20.7 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

Desarticulada una organització criminal d’explotació sexual a Elx: Alliberades deu dones víctimes de tracta

La Policia Nacional ha aconseguit eliminar una **organització criminal** a Elx, dedicada a la **tracta d’éssers humans** amb fins d’**explotació sexual**. En esta operació, es va alliberar a deu dones que eren forçades a exercir la prostitució sota estricta vigilància.

Els **agents de la policia** van dur a terme diversos registres que van revelar un sistema de control basat en càmeres de **videovigilància** instal·lades als prostíbuls on les víctimes eren obligades a **consumir drogues**. Tenien accés a substàncies com la **cocaïna rosa** i eren forçades a vendre-les durant els seus serveis sexuals, incrementant així la seua **dependència** i el control sobre els clients.

- Advertisement -Telegram València Diari

La investigació va començar gràcies a una **denúncia anònima** de la Policia Nacional que implicava un grup criminal explotant sexualment a dones sud-americanes. A partir d’esta denúncia, els investigadors van confirmar les sospites i van poder identificar dos prostíbuls antics en la localitat d’Elx.

La xarxa estava dirigida per dotze persones, amb un nucli format per una parella central, recolzada per un grup de col·laboradors, incloent un **publicista** que gestionava els anuncis en portals de **xarxes sexuals**. Les víctimes, que eren **captades** amb falses promeses laborals, acabaven amb un deute enorme que havien de saldar exercint la prostitució.

A més, l’operació va descobrer un magatzem amb substàncies perilloses, incloent la **cocaïna rosa**, que creaven per augmentar els seus guanys. Es va trobar un total de més de **9.000 euros** en efectiu, diversos vehicles d’alta gamma i armes simulades que eren utilitzades per intimidar les víctimes.

Les detencions van incloure sis membres clau, alguns dels quals han ingressat a presó, estàndard dins d’un marc legal que els imputa diversos delictes, incloent **afavoriment a la immigració irregular i tràfic de drogues**. Aquesta operació palesa la importància de la **col·laboració ciutadana** en la detecció de delictes de tracta d’éssers humans.

Amb l’objectiu d’erradicar la tracta de persones, la Policia Nacional anima a tothom a denunciar qualsevol situació sospitosa. Els canals habilitats inclouen el telèfon gratuït 900 10 50 90 i l’adreça de correu electrònic tracta@policia.es, garantint la **confidencialitat** de les identitats dels denunciants.

Últimes notícies

Problemes de trànsit a Morella degut a una intensa pedregada

Una forta pedregada afecta les carreteres CV-12 i N-232 a Morella, amb la mobilització de bombers per a la neteja de la calçada i registres de pluja significatius a la comarca dels Ports.

Trump aixeca les sancions a Síria: una nova oportunitat per al país

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat la fi de les sancions a Síria en una nova estratègia per oferir al país una oportunitat per a prosperar després de la caiguda del règim de Bashar al-Assad. Els detalls del diàleg amb Iran també han estat abordats.

El Govern defensa que corresponia a Mazón demanar ajuda europea després de la dana.

El Govern explica que la Generalitat Valenciana, presidida per Carlos Mazón, era responsable de sol·licitar ajuda europea després de la dana del 29 d'octubre, cosa que no es va fer fins a l'8 de novembre. Així, l'executiu valencià va declinar l'assistència de quatre països i només va acceptar ajuda de Portugal i França.

Trump signa acords històrics de defensa a Aràbia Saudita per valor de 127.000 milions d’euros

Els Estats Units i Aràbia Saudita tanquen un acord de defensa i inversió històric, que inclou contractes per 127.000 milions d'euros, amb un enfocament en la cooperació en seguretat i tecnologia.

El Parlament Europeu es converteix en la casa de les víctimes de la dana a l’escoltar-les sis mesos després de la tragèdia

Els eurodiputats reben a Brussel·les a representants de víctimes de la riuada de la dana, destacant la falta de suport per part del president de la Generalitat, Carlos Mazón. Les associacions demanen justícia i reparació per a les 228 víctimes mortals.

Sumar expressa suport a Oltra confiants en el final de la seva persecució judicial

La portaveu de Sumar, Verónica Martínez Barber, manifesta el seu suport a Mónica Oltra, davant la decisió de mantenir el seu processament judicial per presumptes abusos encoberts.

Muñoz critica la ineficàcia de Mazón mentre Von der Leyen atén a les víctimes de la dana

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, lamenta que la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, atengui a les víctimes de la dana abans que el president Mazón, subratllant la ineficàcia del govern valencià.

La ‘Jornada Eurojove 2025’ apropa Europa a la joventut valenciana

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana ha celebrat la 'Jornada Eurojove 2025' per connectar joves amb les institucions europees i promoure la formació i l'ocupació.