10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Detinguda una xica de 19 anys per simular haver estat segrestada i agredida sexualment a València

 

La Policia Nacional ha detingut a una xica de 19 anys a València per presumptament simular haver patit un segrest i una agressió sexual en un cotxe, encara que més tard va reconèixer que només li havien robat el mòbil. La jove va comentar als agents que un home l’havia introduït per força en un cotxe, conduït per un altre, i que a l’interior li havia realitzat tocaments en els pits i en les parts íntimes, a més de llevar-li el telèfon, tal com informa Prefectura en un comunicat. 

Segons la seua versió, va ser abordada per darrere en una parada d’autobús del carrer Pérez Galdós de València per un home que suposadament la va introduir per força en el cotxe. Una vegada a l’interior, va denunciar que va patir tocaments pels pits i les parts íntimes. No obstant això, la Policia va comprovar que els joves la van abordar per a llevar-li el telèfon. La xica va relatar que l’home li va robar el mòbil mentre la tocava, en descobrir que el portava en la butxaca de la jaqueta. 

Els sospitosos la van deixar baixar del cotxe i la jove va marxar corrent al seu domicili, des d’on va alertar al 091. Després de les perquisicions, els investigadors van saber que la xica no havia sigut víctima de cap detenció il·legal ni agressió sexual, sinó que els joves li van furtar el mòbil al carrer mentre l’utilitzava. La jove, de nacionalitat espanyola i sense antecedents, va ser arrestada com a presumpta autora d’un delicte de simulació de delicte, i ha quedat en llibertat després de ser advertida de l’obligació de comparèixer quan sigua requerida.

 

Detingut un home a València per incitar a l’odi contra immigrants i musulmans en xarxes socials

Agents de la Guàrdia Civil han detingut i investiguen a València a un home de 60 anys per presumptament incitar “de manera directa” i amb “brutalitat” a l’odi i la violència contra els musulmans i el col·lectiu immigrant a través de la xarxa social Facebook, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. En el transcurs de la investigació, els agents han analitzat “diversos centenars” de publicacions realitzades pel detingut, algunes d’elles de contingut “extremadament violent”.

 

La investigació s’ha dut a terme a través de la col·laboració entre els grups d’informació de la Guàrdia Civil de Navarra, València i la Unitat Central Especial número 3, en el marc de l”Operació Fender’. El presumpte autor dels fets, de nacionalitat espanyola i 60 anys, hauria difós a través d’un perfil de la xarxa social Facebook una quantitat “ingent” de publicacions de contingut violent, en les quals suposadament s’incitava “de manera clara i directa” a l’odi i a exercir la violència contra col·lectius d’immigrants i musulmans.

 

La publicació del material en internet s’ha realitzat “sense cap mena de restricció” en la xarxa social, per la qual cosa, segons la Guàrdia Civil, “es pot determinar que els missatges d’incitació a l’odi, violència i discriminació publicats han pogut arribar a una gran quantitat d’usuaris d’aquesta xarxa social”. Donada la “gravetat i brutalitat” dels continguts abocats en les xarxes socials, per part de la Guàrdia Civil es va realitzar una investigació per a tractar d’identificar a l’usuari d’aquest perfil, que va donar com a resultat la plena identificació del presumpte autor.

 

Posteriorment, aquest home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contemplat en l’article 510 del Codi Penal, en el marc d’unes diligències prèvies que instrueix el Jutjat d’Instrucció número 11 de València. La investigació ha estat coordinada per la fiscal encarregada de la investigació dels delictes d’odi a la província de València.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.