La Policia Local d’Alacant va detindre a un home per un presumpte delicte contra la fauna en descobrir que transportava en el seu vehicle 83 exemplars de cagarnera engabiats, amb la intenció de portar-los a Algèria per a la seua venda.
L’arrest va ocórrer quan la unitat especialitzada de la Policia Local, Grumai M20, va realitzar un control de trànsit en una zona turística i va detectar un vehicle de matrícula francesa amb excés de càrrega. En notar la presència policial, el conductor va realitzar una maniobra sospitosa que va motivar la parada i la sol·licitud de documentació.
Inspecció del vehicle i descobriment
En inspeccionar l’automòbil, els agents van escoltar sorolls provinents de bosses d’escombraries ocultes sota altres objectes. En revisar, van trobar diverses gàbies amb 83 caderneres amuntegades i vius. Després de ser requisats, els ocells van ser traslladats al Centre de Recuperació de Fauna de Santa Faç per a la seua cura i preservació.
Detenció i acusacions
El conductor va ser detingut sota acusació d’un delicte contra la fauna, que pot implicar una pena de fins a dos anys de presó. Segons legislació vigent, com la Llei 42/2007 de Patrimoni Natural i Biodiversitat i la Llei de Benestar Animal 7/2023, està prohibida la tinença, cria i comerç d’aus fringílidas capturades del medi natural, incloent-hi espècies com la cadernera, el gafarró i el verderol.
Esforç contra el tràfic il·legal
Este cas posa de manifest l’esforç de les autoritats locals per protegir la biodiversitat i combatre el tràfic il·legal de fauna, una activitat que amenaça la conservació d’espècies autòctones i afecta negativament a l’equilibri ecològic.
Importància de la denúncia ciutadana
Així mateix, s’insistix en la importància de denunciar este tipus d’il·lícits per a garantir la protecció de la fauna silvestre i fomentar un comerç responsable i legal d’animals.