15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Detingut a Elx un presumpte terrorista  jihadista

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx per la seua presumpta implicació en un delicte de terrorisme, en el marc d’una operació desenvolupada pel Servei d’Informació de la Guàrdia Civil al costat del Centre Nacional Intel·ligència sota la direcció del Jutjat Central d’Instrucció número 5 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

En el registre del domicili de l’arrestat s’han intervingut diversos dispositius electrònics, que una vegada analitzats han permés constatar la tinença i intercanvi d’una ingent quantitat de material audiovisual associat a organitzacions terroristes de tall gihadista, en el qual predominava material editat per agències oficials de l’Estat Islàmic.

La investigació es va iniciar després de detectar a la província d’Alacant a una persona vinculada a l’ideari jihadista, qui en el passat hauria intentat desplaçar-se a una zona de conflicte amb la intenció de combatre integrat en les files d’organitzacions terroristes.

Fruit de la cooperació policial internacional es va poder conéixer que hauria intentat accedir a Síria o l’Iraq acompanyat d’altres tres persones, els qui ja haurien exterioritzat actes de violència, destacant en gran manera un d’ells, en ser considerat autor d’un atemptat terrorista a Grozni (Rússia) on van morir 21 persones i altres 16 van resultar ferides.

El detingut desenvolupava una activitat propagandística intensa i de gran rellevància en plataformes vinculades a organitzacions terroristes com l’acte denominat Estat Islàmic. De fet, donada la posició privilegiada aconseguida per aquest, es trobava en plataformes d’intercanvi de continguts jihadistes molt restringides, on tenia accés a un material especialitzat, entre altres, a una enorme quantitat de publicacions considerades “manuals d’instruccions” utilitzades per a la captació i adoctrinament d’altres potencials terroristes.

Durant la investigació s’ha pogut acreditar que aquesta persona mantenia estrictes mesures de seguretat que li havien permés no ser identificat fins al moment. El detingut utilitzava així mateix aplicacions per a mòbils que li permetien donar anonimat a les seues trucades.

Una vegada es va poder acreditar l’activitat que aqueixa persona estava desenvolupant a través de plataformes mediàtiques jihadistes, es va dur a terme una investigació, que ha comptat amb la participació d’analistes de l’agència Europol, que va permetre afermar un procediment en via judicial.

El detingut va ser posat aquest dimarts a la disposició de l’autoritat judicial, qui va decretar el seu ingrés a la presó provisional.

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.