

Serà la primera ocasió en la qual el cuiner valencià, conductor habitual del programa, obri les portes del seu laboratori d’investigació gastronòmica i presenta al seu equip. En aquest episodi, es viatjarà també a Albalat dels Sorells per a conéixer a Toni Misiano, agricultor amb sensibilitat ecologista i ànima de cuiner que és una altra de les peces clau del «univers Camarena».

 

Una nova temporada amb nous i importants cuiners

  

Amb aquest capítol especial dirigit per Óscar Bernàcer arranca una segona temporada de dotze entregues «carregades de nous personatges i històries emocionants sobre la cultura gastronòmica del territori valencià», avancen els responsables de la producció a través d’un comunicat.

    

En els següents capítols, apareixeran altres grans dels fogons, com Bernd Knöller (Riff, València), Vicente Patiño (Saiti, València), Begoña Rodrigo (La Salita,València), Susi Díaz (La Finca, Elx), Paco Torreblanca (Alacant), Manuel Alonso (Casa Manolo, Daimús), Fernando Molina (La cuina de Fernando, Castelló), així com la família Andrés Salvador (La Sucursal, València), els germans Rausell (Bar Rausell, València), Paco i Vicenta Teuler (Ca L’Angels, Polop) y Miquel Ruiz (El Baret de Miquel, Dénia).

La primera temporada «un èxit immediat»

 

Quique Dacosta, Miguel Barrera, Mari Carmen Vélez, Avelino Ramón, Alberto Ferruz, María José San Román, Raúl Resino, Kiko Moya i Zulema Duato van ser els protagonistes d’excepció de la primera temporada de Cuiners i Cuineres, que va començar a emetre’s al juny de 2018 «collint un èxit immediat». Aquests nou capítols, que recorren diverses comarques de la Comunitat, poden visionar-se (també amb subtítols en castellà) a través de la web de programes a la carta d’À Punt.

  

El retorn de ‘Cuineres i Cuiners’ a la graella de la televisió autonòmica valenciana coincidix a més amb l’estrena en la plataforma de streaming Spotify de la banda sonora original de la sèrie, composta pels músics valencians Jorge Tórtel i Jordi Sapena (exmembre de l’Habitació Roja).

  

Es brinda, així, «un exquisit joc de textures sonores i pop de sintetitzadors que capta a la perfecció l’esperit mediterrani i es posa des de hui mateix a disposició lliure del públic», asseguren.

 

Últimes notícies

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.

Sanjuan acusa a Catalá de convertir l’Ajuntament de València en un ‘fons voltor’

Borja Sanjuan ha acusat a María José Catalá de transformar el Consistori en un 'fons voltor' després d'una permuta amb una promotora. L'operació ha deixat sense el seu pis reservat a 39 famílies jóvens de Patraix.

El Museu de Belles Arts de València adquirix dos retrats dels segles XVI i XIX

El MuBAV reforça les seues col·leccions amb dos retrats femenins de Jacopo Zucchi i Federico de Madrazo per 47.197,90 euros. Les obres amplien el recorregut del XVI al XIX.

La Fe, primer hospital a Espanya que aconseguix mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación

La Fe s'ha convertit en el primer centre espanyol a realitzar mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación, una tècnica que reforça l'eficàcia, la seguretat i l'eficiència del tractament. La fita impulsa assajos clínics i el desenrotllament de nous dispositius.

La impressió 3D impulsa la competitivitat en els productes plàstics amb motles personalitzats

La impressió 3D permet validar peces i motles abans d'invertir en ferramentes definitives, retallant costos i temps. AIMPLAS i InnDIH fan costat a les pimes amb simulació, plastrónica i automatització per a accelerar la seua digitalització.

Domingo estable a Castelló: cels buidats, mínimes en descens i vent a l’alba

La Comunitat Valenciana tindrà temps estable i sec, amb començar el dia més fred. En el nord de Castelló s'esperen ratxes molt fortes de nord-oest a primeres hores.