22.3 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Desconvocada la vaga de neteja en centres sanitaris d’Alacant

Els sindicats Comissions Obreres i UGT han confirmat aquest dimecres 15 de juny la desconvocatòria de la vaga indefinida de neteja en centres sanitaris de la província d’Alacant plantejada a partir de demà. Els sindicats han informat en la reunió del Tribunal d’Arbitratge Laboral sobre la votació de la plantilla en tots els centres de treball a favor del preacord aconseguit la setmana passada amb les dos patronals ASPEL (Associació Professional d’Empreses de Neteja) i AELPA (Associació d’Empreses de la Neteja de la Província d’Alacant).

La mobilització hauria d’haver començat el dia 9 d’aquest mes però es va posposar perquè les parts van aconseguir un principi d’acord que contempla «l’equiparació progressiva de netejadores i peons especialitzats, el compromís de negociació de la reducció de jornada setmanal a 35 hores i la consolidació de drets de l’anterior conveni que estaven en l’aire», informen fonts sindicals. Els aturs afectaven organismes dependents de la Generalitat Valenciana i de la Diputació d’Alacant.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.